2026-06-02, 11:31
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Du påstår att man kan göra samma ljud på natten som man gör på dagen.

Nattetid så skall huset vara tyst. Så du har inte rätt att leva ett normalt liv om du är vaken på nätterna.
Är huset lyhört så kan du störa dina grannar och det får förmodligen konsekvenser.

Jag har aldrig påstått att man kan göra samma ljud på natten som på dagen.

Nej det ska inte vara tyst på natten i ett hyreshus. Det är en helt bisarr tanke. I så fall skulle alla gamlingar som måste pissa fem gånger per natt åka ut på gatan.

Man kan säga att det ska vara TYSTARE på natten men helt vanliga ljud som en levande människa gör är självklart tillåtna.

Men om du tolkar reglerna som en autist och ligger och håller andan i din säng mellan 22-07 så är det upp till dig. Det blir ett väldigt tråkigt liv bara.
Citera
2026-06-02, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Nej det ska inte vara tyst på natten i ett hyreshus. Det är en helt bisarr tanke. I så fall skulle alla gamlingar som måste pissa fem gånger per natt åka ut på gatan.

Många äldre som lider av nokturi utvecklar en vana att inte spola på natten, just av hänsyn till partnern eller grannarna. Det är alltså inte särskilt mycket begärt att urinen får vara kvar i toaletten tills morgonen inträder.
Citera
2026-06-02, 18:09
Medlem
Citat:

Man kan säga att det ska vara TYSTARE på natten men helt vanliga ljud som en levande människa gör är självklart tillåtna.

Men om du tolkar reglerna som en autist och ligger och håller andan i din säng mellan 22-07 så är det upp till dig. Det blir ett väldigt tråkigt liv bara.

Det är precis vad du har gjort
Hur många gånger skall jag citera ditt inlägg?
Här kommer det ytterligare en gång.

Citat:
Allt normalt som en människa gör som att gå på toaletten, laga mat, äta mat, titta på tv, DUSCHA osv får du självklart göra dygnet runt i din egen lägenhet. Det är ljud som grannar måste stå ut med.

Jag har listat lite ordningsregler i ett tidigare inlägg som du har svarat på och ändå tycks du inte förstå att på natten skall man vara tyst för att folk sover.

Flera olika bostadsbolag listar specifikt just att duscha på natten bör undvikas.
Ändå fortsätter du som en papegoja att upprepa att det är okej att göra ljud på natten.
Citera
2026-06-02, 18:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Det är precis vad du har gjort
Hur många gånger skall jag citera ditt inlägg?
Här kommer det ytterligare en gång.

Jag har listat lite ordningsregler i ett tidigare inlägg som du har svarat på och ändå tycks du inte förstå att på natten skall man vara tyst för att folk sover.

Flera olika bostadsbolag listar specifikt just att duscha på natten bör undvikas.
Ändå fortsätter du som en papegoja att upprepa att det är okej att göra ljud på natten.

Som sagt - om du vill tolka dessa hitte-på-regler bokstavligt som en autist är det upp till dig. Ingen kan förbjuda dig att leva i din egen lägenhet och göra helt normala ljud som man gör som en levande människa.

Jag duschar när jag vill, jag går på toaletten när jag vill och jag käkar när jag vill.
Citera
2026-06-03, 07:00
Medlem
Citat:
Som sagt - om du vill tolka dessa hitte-på-regler bokstavligt som en autist är det upp till dig. Ingen kan förbjuda dig att leva i din egen lägenhet och göra helt normala ljud som man gör som en levande människa.

Jag duschar när jag vill, jag går på toaletten när jag vill och jag käkar när jag vill.

Varför du kommer dragandes med att det är påhittade regler vet jag inte.
Är bolagen också påhittade? Stockholmshem kanske inte ens finns?
Du har källhänvisning under reglerna.

Jag har svårt att tolka detta på något annat sätt än att hyresbolagen inte tycker det är okej att spola vatten genom att duscha på natten.

"att undvika vattenspolning sen kvälls- och nattetid."
https://www.stockholmshem.se/hyresgast/ansvar-trivsel/ordningsregler/

"att nattetid undvika störande vattenspolning"
https://www.familjebostader.com/mitt-boende/boendeservice-och-trivsel/hjalp-vid-storningar/

Hur du tolkar det annorlunda är för mig en gåta.

