2026-06-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Jättebra att du skriver och frågar. Du har fått en del goda råd i tråden.

Ring Kvinnofridslinjen. De kan stötta dig och ge råd.

Du behöver komma bort från den där killen. Det kommer inte bli bättre. Det kommer bara bli värre.

Du är ung. Att vara i en våldsam relation kommer förstöra ditt självförtroende på sikt. Du behöver komma bort från honom snarast.

Ni har inga gemensamma barn. Den dagen du är gravid eller ni har gemensamma barn kommer det bli ännu svårare att komma bort från honom.

Bryt nu!
Citera
2026-06-02, 11:16
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Jag är på skolan, har två sista viktiga prov innan betygen sätts imorgon. inte sett honom ännu men det är också för vi går i olika klasser och jag har suttit i samma klassrum sedan jag började.

Skönt. Har du pratat med dina vänner? Är din vän du fick sova hos i samma klass?

Och återigen, har du ringt dina föräldrar? Av egen erfarenhet vet jag att det känns som man gör något gott genom att inte berätta för sina föräldrar så dom slipper oroa sig. Men i själva verket så gör man motsatsen. När det väl kommer dem kommer dom skuldbelägga sig själva för dom inte gjorde något, eller såg något.

Ta hand om dig ❤️
Senast redigerad av Nejellerva 2026-06-02 kl. 11:20.
Citera
2026-06-02, 11:17
Medlem
Nästa förhållande, så fort snubben ens vågar höja handen mot dig så drar du direkt.

Så han har några bilder, jahapp. Du kan ju för fan anmäla kräket för våldtäkt och förstöra hans liv.

Nästa gång han vill ha sex, sätt din iPhone på ljudinspelning. Om du känner att han går för långt när ni har sex så säger du ”nej, sluta”. Fortsätter han så har du den största jävla hållhaken på honom. Fixa något bevis likt detta, eller ljud/video när han slår dig.

Sen tar du hjälp av kvinnojouren eller familj/vänner.

Jag skulle bara packa mina saker och dra snabbt som fan, det där psykot kan försöka strypa ihjäl dig.
Citera
2026-06-02, 11:19
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Först och främst - det skriker tyvärr trolltråd.

Du har prov 1.5 vecka innan sommarlovet? Bara där spricker sanningshalten då betygen sattes förra/denna vecka senast.

Varför tar du inte bort platsinformation så han ej hittar dig? Han kunde ju lika gärna åkt till din kompis?

Nåväl!

Vet han att du va hos en killkompis inatt? Då kommer han vara ännu aggressivare mot dig. Det finns ingen återvändo du ska till polisen omgående. En man ska aldrig lägga ett finger på sin kvinna.

Han älskar inte dig, han vill bara ha dig som sin sak, leksak. Därför kontrollerar han dig med våld. Det kommer bli värre oavsett om du inte gör något eller gör något. Men gör du något (polisen) så får det iaf kanske ett slut.

Gör du inget så kommer han tillslut slå dig så hårt att du inte vaknar mer. Vill du det? Är det värt att denna psykopat ska bestämma när ditt liv ska ta slut? NEJ!

Nu berättar du för din mor och ni åker tillsammans till polisen direkt.

Känns det jobbigt att berätta för mor har du skolkuratorer som hjälper till.

Fast nä, stopp där. Finns många som har sina sista prov denna veckan. Min dotter har sitt sista idag och tar studenten nästa vecka.
Citera
2026-06-02, 11:20
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Fast nä, stopp där. Finns många som har sina sista prov denna veckan. Min dotter har sitt sista idag och tar studenten nästa vecka.

Isåfall omprov. Har kontrollerat med lärare.
Citera
2026-06-02, 11:22
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Isåfall omprov. Har kontrollerat med lärare.

Nej. Det är en del av deras slutbetyg. Alla städer funkar inte lika.
Citera
2026-06-02, 11:23
Avstängd
Citat:
Först och främst - det skriker tyvärr trolltråd.

Du har prov 1.5 vecka innan sommarlovet? Bara där spricker sanningshalten då betygen sattes förra/denna vecka senast.

Varför tar du inte bort platsinformation så han ej hittar dig? Han kunde ju lika gärna åkt till din kompis?

Nåväl!

Vet han att du va hos en killkompis inatt? Då kommer han vara ännu aggressivare mot dig. Det finns ingen återvändo du ska till polisen omgående. En man ska aldrig lägga ett finger på sin kvinna.

Han älskar inte dig, han vill bara ha dig som sin sak, leksak. Därför kontrollerar han dig med våld. Det kommer bli värre oavsett om du inte gör något eller gör något. Men gör du något (polisen) så får det iaf kanske ett slut.

Gör du inget så kommer han tillslut slå dig så hårt att du inte vaknar mer. Vill du det? Är det värt att denna psykopat ska bestämma när ditt liv ska ta slut? NEJ!

Nu berättar du för din mor och ni åker tillsammans till polisen direkt.

Känns det jobbigt att berätta för mor har du skolkuratorer som hjälper till.
Det är inte en trolltråd, provet som är nu är ett prov om etik och moral som nog inte följer med i denna termins betyg, nästa tror jag
Citera
2026-06-02, 11:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Bor ni tillsammans?

Jag råder dig att uppsöka polisen samt flytta till en vän eller släkting, gärna i en annan stad om möjligt.
Nej vi bor inte tillsammans, jag bor hemma men på en stuga på trädgården som han har nyckel till tyvärr
Citera
2026-06-02, 11:47
Medlem
tilsammansnus avatar
Han älskar dig INTE
(har aldrig och kommer aldrig)

Han älskar endast sig själv
I hans ögon är du ett objekt - för att vara dekoration i hans liv , för att slå på när dekorationen inte håller måttet. Och för att manipulera med vackra ord att stanna kvar/fortsätta (ord som du kanske vill höra t.ex "förlåt , jag älskar dig (se ovan)" , "det var ett misstag (nej det är i hans manus)" )

Det är inte pga dig som han har våld/hot - kapital , han har alltid haft våld/hot som beteende och kommer alltid. Byt alla lås han har nyckel till, läs vad andra i tråden skriver, det finns organisationer som fixar boende borta från där han känner till, besök polisstation de har planscher överallt om EXAKT din situation. Det har gått så långt att det finns planscher på bussar för alla som är i din situation ("det skall inte göra ont...").

PS han är feg och kommer bli rädd av att polis kopplas in.
Citera
2026-06-02, 11:49
Medlem
Bara att lämna
Om du inte är sugen på att dö
Polisanmäl honom också
Citera
2026-06-02, 11:54
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Låter som en mörk personlighets grej. Jag har varit tillsammans med en sån tjej. Dra bara, försök anmäl honom om det går så att andra kan se att han är våldsam.
Citera
2026-06-02, 12:37
Medlem
Citat:
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Kontakta kvinnojouren, taia med en vän sätt er ner och skriv upp alla händelser du kan minnas med tider och datum. Kontakta sen polis och skaffa ett ombud snarast.

Det du är med om nu måste du stoppa nu, dels för det han gör är grova brott och det kommer leda till något mer kanske värre än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in