2026-06-02, 18:53
Avstängd
https://www.hemhyra.se/nyheter/katturinet-far-ogonen-att-taras-eva-kanner-ingenting-skador-for-300-000-tvingar-henne-att-flytta/
Citat:
Skador för minst 300 000 – katternas kissande tvingar Eva att flytta: ”Missförstånd och lögner”
Idag kl 08:30
Örebro Lukten av katturin slår emot oss som en vägg. Men katternas matte är helt oberörd. Och hon förstår inte varför hon måste lämna sin förstörda lägenhet. För Eva handlar det om missförstånd, lögner och anonyma anmälningar.
Hur kan det gå så här långt?
Citera
2026-06-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz

Psykisk sjukdom.
Citera
2026-06-02, 19:00
Medlem
Riksreptilens avatar
Hon testade vara utan katter när hon bodde i studentlägenhet men var inte så ångestdämpande.

" När Hem & Hyra besöker Eva har hon sex katter. Men det finns uppgifter om att hon har haft så många som 16 djur i sitt hem. Det avfärdar hon bestämt. Som mest har hon haft 9 katter."

Så jag tycker mest synd om katterna, o h sedan grannarna som sett den tilltagande missären.
Citera
2026-06-02, 19:06
Medlem
Jag tycker att det är intressant att Hem & Hyra inte försökte göra snyftartikel av det här fallet. Det framgår att Eva sannolikt inte mår så bra, sannolikt är en psykiskt sjuk hoarder, men det är inte "snyft snyft nu måste hon flytta". Utan det framgår att det knappast finns någon annan lösning.

Hon behöver nog gå i katt-avvänjningsterapi och sedan förstås få tag på en ny bostad, plus boendestöd som förhoppningsvis både kan hjälpa och ha lite koll på henne.
Citera
2026-06-02, 19:09
Medlem
supremanics avatar
Det måste varit extremt illa för det är första gången jag sett hem&ohyra så tydligt ta positionen att hyresgästen är att klandra
Det bästa vore om katterna fick komma till ett katthem och förhoppningsvis bli rehabiliterade och omplacerade, samt att Eva tas till en veterinär som ger henne en spruta så att hon somnar in.
Citera
2026-06-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
" När Hem & Hyra besöker Eva har hon sex katter. Men det finns uppgifter om att hon har haft så många som 16 djur i sitt hem. Det avfärdar hon bestämt. Som mest har hon haft 9 katter."
Haha, det där var ju lite roligt mitt i all mis(s)är.

"16 katter?! Jag? Aldrig! Befängt! Jag har bara haft 9 som mest."
Citera
2026-06-02, 19:48
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.hemhyra.se/nyheter/katturinet-far-ogonen-att-taras-eva-kanner-ingenting-skador-for-300-000-tvingar-henne-att-flytta/

She put the crazy in crazy cat lady
Citera
2026-06-02, 20:51
Medlem
olasvenssons avatar
Eva är missförstådd 😄
Citera
2026-06-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
She put the crazy in crazy cat lady
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Eva är missförstådd 😄
Sluta vara så tasskiga - det är väl ingen kattastrof? Dessutom, för att slippa kattpiss på mattan får hon väl bruka mattpiskan på kattan.
Citera
2026-06-02, 21:06
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke
Jag tycker att det är intressant att Hem & Hyra inte försökte göra snyftartikel av det här fallet. Det framgår att Eva sannolikt inte mår så bra, sannolikt är en psykiskt sjuk hoarder, men det är inte "snyft snyft nu måste hon flytta". Utan det framgår att det knappast finns någon annan lösning.

Svårt att försvara och urskulda kattpiss för det doftar inte rosor precis.
Citera
2026-06-02, 21:26
Medlem
Den där skulle behöva låsas in på anstalt, ståltoalett och stål säng med inplastad madrass, då blir det sterilt och bra ,om hon uppför sig kan hon få behålla en katt. Sen är det bara å sanera cellen med högtryckstvätt och starka kemikalier en gång i veckan.
Citera
2026-06-02, 21:40
Medlem
Jag var inne i en hyreslägenhet en gång som dock redan hade sanerats, men hon som bodde där tidigare hade haft 17 katter och en fiskmås.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in