Faktiskt så kan hyresbolagen förbjuda dig att leva som du vill. Stör du dina grannar upprepade gånger så kommer ditt hyreskontrakt att upphöra.
Citera
2026-06-03, 15:51
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Varför du kommer dragandes med att det är påhittade regler vet jag inte.
Är bolagen också påhittade? Stockholmshem kanske inte ens finns?
Du har källhänvisning under reglerna.

Jag har svårt att tolka detta på något annat sätt än att hyresbolagen inte tycker det är okej att spola vatten genom att duscha på natten.

https://www.stockholmshem.se/hyresgast/ansvar-trivsel/ordningsregler/

"att nattetid undvika störande vattenspolning"
https://www.familjebostader.com/mitt-boende/boendeservice-och-trivsel/hjalp-vid-storningar/

Hur du tolkar det annorlunda är för mig en gåta.

Faktiskt så kan hyresbolagen förbjuda dig att leva som du vill. Stör du dina grannar upprepade gånger så kommer ditt hyreskontrakt att upphöra.

De där ”reglerna” är riktade till förståndshandikappade som inte förstår bättre. Det bor otroligt många svagbegåvade i hyreshus och då måste hyresbolagen ta höjd för deras dumhet.

Med det sagt så har INGEN normal person någonsin blivit uppsagd pga en vanlig dusch. Stirra dig inte blind på några rader på ett papper som en paragrafryttare utan kolla på hur verkligheten ser ut.
Citera
2026-06-03, 16:03
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
För att citera Stockholmshem.
Punkt 3 i deras ordningsstadgar:

Räcker ju med att undvika. Betyder inte totalförbud. Jag duschade definitivt mitt i natten när katten kräktes i mitt hår medan jag sov. Men vi har inte detta förfarande som en händelse varje dag.
Citera
2026-06-03, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Räcker ju med att undvika. Betyder inte totalförbud. Jag duschade definitivt mitt i natten när katten kräktes i mitt hår medan jag sov. Men vi har inte detta förfarande som en händelse varje dag.

Det som diskuteras är regelbundet duschande och inte enstaka händelser som ditt exempel.
Citera
2026-06-03, 18:30
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det som diskuteras är regelbundet duschande och inte enstaka händelser som ditt exempel.

Nej. TS beskriver det som en engångshändelse, eller iallafall något som inte händer hela tiden. Jämför det med en som jobbar men det är mer en tanke än att TS själv gör så.
Citera
2026-06-04, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nej. TS beskriver det som en engångshändelse, eller iallafall något som inte händer hela tiden. Jämför det med en som jobbar men det är mer en tanke än att TS själv gör så.

I den konversation du hoppade in i så var det regelbundet duschande som diskuterades.
Citera
2026-06-04, 06:27
Medlem
Citat:
De där ”reglerna” är riktade till förståndshandikappade som inte förstår bättre. Det bor otroligt många svagbegåvade i hyreshus och då måste hyresbolagen ta höjd för deras dumhet.

Med det sagt så har INGEN normal person någonsin blivit uppsagd pga en vanlig dusch. Stirra dig inte blind på några rader på ett papper som en paragrafryttare utan kolla på hur verkligheten ser ut.

Om du ser reglerna som "regler" så kommer du troligen att få problem med din hyresvärd.

Men nu har du gått tillbaka i konversationen. Det där har vi redan pratat om. Du skrev om regelbundet duschande och att leva som vanligt på natten. Inte en dusch, som du skriver nu.
Jag har också redan förklarat om varför du inte hittar någon normal person i vräkningsrullarna.
Skall jag verkligen behöva skriva det en gång till?

Den här konversationen leder ingenstans eftersom du går bakåt och inte framåt.
Jag tackar för mig.
Citera
2026-06-04, 06:33
Medlem
floraflaps avatar
Ibland när jag onanerar vill jag helst sitta i flera timmar i duschen, oftast på nätterna. Vilket händer väldigt ofta. Var en snubbe som klagade, men jag sa att jag hade varit full i Moskva just då, och nära på blivit dödad av en Ukrainsk drönare. Han bad mig om ursäkt för att han klagade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in