2026-06-02, 00:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ok, klä på dig, lämna bostaden och ring din kompis.
Min vän kommer om 3 min, jag är väldigt rädd han kommer bli så sjukt förbannad
Citera
2026-06-02, 00:35
Medlem
Men snälla rara du, har du ingen överlevnadsinstinkt? Fan dra där ifrån vid första tillfälle!
Citera
2026-06-02, 00:36
Avstängd
Citat:
Ok, klä på dig, lämna bostaden och ring din kompis.

Edit* Trollar du?
Jag trollar inte
Citera
2026-06-02, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbrormorbror
Bra!!
Citera
2026-06-02, 00:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Men snälla rara du, har du ingen överlevnadsinstinkt? Fan dra där ifrån vid första tillfälle!
Ja jo fattar att jag måste dra men är mer rädd över vad han kommer göra om jag drar än om jag stannar
Citera
2026-06-02, 00:38
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Bra! Du ska aldrig mer behöva träffa din kille utan andra närvarande.
Citera
2026-06-02, 00:38
Medlem
Citat:
Jagl och min kille är 18, först till en början var han jätte snäll och allt man kunde drömma om, efter ca 3 månader visade han stark svartsjuka och vart väldigt sur och höjde handen när han vart väldigt sur. Efter ett tag började han slå mig, det började som en liten örfil när han tyckte jag inte uppförde mig, kunde vara att jag kom hem sent eller att min plats på hitta inte uppdaterats som den ska. Efter han hade slagit mig så kom han och låtsades som inget hänt, han vart jätte snäll och vi mös, han sa hur mycket han älskade mig osv, men senare vart det bara värre och värre.

Han började strypa mig och slå mig ofta, men samma sak där så gjorde han samma sak på kvällen och jag vart så manipulrrad, han kunde säga att han gjorde det för han brydde sig om mig osv, han är också väldigt taskig och får mig att må så sjukt dåligt, jag har försökt lämna och då har han hotat med att sprida mina bilder eller säga att jag vart otrogen och han slår mig, detta har pågått i ett och ett halvt år nu och jag är så sjukt less, han våldtar och slår mig konstant.

Vet någon vad jag ska göra?

Du ska polisanmäla nu direkt. Ta dina grejer och dra när han är borta. Blocka honom överallt. Flytta hem till dina föräldrar eller nån annan du verkligen kan lita på.

Som andra har skrivit, det blir inte bättre, det kommer att bli värre om du stannar. För såna som din kille finns ingen hjälp och inget hopp. Lämna direkt.
Citera
2026-06-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ja jo fattar att jag måste dra men är mer rädd över vad han kommer göra om jag drar än om jag stannar

Ring din kompis som kan hämta dig. Säg att du har sån mensvärk och att kompisens mamma ska hjälpa dig. Och så visar du tråden för din kompis. Hemma hos honom kan du ringa kvinnofirdslinjn och dina föräldrar. Ta dig ut nu från lägenheten och ring din kompis.
Citera
2026-06-02, 00:40
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:

Det får polisen ta hand om, du ska skyddas från idioten.
Citera
2026-06-02, 00:40
Avstängd
Citat:
Bra! Du ska aldrig mer behöva träffa din kille utan andra närvarande.
Tack så mycket, så sjukt less på dethär men jag kommer alltid tillbaks och jag skäms och jag vet att det inte är bra men det blir alltid att jag saknar och älskar honom så jag kommer tillbaks oavsett
Citera
2026-06-02, 00:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AngusMacGyver
Du ska polisanmäla nu direkt. Ta dina grejer och dra när han är borta. Blocka honom överallt. Flytta hem till dina föräldrar eller nån annan du verkligen kan lita på.

Som andra har skrivit, det blir inte bättre, det kommer att bli värre om du stannar. För såna som din kille finns ingen hjälp och inget hopp. Lämna direkt.
Jag bor hemma, behövde ta bort min ålder men ja yngre än honom är jag, bor dock i en liten stuga på trädgården och dit har han nyckel
Citera
2026-06-02, 00:44
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Tack så mycket, så sjukt less på dethär men jag kommer alltid tillbaks och jag skäms och jag vet att det inte är bra men det blir alltid att jag saknar och älskar honom så jag kommer tillbaks oavsett

Det är ett mönster för misshandlade partners, att återvända, du är inte ensam. Men fatta att han är en våldsverkare som inte älskar dig, och du är nedbruten och manipulerad.

Har du lämnat hemmet ännu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in