Citat:
Ursprungligen postat av
Victor-Cronhielm
Ja tech-företagen blockerar folk som förvarar eller skickar eller tar emot BP. Det spelar ingen roll om de kastar ut hårddiskar. Det finns ju elektroniskt bevis i form av att förvarat eller tidigare förvarat material stämmer överens med hash-summor angående känd BP.
Han har nog insett. Jag låtsades en gång vara ett barn på instagram. Ett peddo skickade en barnporr-bild till mig. Instagram stängde genast av mitt konto, trots att peddot utan förvarning skickade barnporr-bilden. Polisen har dock inte besökt mig. Det var en bild och man kunde se av konversationen att bilden inte var önskad utan kom utan förvarning och då finns inget uppsåt varken likgiltighetsuppsåt eller avsiktsuppsåt och då är det inget brott.
Till en viss del spelar det såklart roll?
Om du har samlat på dig tusentals bilder och hundratals filmer och kastar ut detta så har du ju inget innehav längre.
När polisen gör husis finns ju ingenting, bara en rapport från USA. Blir väl betydligt tunnare bevisföring för åklagaren tänker jag.
Självklart är IP, loggar och annat redan registrerat men det ska ju bevisas att det verkligen är du som tittat, en ip adress är inte ett personnummer.
Haha va? Varför låsas du vara ett barn på Instagram