2026-06-01, 13:18
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
NU som om de vore skitviktigt i tidningen?
Vi är 2 veckor ifrån VM, man vill väl förfan inte få clickbait artiklar som denna

Klicklänken står det ”JUST NU: BLÅGULT AGERAR”

Man vill genast läsa sig in ifall nån skadads eller så men så är det de pissiga damlandslaget som inte en jävel kunde bry sig mindre om.

Är det någon som känner som jag eller är jag bara less och en gnällig gubbe?

Förfan för tidningen alltså!

Du är en less och gnällig gubbe, damfotbollen är betydligt mycket mer intressant än ett mediokert herrlandslag i fotboll som inte kommer att vinna en match i VM!
Citera
2026-06-01, 13:18
Medlem
För att många av oss är intresserade av damfotbollen?
Svårt att fatta att inte mediarapporteringen inte är skräddarsydd efter just dig?

Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
NU som om de vore skitviktigt i tidningen?
Vi är 2 veckor ifrån VM, man vill väl förfan inte få clickbait artiklar som denna

Klicklänken står det ”JUST NU: BLÅGULT AGERAR”

Man vill genast läsa sig in ifall nån skadads eller så men så är det de pissiga damlandslaget som inte en jävel kunde bry sig mindre om.

Är det någon som känner som jag eller är jag bara less och en gnällig gubbe?

Förfan för tidningen alltså!
Citera
2026-06-01, 13:26
Medlem
GiveMeHeads avatar
Varför i helvete skrivs det om svenska herrlandslaget?
Citera
2026-06-01, 14:14
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
För att många av oss är intresserade av damfotbollen?
Svårt att fatta att inte mediarapporteringen inte är skräddarsydd efter just dig?

Då kan man ju vara tydlig med det i sin rubriksättning som journalist tycker jag!

Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Varför i helvete skrivs det om svenska herrlandslaget?

Fler som följer, knappt 10% av befolkningen följer damfotboll. Så tycker man ska vara tydlig.

Finns det inte lagar som reglerat clickbait artiklar för journalister eller kan de rubriksätta vad fasiken som helst?
Citera
2026-06-01, 14:17
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Det har jag faktiskt själv tänkt på. Men inte orkat skapa en tråd om det. Det är fan sjukt att man gör så. Men som någon tidigare skrev, annonsering och clickbait handlar enbart om pengar. Sen på köpet kan de säga att intresset för damfotboll blivit stort.
Citera
2026-06-01, 14:38
Medlem
Onanikrems avatar
Slaskjournalisterna skriver om vad de själva är intresserade av. Ingen jävel bryr sig om palestinademonstrationerna heller. Ungefär lika intressant som att se färg torka, likförbannat skriver de om skiten.
Citera
2026-06-01, 15:11
Medlem
Man kollar inte på svensk fotboll för kvaliten, man gör det för att heja på sitt lokala lag, oavsett hur jävla kassa de är jämfört med större ligor.

Samma sak gäller damfotboll, jag tycker det är kul att kolla på det eftersom, tillskillnad från männen, så är Svenska damer väldigt duktiga. Roligt att vinna matcher och ta guld istället för att se herrarna komma trea i sin grupp varje gång.
Citera
2026-06-01, 15:33
Medlem
Pruttars avatar
Damfotboll och herrfotboll ska vara jämnställt. Det ska få samma utrymme. Damlandslaget är lika bra som herrlandslaget.
Citera
2026-06-01, 16:01
Medlem
GiveMeHeads avatar
Hade ju hellre sett framemot vm om det var damerna som spelade. Där har vi en rimlig chans att komma långt. Herrarna, blir det tre matcher och sen hem?
Citera
2026-06-01, 19:35
Medlem
Ja det är väldigt konstigt. Har själv begått det misstaget att klicka mig in på en artikel om damfotboll.

Givetvis är jag bara intresserad av att läsa om riktigt fotboll.

Man bör markera alla artiklar om damfotboll med "dam". Ren clickbait.
Citera
2026-06-01, 22:20
Medlem
Det finns inget intresse för damfotboll men media har gett sig fan på att de ska uppmärksamma skiten i någon slags feministisk kamp. Finns även ett par stycken på varje arbetsplats som försöker plocka PK-poäng genom att prata damfotboll trots att de egentligen skiter helt i det innerst inne.
Citera
2026-06-02, 02:33
Medlem
Skriv mera om svenska landslaget i fotboll, de gör ju också succé nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här