2026-06-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarNarrativet
Signalfel säger du, på radion sa dom vagnfel. En övning alltså.
Vaginalfel tror jag mer på. Kärringar ska vara i köket. Storstadsbor kommer aldrig att överleva en allvarlig katastrof.
Senast redigerad av allvar66 2026-06-02 kl. 16:21.
Citera
2026-06-02, 16:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Du svingar mot bönder som aldrig åkt tunnelbana. Bönder förstår inte att ett enda tunnelbanetåg kan bestå av mer människor än vad som bor i deras lilla by.

Jag har bott i Stockholm sen jag var ett år gammal, min första Stockholmsadress var Sveavägen väst om Hötorget.
Bra försök till trollning dock.

Tåget var inte alls långt från station.
Citera
2026-06-02, 16:59
Medlem
Helt jävla otroligt?? Finns de ingen nödöppnare så man kan komma ut? Efter så lång jävla tid hade jag fått nog och pangat en ruta annars.
Citera
2026-06-02, 17:39
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Om du läst tråden så är det då inte planerad utrymning utan oplanerad vilket innebär dörrar öppnas och i stort sätt sköt dig själv även bortkoppling av ström blir omedelbar utan jordning.
Man följer Trafiksäkerhetsinstruktionen för Stockholms tunnelbana (Tri Tub) vid alla händelser.
Tack, jag tolkar det som att situationen inte ansågs vara så allvarlig.
Citera
2026-06-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Tack, jag tolkar det som att situationen inte ansågs vara så allvarlig.
Riktigt, kan bli att Tri Tub uppdateras med nya instruktioner efter detta då det ofta blir det efter händelser (ny erfarenhet) framförallt nu när det gäller nytt fordon där inte så många allvarliga händelser skett vet man orsaken så läggs det till hur det visar sig samt hur man då bäst hanterar det så kanske det löses utan utrymning nästa gång och/eller att fordonen får en uppdatering.
Citera
2026-06-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vamp3
Haha, prova det nästa gång du, o se vad som händer!
Det är väl bara att sparka ut rutan och kliva ut. Hur svårt kan det vara?
Citera
2026-06-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Helt jävla otroligt?? Finns de ingen nödöppnare så man kan komma ut? Efter så lång jävla tid hade jag fått nog och pangat en ruta annars.

Då förstör du ännu mer, bara så du vet.. för då måste du lokaliseras och strömmen är av ännu längre.. inte för att du är värd det i mitt huvud, men civiliserat folk verkar anse det..

För min del hade du gärna blivit grillad, och blivit liggande och inget man bryr sig om.

Tågen måste ju fram. Eller hur
Senast redigerad av B.Dowie 2026-06-02 kl. 18:26.
Citera
2026-06-02, 18:37
Medlem
Stefanellishows avatar
Ryktas om att en kvinna hoppat framför spåret vid T centralen enligt en bekant som var där. Lär komma ut artiklar snart.
Citera
2026-06-02, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Då förstör du ännu mer, bara så du vet.. för då måste du lokaliseras och strömmen är av ännu längre.. inte för att du är värd det i mitt huvud, men civiliserat folk verkar anse det..

För min del hade du gärna blivit grillad, och blivit liggande och inget man bryr sig om.

Tågen måste ju fram. Eller hur

Vad är alternativet? Jag hade fan inte ställt mig och pissat eller satt mig och skitit inne i en full tunnelbanevagn inför massa folk. Efter nån timme hade jag brutit mig ut om dom inte fixat det innan dess!!
Citera
2026-06-02, 19:47
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du utgår ifrån att du är en normalperson som på sin höjd har en liten handväska på dig. Folk har panik, folk bråkar för att de måste lämna resväskor, barnvagnar, en moster i rullstol o s v.

Men 95 % kan röra på sig normalt och har inte mer än en handväska, ryggsäck eller liknande. Folk som har svårt att röra sig har för det mesta blivit gallrade bort, så det är nästan alla som kan klättra ned för en stege och promenera längs ett spår. De 5 % som sitter i rullstol, har en barnvagn eller har mycket bagage kan vänta. Man ska inte straffa 95 % på grund av dem.
Citera
2026-06-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja visst, låt folk pissa på sig.
men herregud....man ställer sig såklart o pissar i ett hörn
-eller mot väggen helt enkelt? hade jag tveklöst hellre gjort inför alla, hellre än att pissa på sig -inför alla!
Citera
2026-06-02, 20:11
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Om du inte känner till parametrarna och vad det ställs mot, så är det klart att 1.20h är oerhört lång tid. Men det är ett scenario som inte har hänt förut.

Det är just därför man har en plan. Vad gör vi om ett tåg fastnar mellan två stationer? Vad gör föraren, vad gör trafikledningen, vad gör den utryckande personalen?

Dessutom övar man. Till exempel på en stor passagerarfärja har man regelbundet en storövning därför att allt skall fungera om färjan faktiskt måste evakueras. I en stor passagerfärja har alla också en viss roll, till exempel skall ordningsvakterna tömma arresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in