Citat:
Ursprungligen postat av
Fanten
Amorit, reporting in!
Men det var egentligen samma sak med Passagens chatter. Dom var roliga för att det var folk som var intresserade att vara på internet som var där. Som jag redan har sagt så tror jag inte så mycket att det är Flashback som har blivit mainstream utan hela internet.
Innan smartphonens intåg så var man tvungen att ha en dator, kunna använda den och dessutom kunna uttrycka sig i skrift. Man kunde inte ta upp sin lilla fickdator och bräka ur sig precis det man kände för i stunden utan man var tvungen att ta sig till en dator och sitta ner. Det var mycket svårare att vräka ur sig saker i affekt och kunde man inte skriva så blev man inte tagen på allvar.
Ja det var kul på den tiden, tror jag kopplade upp mig till nätet 1994, ett US Robotics 14.400-modem!

"Uj vad det går!" när man sen gick över till 28.8, och sen vidare till 33.6 och slutligen ett 56-modem innan det blev ADSL! Ha ha ha, men kul och intressant, idag är man mest blasé!

Kommer ihåg nåt fristående chatprogram som kallades "PowWow" som också användes flitigt på telefonmodemens tid, lättdrivet om inget annat. IRC användes också.