2026-06-01, 11:14
Medlem
67arigGubbes avatar
NU som om de vore skitviktigt i tidningen?
Vi är 2 veckor ifrån VM, man vill väl förfan inte få clickbait artiklar som denna

Klicklänken står det ”JUST NU: BLÅGULT AGERAR”

Man vill genast läsa sig in ifall nån skadads eller så men så är det de pissiga damlandslaget som inte en jävel kunde bry sig mindre om.

Är det någon som känner som jag eller är jag bara less och en gnällig gubbe?

Förfan för tidningen alltså!
Senast redigerad av 67arigGubbe 2026-06-01 kl. 11:48. Anledning: Rubrik fix
Citera
2026-06-01, 11:19
Medlem
Du tycker inte att det är mer än aningen ironiskt att skriva om detta på ett forum som står för yttrandefrihet?

Aftonblaskan skriver väl om vad de vill. Du läser om du vill. Eller inte.
Citera
2026-06-01, 11:20
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoForBroke
Du tycker inte att det är mer än aningen ironiskt att skriva om detta på ett forum som står för yttrandefrihet?

Aftonblaskan skriver väl om vad de vill. Du läser om du vill. Eller inte.

Yttrandefrihet här? Skämtar du?

Och skulle de vara så så ja då gnäller jag på journalisterna som skriver skit!

De vinklar de på ett sett som ska lura oss vm fanatiker.
Citera
2026-06-01, 11:26
Medlem
Klandalfs avatar
Clickbait för att lura läsare, så kan de sen peka på hur intressant det är eftersom de fått massor av klick och annonsörerna får betala för sidvisningarna, trots att 99% backar ut från artikeln omedelbart när de ser att det är damfotboll som avses.
Citera
2026-06-01, 11:57
Medlem
Varför skriver breda dags- och kvällstidningar om fotboll öht? De kan skriva om knatteligor vad mig beträffar.
Citera
2026-06-01, 12:14
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag kan hålla med TS till viss del men samtidigt så har damlandslaget mycket större framgångar än vad herrlandslaget någonsin kommer lyckas med.
Vår media älskar också att skriva dessa klickbaits då de helt enkelt lever på klick och att sälja reklam. De vet att alla som har någon form av intresse av fotboll kommer klicka på en sån länk för att sen upptäcka att det var ett fruntimmer som skadat sig och gå tillbaka utan att läsa mer.

Ser man på sport idag så är det som att man måste visa minst lika mycket dam som herr i programmet.
Citera
Motvillig1.2s avatar

Moderatormeddelande

Postat av Motvillig1.2 2026-06-01, 12:27
Moderator
TS har valt att lägga tråden i MoJ. Endast nyhetsvärdering, rubriksättning och liknande är topic. Fotboll är inte topic.
2026-06-01, 12:37
Medlem
precis, skulle säga att damfotbollen medialt nästan helt lever på det.

de har en nyhet om damfotboll som väldigt få bryr sig om, sen skriver de rubrik med undertext på ett sätt så att man tror det kan vara manlig fotboll.
är det en stor artikel kanske tom en bild är med på förstasidan på tidningens hemsida, men isåfall tar man en matchande bild, typ en fotboll som sparkas, utan att man kan se kön igen.

FUSK

och folk som absolut inte bryr sig om damfotboll går i taket å säger det jag säger är kvinnohat

Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Clickbait för att lura läsare, så kan de sen peka på hur intressant det är eftersom de fått massor av klick och annonsörerna får betala för sidvisningarna, trots att 99% backar ut från artikeln omedelbart när de ser att det är damfotboll som avses.
Citera
2026-06-01, 12:48
Medlem
Damfotboll är världens största damsport, den i särklass största sporten för tjejer i Sverige och dessutom en sport där Sverige haft stora framgångar historiskt. VM-finalen 2023 sågs av två miljarder tittare globalt. Därför skrivs det om damfotboll.
Citera
2026-06-01, 12:57
Medlem
Imnshos avatar
Håller med TS! Damfotboll är också en sport, men en annan än riktig fotboll. Om inte könen tävlar tillsammans så måste det anges vilken sport det gäller.

För inte skriver man om Enhanced Games som att det är OS?
Citera
2026-06-01, 13:04
Medlem
Jag tycker det borde instiftas en lag som gör att det måste att använda det officiella namnet på ligan i media.

Allsvenskan och Damallsvenskan.

VM och Dam-VM.
Citera
2026-06-01, 13:12
Medlem
Jordgubbes avatar
"Yttrandefrihet" var ett bra argument, men sevärt är det inte. Lika lite som fickpingis och kasta fru, som då också kunde bevakas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in