Citat:
Ursprungligen postat av
Nejellerva
Fast var han verkligen påstått att Roine är död? Han har väl enbart lagt ut att han är döende samt att han varit och hälsat på och tagit avsked? Sen antar alla bara att han är död låter det som? Det är ganska vanligt att ta avsked av någon som ligger inför döden eftersom man inte vet om man hinner ses igen.
Förstår du inte att många av oss uppfattar det som att Roine användes för att väcka sympatier?
Vi som är kritiska till Joakim Lundell ser ett återkommande mönster där fokus flyttas från kritik till berättelser som väcker medkänsla. Det är åtminstone så jag upplever det.
Jag blev faktiskt väldigt besviken när Jonnas sepsis hamnade i centrum för rapporteringen. Självklart var hon allvarligt sjuk, och jag önskar inte henne eller någon annan något ont. Tvärtom blev jag genuint orolig när jag läste om situationen.
Därför reagerade jag starkt när rapporteringen och beskrivningarna senare kändes mer dramatiska än vad jag själv uppfattade att de faktiska omständigheterna var. Hon var ju ute från sjukhuset när det rapporterades om att hon svävade mellan liv och död. För mig skapade det en känsla av att berättelsen användes för att väcka starka känslor och sympatier.
Det är den typen av agerande som gör att jag tappar förtroendet!