2026-05-30, 20:47
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Då krossar man en ruta och hoppar ner. Herregud vad ni är svaga i sinnet nyfolket.
Man kan förstås nödöppna en dörr, som en normal människa.
Citera
2026-05-30, 20:47
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Nej. Om man stänger av strömmen är förvisso samtliga strömskenor släckta. Så din "poäng" var helt överflödig.

Att gå mitt i spåret bakom tåget har inget att göra med hur de tar sig ut ur tåget om strömskenan är påkopplad.

Det är snarare du som missar poängen.
Ja visst, låt folk pissa på sig.
Citera
2026-05-30, 20:48
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Ja visst, låt folk pissa på sig.
De får gärna pissa på strömskenan för min del.
Citera
2026-05-30, 20:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
De får gärna pissa på strömskenan för min del.
Du vill ju inte släppa ut dem.
Citera
2026-05-30, 20:50
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Det är vagnfel. På strategiskt dåligt läge. Annars hade det bara varit att dra bort skiten och fortsätta med trafiken efter 15min)

(Expressens fel)

Både Aftonbladet ochh Expressen blandar ihop saker. Det har varit, lätthanterligt, strul på strömbron (no pun) under flera dagar.. det är därför tyskar (Siemens) flygs in... Det har ingenting med detta vagnfel att göra.
Är det på Strömbron man har det ordinarie signalfelet alltså? Bana 2 har dragits med impedanser som tar en i 30 år där minst, så det kanske är dags att byta dem?
Citera
2026-05-30, 20:51
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Du vill ju inte släppa ut dem.
Du missade poängen. Jag föreslår att du ställer dig och pissar på en strömskena kanske redan ikväll.
Citera
2026-05-30, 21:12
Medlem
grungewhores avatar
Har nu läst artikeln. Det är svårt att estimera när man kan evakuera för föraren, när det inte är dennes beslut helt.

För det mesta väntar man på hjälp, om det inte är nödevakuering som vid Skanstull på 90-talet när det brann. Då var det två journalister som skrev i tidningarna att det var åt helvete, när de själva brutit mot instruktionerna och gått åt fel håll.

Att man har polis vid evakuering är onödigt. Däremot måste man vara flera personer och evakuera i sektioner. Är det så att idioterna intervjuade i artikeln och evakuerades sist pga var de satt?
Citera
2026-05-30, 21:26
Medlem
Citat:
Var det några stackare som fick sitta i tre timmar? Helt oacceptabelt. Släpp ut folk!! Visst, det finns en strömskena, men bara på ena sidan och det är inga problem att gå i mitten av spåret.

Släpp ut folk!!!
Det är dock inte så enkelt eftersom det finns en strömförande kabel, framför allt med barn, även om föräldrarna är med.
Citera
2026-05-30, 21:28
Medlem
svampdamps avatar
Tur är väl det att man bor på landet och åker bil överallt när man läser sånna här skräckberättelser. Svårt att förstå mig på folk som frivilligt utsätter sig för detta. Stockholmare är en egendomlig grupp.
Citera
2026-05-30, 21:30
Medlem
Hogerfotads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Nä normalt sett är det aldrig någon form av personal på tunnelbanetåg annat än föraren.
Ja nu får de sparkade tåg värdarna ett lyft.
Citera
2026-05-30, 21:33
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogerfotad
Ja nu får de sparkade tåg värdarna ett lyft.

Har aldrig funnits tågvärdar i tuben.
Citera
2026-05-30, 21:39
Medlem
xcoms avatar
Många som har en bild från filmer där det är omöjligt att stoppa en tåg som skenar, det tar max 1 minut att bryta strömmen i skenan, och tåget, tunnel blir strömlösa, sen om det är en trång tunnel behöver man utrymma från en ända, men Max 20-30 minuter borde det ha tagit från stopp till att man utrymmer vagnarna. 3 timmar är en fullständig skandal från CS och SL att personer får vänta i vagnarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in