Citat:
Ursprungligen postat av
2431juli
Nu har jag bara fött ett barn av fyra med epidural. På mig tog den inte bort krystvärkarna. Innan epiduralen sattes så använde jag lustgas och även under krystvärkarna. Jag skulle nog säga att min smärtgräns ändå är åt det högre hållet trots att jag "sjåpigt" nog använde båda under den förlossningen.
Vanligtvis sänker de eller stänger av epiduralen vid krystvärkar av naturliga orsaker, just för att du ska kunna känna när det är dags och få kraft att trycka på så det är inget konstigt. Men kollar man hennes stories om förlossningen tolkar jag det som att hon tar lustgas under hela tiden som hon även har epidural, det tycker jag är sjåpigt. Hon ska inte komma och säga att hon har hög smärttröskel, det blir bara löjligt nu när hon till och med klagar över äggplock där man brukar vara helt bedövad.