2026-06-02, 12:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tror tyvärr du har rätt, att tråden skapats som bevis för falskanmälan. TS agerar inte adekvat.

Jag befarade en trolltråd bl.a när kompisen kom så fort, morsdagspresenten (vilken 17-åring har råd att bjuda på hotell?) m.m, och att TS fortsätter att bete sig som ett spån.

Till TS, må du brinna i helvetet om du planerar att ödelägga någon annans liv av hämndbegär och/eller girighet efter skadestånd!
Men r du sjuk i huvudet varför skulle jag förstöröa någons liv, jag ljuger inte. Ringde min vän och eftersom han bodde så nära så kunde han komma snabbt
Citera
2026-06-02, 12:49
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Men r du sjuk i huvudet varför skulle jag förstöröa någons liv, jag ljuger inte. Ringde min vän och eftersom han bodde så nära så kunde han komma snabbt

Har du lyssnat på någons tips ännu och gjort nägot åt saken förutom att ringa din kompis?
Citera
2026-06-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag tror snarare det är en trolltråd för att visa på människors reaktion på någon som beskriver sig slagen, inspirerad av gårdagens tråd om artikeln i Filter.

Om du hade jobbat och tjänat ihop en hotellnatt för Mors Dag så har du en nära relation till din mor och borde prata med henne om detta, inte sitta på ett forum och runksvara på vartenda inlägg.

Du har fått tillräckligt med tips i tråden. En utsatt kvinna ödslar inte energi med att bevisa något för främlingar, de har ångest och söker hjälp omedelbart.

Ja, det är mycket som inte stämmer med mänsklig logik i den här historien. Bara det här med att ha jobbat för att kunna bjuda sin mamma och hennes kille på en hotellnatt (sön-mån) är minst sagt lite udda. Visst att sådant säkert förekommer, men detta i samband med att man enligt egen utsago bara sovit 2-3 timmar per natt på senare tid.

Tycker även det låter lite märkligt att föräldrarna inte märkt något under de 1,5 år som gått, eller någon annan heller för den delen. Ytterligare detaljer är att alla trots relativt låg ålder har egna boenden samtidigt som ingen tycks förvärvsarbeta, inte fan går soc in och betalar boenden för 18 åringar utan vidare ens i Sundsvall.

Är lite skrämmande hur många i tråden helt okritiskt tycks köpa ts historia rakt av. Man får ju tänka på att det skulle kunna vara en smutskastningskampanj mot exempelvis ett ex också även m det inte skvallrats om några namn ännu.
Citera
2026-06-02, 12:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Ja, det är mycket som inte stämmer med mänsklig logik i den här historien. Bara det här med att ha jobbat för att kunna bjuda sin mamma och hennes kille på en hotellnatt (sön-mån) är minst sagt lite udda. Visst att sådant säkert förekommer, men detta i samband med att man enligt egen utsago bara sovit 2-3 timmar per natt på senare tid.

Tycker även det låter lite märkligt att föräldrarna inte märkt något under de 1,5 år som gått, eller någon annan heller för den delen. Ytterligare detaljer är att alla trots relativt låg ålder har egna boenden samtidigt som ingen tycks förvärvsarbeta, inte fan går soc in och betalar boenden för 18 åringar utan vidare ens i Sundsvall.

Är lite skrämmande hur många i tråden helt okritiskt tycks köpa ts historia rakt av. Man får ju tänka på att det skulle kunna vara en smutskastningskampanj mot exempelvis ett ex också även m det inte skvallrats om några namn ännu.
Va, jag bor hemma?
Citera
2026-06-02, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Har du lyssnat på någons tips ännu och gjort nägot åt saken förutom att ringa din kompis?
Jag har anmält och polisen sa att en utredare kommer ta kontakt med mig längre fram, jag har bild om ni verkligen inte tror mig, jag skulle inte ljuga om något sådant.
Citera
2026-06-02, 13:20
Avstängd
Citat:
Vad har du bilder på? Du behöver inte lägga upp ett skit. Hoppas bara att ifall detta nu är sant att du gör som de i tråden säger.
Det som polisen skrivit och sagt, gillar inte att alla tror att jag bara ljuger
Citera
2026-06-02, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Personligen tror jag mer på att det är en vuxen man som försökt sig på nåt slags experiment för att se hur folk reagerar. I brist på bättre hobbies.

Något är det... Trots skolprov tycks det iaf finnas tid att sitta och chatta här på Flashback. Nej, nu ska jag inte vara dömande ts skulle ju faktiskt kunna tala sanning även om jag tvivlar mer och mer.

Gillar första inlägget från februari.

Citat:
Det är sant att fler män än kvinnor röstar på SD, och det är en relevant observation. Det kan absolut finnas skäl att fundera över varför stödet ser ut så och om partiet uppfattas som mer attraktivt för män än för kvinnor. Samtidigt handlar politiska val i grunden om vilka frågor man själv prioriterar högst. Att det finns en könsskillnad betyder inte att alla män eller alla kvinnor tycker lika, utan bara att olika grupper i genomsnitt värderar frågor olika.

Citat:
Jag har anmält och polisen sa att en utredare kommer ta kontakt med mig längre fram, jag har bild om ni verkligen inte tror mig, jag skulle inte ljuga om något sådant.

Bild på vad?

Har du föresten pratat med din mamma ännu? Eller tagit reda på om din pojkvän gjorde något dumt hemma i din stuga på tomten inatt?

Citat:
Svensk men man hade kunnat tro att han är invandrare på hur han pratar och klär sig

Och honom föll du för?
Citera
2026-06-02, 13:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Något är det... Trots skolprov tycks det iaf finnas tid att sitta och chatta här på Flashback. Nej, nu ska jag inte vara dömande ts skulle ju faktiskt kunna tala sanning även om jag tvivlar mer och mer.

Gillar första inlägget från februari.

Bild på vad?

Har du föresten pratat med din mamma ännu? Eller tagit reda på om din pojkvän gjorde något dumt hemma i din stuga på tomten inatt?

Och honom föll du för?
Jag har haft prov ovh nu r det en timme tills nästa, bild på vad polisen sagt, polisen ska ringa till min mamma för jag är minderårig så hon kommer nog få reda på det snart, ska hem efter skolan så får se om han gjort något då. Jag vet inte alls varför jag föll för honom, snygg flrut antar jag
Citera
2026-06-02, 13:37
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Det som polisen skrivit och sagt, gillar inte att alla tror att jag bara ljuger

Vart har polisen skrivit något till dig? Brev på 2 timmar? Hur ska du fota de dom sagt?
Citera
2026-06-02, 14:01
Medlem
FlashbackWojaks avatar
Man avslutar relationen så snabbt och smidigt man bara kan. Och för sjutton tro inte att du kan ändra han eller han "verkar ha blivit bättre människa nu"

Det finns gott om bra grabbar där ute.
Citera
2026-06-02, 14:05
Avstängd
Citat:
Vart har polisen skrivit något till dig? Brev på 2 timmar? Hur ska du fota de dom sagt?
Jag har enkel kontakt till polis för jag är inskriven eller vad det kallas på barnahus pga anmälan jag gjorde för ett tag seda som jag valde att avsluta med
Citera
2026-06-02, 14:06
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Du bör bli förhörd direkt och medtagen till sjukvården för bevissäkring.

Om Polisen slarvat så åker du till akuten nu och berättar allt så löser de läkarundersökning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in