2026-06-02, 12:51
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeler
Tragiskt att det återigen visar sig hur mycket överrepresentation på dumheter det finns i detta parti, Åkesson jobbar på med sållningen men det verkar aldrig ta slut!
Dags att inse att SD ej skall sitta i regeringsposition förrens de har slut lik i garderoben… 🤷

Ja, ska bli intressant att se hur SD väljer att hantera detta och hur MR själv bemöter det. Fattar inte att han inte gått och gömt sig redan för en vecka sedan, i förebyggande syfte.

Kommer inte hjälpa SD i valet i vilket fall.
Citera
2026-06-02, 12:52
Medlem
Undrar om Dumpen-Sara tycker det är en fortsatt bra idé att få sina böter betalda av SD aka pedofilpartiet.
Citera
2026-06-02, 12:52
Medlem
Citat:
En sak som är lite roligt är - och rätta mig om jag har fel här - det faktum att man måste sitta i två mandatperioder för att vara berättigad riksdagspension. Det är ju rätt surt att sitta i sju år och nio månader och sedan stupa på målsnöret.
Stämmer inte:

Citat:
Ekonomiskt omställningsstöd – det nya systemet
Ekonomiskt omställningsstöd gäller för de ledamöter som valdes in i riksdagen vid valet 2014 eller senare. Det nya systemet ska göra det lättare för den som lämnat uppdraget som riksdagsledamot att bli yrkesverksam.

För att kunna få stödet ska ledamoten ha haft sitt riksdagsuppdrag under en sammanhängande tid på minst ett år. Hur lång tid ledamoten kan få stödet beror på hur länge hen har haft sitt uppdrag, men det kan betalas ut under högst två år.

En ledamot som har rätt till ekonomiskt omställningsstöd får 85 procent av ledamotsarvodet. Om hen har andra inkomster finns det regler för hur mycket stödet minskar.

Omställningsstödet är pensionsgrundande. Det ger inte rätt till jobbskatteavdrag.

Under vissa förutsättningar eller om det finns särskilda skäl kan stödet förlängas. Det förlängda stödet kan vara högst 45 procent av ledamotsarvodet och är inte pensionsgrundande. Stödet betalas inte ut efter att ledamoten har uppnått riktålder för pension.
Citera
2026-06-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
En sak som är lite roligt är - och rätta mig om jag har fel här - det faktum att man måste sitta i två mandatperioder för att vara berättigad riksdagspension. Det är ju rätt surt att sitta i sju år och nio månader och sedan stupa på målsnöret.

Lol.

Enbart hans eget fel. Han kunde ju ha lämnat partiet och blivit kvar som vilde fram till valet. Finns ingen närvaroplikt för riksdagsledamöter heller, så det hade definitivt inte varit några problem.
Citera
2026-06-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersson42
Så jävla väntat att det var SD:are... Deras politiker är överrepresenterade när det gäller alla typer av brott och deras partiledning umgås med yrkeskriminella. Ett parti av kriminella och pedofiler för kriminella och pedofiler, inga andra skulle vara så dumma att de röstar på det packet.

Var det inte Åkesson som ville ha kirurgisk kastrering och livstids fängelse för pedofiler?

Men det är det klassiska mönstret. Om man måste skrika ut till världen att man inte är pedofil så är sannolikheten större att man är det. Genom att bli ledamot för det mest tydliga antipedofilpartiet av alla upplevde han sig säker.
Citera
2026-06-02, 12:55
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Vad är oddsen på att mongomedia Riks låtsas som ingenting?

De kommer antagligen driva linjen att han inte är en ”riktig” SDare.
Citera
2026-06-02, 12:56
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Enbart hans eget fel. Han kunde ju ha lämnat partiet och blivit kvar som vilde fram till valet. Finns ingen närvaroplikt för riksdagsledamöter heller, så det hade definitivt inte varit några problem.
Alltså, i hans slemmiga kläder hade jag nog gjort det. Han lär ju vara hatad ändå så att det räcker och bli över så vad gör det om man adderar parasit till listan av tillmälen? Jag hade suttit kvar och åtminstone cashat in riksdagspensionen istället för att som nu hamna på bar backe, utskämd och ökänd i hela landet. Lycka till att få en ny födkrok.

Eller också har han bestämt sig för att avsluta kalaset på Dumpen-viset. Det är också en möjlighet. Då spelar ju framtida förtjänster inte längre någon roll.
Citera
2026-06-02, 12:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Han ömmar varmt för fler män i förskolan och tycker synd om de pedofilanklagelser och misstankar som ofta väcks mot män i den rollen. Och så tankar han själv ned barnporr? Så oerhört äckligt av honom. Sjukt.

"Men det jobbigaste som männen lyfter fram är att förhålla sig till att bli betraktad som en presumtiv pedofil och att hantera den rädsla, ilska och risk som det för med sig."

Han gör verkligen de männen en otjänst... För honom själv blir de mer att från presumtiv, vara en riktig sådan.

Måste bli extra jobbigt för hela den släkten förövrigt. Enda som heter så i efternamn.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Vad var det jag sa? Obegripligt dåligt omdöme hos ledningen i SD som verkligen tar in vilket patrask som helst. Låt gå att alla gör misstag ibland. Men SD är verkligen notoriskt sämst på att ha dåligt omdöme och ta in kriminellt pack hela tiden...

SD TAR inte in kriminellt pack hela tiden. De ÄR kriminellt pack.
Har så svårt förstå allt white trash som röstar höger trots att alla högerpartier prioriterar de sim har det bra och för en politik som gör de rika rikare och de fattiga fattigare. Sluta lyssna på ledare som snackar skit och googla fakta istället. Hur länge ska SD leva på flyktingfrågan? Speciellt nu med gruppledare och jimimimis vän som är peddo. Usch...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Beror vad folk anser är grovt. Har han skapat en deepfake med Greta Thunberg så kanske vissa tycker det är grovt men inte andra.

Han släpptes efter förhör. Troligtvis inte så grovt då.

Greta Thunberg är 23 år gammal och om du hittar nakenbilder på henne kan du titta på dom hur mycket du vill.
Citera
2026-06-02, 12:59
Medlem
golfbilarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning

Lol.

Alla riksdagsledamöter får en ”riksdagspension” dock bara i 1-2 år om man är invald efter 2014. De som blev invalda tidigare har rätt till en mer generös ”riksdagspension”.
Citera
2026-06-02, 13:00
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Hon gick ut själv med det först. Innan dess var det tyst om vem det var
Citat:
Ursprungligen postat av Tzadarkath
Hon gick väl ut ganska fort och började veva om det, precis som Paulo Roberto. De första artiklarna nämnde inte hennes namn men de uppdaterades så fort hon själv gick ut för då finns det ingen anledning att inte skriva ut det längre.
Tack, ja då är jag med på noterna.

Hon tänkte nog att anfall är bästa försvar, men blev inte så lyckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in