Igår, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Tänkte att lågt ställda förväntningar skulle räcka, typ en vinst i gruppen och en oavgjord och vidare som good enough trea. Nu fruktar man ju tre förluster och massa mål i baken, som Danmark i EM 2000.

Man får ta det som det kommer, har jag ställt in mig på.

Potter har väl i övrigt samma uppgift som Svennis hade 2001, att ta laget till framgångar främst i nästkommande mästerskap efter VM. Men Svennis inträde gjorde genast skillnad, liksom Potter som vann sina viktiga playoffmatcher.

Man får ha tålamod med Potter.

Hur vann potter playoff matcherna? Genom parkera bussen och förlita sig på tur. Det såg heller inte bra ut i de kvalmatcher han hade kontroll. Sverige har inte gjort någon bra landskamp under honom. Förstår inte varför vi har skrivit långtidskontrakt med honom.
Citera
Igår, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Mmm, nu är det ju Sverige som har spelat 8 mästerskap sedan 2000 och Norge inget alls så erfarenheten och kompetensen ligger snarare hos Sverige här. Du tror inte att Sverige har vägt för och nackdelar att vara på plats så tidigt som Norge nu väljer att göra?

Ja jag vet inte, Norge kanske sprungit förbi.
Citera
Igår, 14:21
Medlem
Mikaelias avatar
Potter har till midnatt på sig att skicka in en spikad trupp. Är det inte direkt tjänstefel att inte förändra truppen efter gårdagens match? Det är ingen socialverksamhet landslaget ska syssla med utan man ska skicka det bästa laget.

Spelare ut: Daniel Svensson, Herman Johansson, Erik Smith, Gustaf Nilsson, Alexander Bernadsson.

Spelare in: Williot Swedberg, Sebastian Nanasi, Ludwig Augustinsson, Samuel Dahl, Viktor Eriksson.
Citera
Igår, 14:46
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Potter har till midnatt på sig att skicka in en spikad trupp. Är det inte direkt tjänstefel att inte förändra truppen efter gårdagens match? Det är ingen socialverksamhet landslaget ska syssla med utan man ska skicka det bästa laget.

Spelare ut: Daniel Svensson, Herman Johansson, Erik Smith, Gustaf Nilsson, Alexander Bernadsson.

Spelare in: Williot Swedberg, Sebastian Nanasi, Ludwig Augustinsson, Samuel Dahl, Viktor Eriksson.

Varför inte Simon Tibbling och Joseph Baffo när du ändå är nere och gräver i skräppåsen?
Citera
Igår, 14:47
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Det skulle gjorts igår....
Citera
Igår, 14:56
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Varför inte Simon Tibbling och Joseph Baffo när du ändå är nere och gräver i skräppåsen?

Bättre skräp än skräpet igår. Nu kommer förhoppningsvis ingen utav dem jag vill få ut ur landslaget vara en del av startelvan mot Tunisien.
Citera
Igår, 15:28
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Bättre skräp än skräpet igår. Nu kommer förhoppningsvis ingen utav dem jag vill få ut ur landslaget vara en del av startelvan mot Tunisien.

Bernhardsson kan få starta. Han var helt ok igår.
Citera
Igår, 16:26
Medlem
Det är väl då tur att Sveriges matcher går på nätterna så att man slipper genomlida eländet.
Citera
Igår, 17:16
Medlem
Citat:

Jag hade gärna velat se Forsberg i ett sista framträdande i blågult förutom Swedberg och Hugo Larsson.
Han vet ju dessutom hur man åstadkommer ett mål i ett mästerskap.
Citera
Igår, 17:21
Medlem
så som vi avslutade ska vi givetvis starta, vi vinner andra halvlek med 1-0
Citera
Igår, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Ställer Potter upp såhär mot Grekland?

Nordfeldt
Lagerbielke, Hien, Lindelöf
Bernhardsson, Svanberg, Karlström, Bergvall, Svensson
Nygren, Isak

Dags att spela in ordinarie trebackslinjen nu. Tycker Ayari var direkt svag idag, kanske inte fel att ge Svanberg chansen? Bidrar med lite mer stadga på ett ganska ihåligt mittfält. Möjligt att Zeneli ska få chansen också. Svensson var värdelös idag, men finns inte mycket att tillgå med Gudmundsson och Stroud skadade. Eller ska Sema få chansen?
ut med hien där så ser det bra ut, är det bara jag som ser hur mycket bollar han slår bort och är passsiv i försvaspelet, inte ett rätt igår
Citera
Igår, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Jag hade gärna velat se Forsberg i ett sista framträdande i blågult förutom Swedberg och Hugo Larsson.
Han vet ju dessutom hur man åstadkommer ett mål i ett mästerskap.
benägen hålla med har rutinen och kan hålla i bollen och slå frisparkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in