2026-06-01, 19:23
Avstängd
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ansvarslöst att exploatera Roines sista tid i livet.

Äckligt av Jocke.

Osmakligt javisst. Men sen är väl alla tillåtna att sörja på sitt sätt.
Citera
2026-06-01, 19:28
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Nej det förstår jag inte, för det är inte vidare smart att anta något utifrån man läser. Speciellt inte i gammelmedia. Eller är det plötsligt pålitliga saker somrar upp där?
Sorgligt. Jag hade varit extremt besviken på honom om jag vore Jonna.

Han gick på studentfirande och spanade in rökande minderåriga flickor medan hon var hemma med deras bebis. Samtidigt menade han att hon svävade mellan liv och död vid det tillfället!

Hur hade du känt om det vore du som var Jonna?

Jag tycker faktiskt synd om henne.
Citera
2026-06-01, 19:40
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ansvarslöst att exploatera Roines sista tid i livet.

Äckligt av Jocke.

Riktigt vidrigt hur Jockiboi, Norrköpings kanske mest ihärdiga mytoman, upptäckt att tragedier är ett perfekt sätt att slippa kritik. När folk börjar ifrågasätta Jockibois många kreativa relationer till sanningen kommer nästa lögn och familjetragedi direkt. Plötsligt förväntas alla glömma att Jockiboi älskar horor, rökande småtjejer och sönderblekt hår, och istället tycka synd om den lögnaktiga dvärgen.

Det är extra patetiskt eftersom Jockiboi tidigare inte direkt talat särskilt varmt om sin fosterpappa. Men Jockiboi verkar ägna hela sitt liv åt sina tre stora passioner, sitt blonderade hår, sina lögner och sin offerkofta.
Citera
2026-06-01, 19:47
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Riktigt vidrigt hur Jockiboi, Norrköpings kanske mest ihärdiga mytoman, upptäckt att tragedier är ett perfekt sätt att slippa kritik. När folk börjar ifrågasätta Jockibois många kreativa relationer till sanningen kommer nästa lögn och familjetragedi direkt. Plötsligt förväntas alla glömma att Jockiboi älskar horor, rökande småtjejer och sönderblekt hår, och istället tycka synd om den lögnaktiga dvärgen.

Det är extra patetiskt eftersom Jockiboi tidigare inte direkt talat särskilt varmt om sin fosterpappa. Men Jockiboi verkar ägna hela sitt liv åt sina tre stora passioner, sitt blonderade hår, sina lögner och sin offerkofta.
https://www.hant.se/noje/joakim-lundells-tunga-besked-fosterpappan-roine-doende-sa-farval-igar/11437980

Det ena blev nyheter, men Jockibois sexköp tigs det ihjäl om i media.
Citera
2026-06-01, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnAnnanManniska
https://www.hant.se/noje/joakim-lundells-tunga-besked-fosterpappan-roine-doende-sa-farval-igar/11437980

Det ena blev nyheter, men Jockibois sexköp tigs det ihjäl om i media.

Amen vad faan, nu går det för långt!
Citera
2026-06-01, 19:59
Avstängd
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Sorgligt. Jag hade varit extremt besviken på honom om jag vore Jonna.

Han gick på studentfirande och spanade in rökande minderåriga flickor medan hon var hemma med deras bebis. Samtidigt menade han att hon svävade mellan liv och död vid det tillfället!

Hur hade du känt om det vore du som var Jonna?

Jag tycker faktiskt synd om henne.

Jag försöker mer bena ut ifall Jocke faktiskt skrev att fosterpappan var död eller om några här inne antog det utifrån en text som inte sa det. Resten bryr jag mig inte så mycket om då jag inte ver något hur deras relation är uppbyggd.
Citera
2026-06-01, 20:11
Avstängd
EnAnnanManniskas avatar
Citat:
Jag försöker mer bena ut ifall Jocke faktiskt skrev att fosterpappan var död eller om några här inne antog det utifrån en text som inte sa det. Resten bryr jag mig inte så mycket om då jag inte ver något hur deras relation är uppbyggd.
Jag skrev tidigare att jag uppfattat en story som att fosterpappan gått bort, men det var ett missförstånd.
Citera
2026-06-01, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Förstår du inte att många av oss uppfattar det som att Roine användes för att väcka sympatier?

Vi som är kritiska till Joakim Lundell ser ett återkommande mönster där fokus flyttas från kritik till berättelser som väcker medkänsla. Det är åtminstone så jag upplever det.

Jag blev faktiskt väldigt besviken när Jonnas sepsis hamnade i centrum för rapporteringen. Självklart var hon allvarligt sjuk, och jag önskar inte henne eller någon annan något ont. Tvärtom blev jag genuint orolig när jag läste om situationen.

Därför reagerade jag starkt när rapporteringen och beskrivningarna senare kändes mer dramatiska än vad jag själv uppfattade att de faktiska omständigheterna var. Hon var ju ute från sjukhuset när det rapporterades om att hon svävade mellan liv och död. För mig skapade det en känsla av att berättelsen användes för att väcka starka känslor och sympatier.

Det är den typen av agerande som gör att jag tappar förtroendet!

Detta är väldigt bra beskrivet. I nedan berättar video berättar Jockiboi själv hur han kan överdramatisera, samtidigt som han hela tiden faller tillbaka på att han är det stora offret. Detta är verkligen värt att titta och lyssna på:

https://youtu.be/cAsAfvzYgSk
Citera
2026-06-01, 20:21
Medlem
Citat:
Han skrev det inte rätt ut, men det var underförstått!

Han visste mycket väl hur det skulle uppfattas!

Äckligt är bara förnamnet!

#RäddaJonnaLundell
Citera
2026-06-01, 20:30
Medlem
KungPungPats avatar
Jag ser Lionells far i senaste video vid tidpunkt 22:41 . Han jobbar som magiker. Intressant.

Ja man kan ju tro att det är Jockes unge, tills den riktiga pappan dyker upp i deras videos.
Citera
2026-06-01, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Han skrev det inte rätt ut, men det var underförstått!

Han visste mycket väl hur det skulle uppfattas!

Äckligt är bara förnamnet!

#RäddaJonnaLundell

Ja, är det något Jockiboi vet så är det HUR han ska manipulera sina följare. De tror blint på honom. Ett exempel är ju när han uppmanar sina följare att göra massanmälan till soc ang ett barn. Ett annat exempel är när han bad sina följare att anmäla dokumentären HATET till Granskningsnämnden, INNAN den ens har släppts. Det kallas maktmissbruk!
Med hans maktposition blir han en samfällsfara.
Citera
2026-06-01, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jag och förmodligen många andra har hittat porr med Jonna, det ligger ute överallt och då annat än porrfilmen. Har jag rätt att sprida det till andra som jag vet kommer lägga ut det så att alla Jockes kan hitta dom?

Jocke har uppmuntrat mig att läcka dom när han lät sin lydiga hunden Anjo göra det mot Fru medvikt. Anjo kan inte säga ett ord när hennes gamla OF-content väl börjar spridas igen.

Tycker att jag ska sprida sökvägen till alla videos på Jonna? Jag undrar genuint.

Nei.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in