Att N ofta säger emot sig själv har blivit allmänt känt och många gånger skapar det förvirring hos de som följer hennes innehåll.
När J & N sedan går ut i podden och nyttjar stor del av tiden till att rättfärdiga N:s tidigare uttalanden och sig själva samt går in i olika typer av försvarstal väcker det ju ännu mer frågor om hur genomtänkt och trovärdigt allt är.
De olika historierna som landar platt i deras eget knä blir till slut mycket svåra för en betraktare att på avstånd få ihop.
Enligt dm.links egen kreatörssida så används N som ett exempel på en
"framgångsrik kreatör" på plattformen.
Där står att hon har byggt upp en "lojal abonnent-bas på hundratals medlemmar" och genererat över 50 000 dollar under sina första månader.
Sidan använder N som ett marknadsföringsexempel för att "locka" nya kreatörer.
dm.link är dock ingen oberoende granskande källa.
Om den här informationen är korrekt så tyder det på att det inte bara handlar om ett fåtal fans.
Innehållet N levererar talar då nog , om jag får gissa sannolikt sitt tydliga språk eftersom jag har svårt att tro att "vanliga" vardags-följare skulle lägga pengar/ha råd med att betala de summorna.
Nicci Hernestig dm.link for creators
Att gå ut och fiska efter prenumeranter i bland annat en video på Facebook:
"Vill ni shit-chatta lite med MIG" känns rakt igenom "falskt" om det nu är så att N använder Autosvar och eller anställda för att hinna med att svara sina prenumeranter?!?
Något som också upplevs som rätt så osmakligt är att varje meddelande kostar pengar utöver prenumeration.
Om nu N skulle ha assistans, varför riskerar hon då att den informationen skulle kunna komma fram i efterhand? Det skulle ju bara sänka hennes trovärdighet ännu mer och många medlemmar vända på klacken och gå.
N går ju dessutom ut med att man chattar med henne?!?!
https://ryktet.se/nyheter/nicci-hernestig-kontroversen-kring-chattande-influencer-och-rykten-om-onlyfans/
För min del blir bara allt som kommer upp till ytan om N pinsamt, obekvämt och beklagligt.
Egentligen handlar det nog inte så mycket om vad en sida väljer att marknadsföra eller hur många "anställda" en dm.link-chattare har,
utan mer om moral, värdighet och hur långt en människa är beredd att gå och offra för pengar.