2026-06-02, 15:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudolfHutler
Var väl ett danskt par som var ute och tältade i Sverige? De överfölls av afghaner, som misshandlade mannen och gruppvåldtog kvinnan framför ögonen på mannen. En av afghanerna fick senare jobb som brandman.

Finns det nån tråd om detta?
Citera
2026-06-02, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Finns ytterst få babbar i skogen. De är rädda för björnar, vargar och andra vilda djur.

Vilda djur är såldes rädda för andra vilda djur. Kanske tur att babbarna inte fattar att skogens vilda djur är rädda för ortens vilda djur.
Citera
2026-06-02, 15:22
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det är inte farligare än förut. Muhammedaner räds skogen och håller sig i städerna.
Citera
2026-06-02, 15:29
Medlem
Senaste tält mordet var väl på typ 1980-talet, med andra ord var det betydligt farligare förr…
Citera
2026-06-02, 15:36
Avstängd
triptykens avatar
Det är alldeles säkert. Det enda är väl rådjuren som ska komma och rycka i packningen.

Sem det här att Svenskar med invandrade föräldrar skulle vara "rädda för skogen" är rätt komiskt. Dom växte upp i samma ur och skur dagis som resten av oss. Men dom som åker till skogs för att campa tenderar inte vara dom som "rånbögmördar" andra utan mest vill dricka tallskotts-thé ur en kåsa
Citera
2026-06-02, 15:45
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjakbajs
Det kan du omöjligen veta. Finns många människor i Sverige som ingenting har att förlora.

Man kan inte vara rädd för allt, då slutar du leva!
Citera
2026-06-02, 15:46
Medlem
RudolfHutlers avatar
Vet ej. Det ägde iaf rum 2003 i Klagshamn i Malmö. Här står lite om honom som sedan blev brandman:

https://www.friatider.se/d-md-f-r-r-n-och-deltog-vid-brutal-v-ldt-kt-nu-bel-nas-han-med-jobb-som-brandman

Citat:
Ursprungligen postat av UltraSlinky
Finns det nån tråd om detta?
Citera
2026-06-02, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Finns ytterst få babbar i skogen. De är rädda för björnar, vargar och andra vilda djur.

Dom vågar inte ens gå in fem meter i skogen om dom stannar och pissar efter vägen.
Skogen är farlig och otäck.

Arabiskt lexikon för skogens djur:

Älg - Mos ( Mus )
Rådjur - Azizi
Grävling - Al garayr
Bäver - Sumuru
Hare - arnabat
Citera
2026-06-02, 15:47
Medlem
VoidEngineers avatar
Jag tänker mer att;
Vad är oddsen att någon mordgalning kommer travandes på en undangömd plats i skog och mark.
Då är vilda djur (uppåt i landet) en större risk även om det nog inte är särskilt troligt.
Citera
2026-06-02, 15:53
Medlem
Tälta i skärgården. Det närmsta du kommer en mörkhyad person är Bertil, 70år, som inte använt solkräm nånsin.
Citera
2026-06-02, 15:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vågar man tälta fortfarande eller blir man kniv-rån-bög-mördad numera nattetid?...

Erfarenheter?

Är också helt ointresserad av att bli tältmördad men det är inte bara därför det inte blir fler tälterfarenheter. Oavsett min egen true-crimeskada lyssnar förstås lustmördarna också på true -crime och har fattat fördelarna med friluftslivet.
Citera
2026-06-02, 16:01
Medlem
Beror helt på var du tältar.
På en festival som ensam tjej? Då är risken att du utsätts för brott ganska stor.
Tältar du ensam i lapplandsfjällen som man är risken i princip minimal att nåt händer.
Var väl nåt tältmord för väldigt länge sedan uppe i kiruna har jag för mig.

Tälta i södra delen av sverige idag är fortfarande säkert så länge du väljer rätt ställe.
i närheten av de större städerna hade jag inte velat tälta iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in