2026-06-01, 10:22
Medlem
Under hela säsongen har överstepräst Ola predikat två saker. Det ena är att lag nord är idioter som inte plockar bort den farligaste och starkaste spelaren, dvs Jonas. Detta eftersom Jonas kommer att plocka dem väldigt enkelt den dag som alla öråd är över.

Det andra är att han själv är en utmanare som skulle kunna ta Jonas, t ex påstod han ju att han skulle ta Jonas eller Sonja ifall han röstades ut i örådet och det blev en duell (jag tror han hade valt Iki om det hade skett).

Nu har man ju då passerat det sista örådet och det är dags för ett gäng individuella tävlingar samt den där röstningen om vem som ska få den sista finalplatsen som genomförs av utslagna deltagare. Det borde ju då i Olas värld innebära att det nu bara är Jonas eller han som kan vinna årets Robinson?
Citera
2026-06-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Jag kan acceptera vem som helst som vinnare bara det inte är Iki.

Ja, Marie och Icki är minst värda Robinson. Bara suttit och solat och chillat i 8 veckor. Knappt sagt något I grupp bara ensamma framför kameran. Ryggradslösa människor
Citera
2026-06-01, 10:30
Medlem
Herregud vad många det är som gillar Carro. Helt obegripligt.

- Skrattar när folk hon vill ha ut åker ut
- Tycker skitstöveln Aza är en reko kille
- Slickar Olas röv på ett sätt som borde fö hans fru sotis
- Gnäller konstant på att lag nord spelar spelet fast hon själv gör detsamma
- Tycker det är för jävligt när folk sviker hennes pakt men har noll problem med att lag nord sviker Halil
- Har ett otroligt läskigt leende hela tiden

Vem minns inte hur hon reagerade när Halil kom till lag syd och sa att det i lag nord fanns två läger och att dessa innerligt avskydde varandra. Hon blev så glad att hon nästan pissade på sig och översteprästen Ola jublade "jag visste det".

Vinner kärringen så åker TV:n ut!!!
Citera
2026-06-01, 10:31
Medlem
Och till rumpollon: Såg att du citerat mig tre gånger. Klickade dessa noteringar som lästa men jag har slutat läsa vad du skriver sedan länge. Med den vetskapen slipper du skriva saker som ingen bryr sig om att läsa.
Citera
2026-06-01, 10:31
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Ja, Marie och Icki är minst värda Robinson. Bara suttit och solat och chillat i 8 veckor. Knappt sagt något I grupp bara ensamma framför kameran. Ryggradslösa människor

Citera
2026-06-01, 10:53
Medlem
fonders avatar
Citat:
Jag kan acceptera vem som helst som vinnare bara det inte är Iki.

För egen del får vem som helst vinna förutom ormarna Jonas och Sonja. Om jag däremot önskar vinnare så blir det Caroline utan konkurrent.
Citera
2026-06-01, 10:58
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Och bullfitta och schysst röv på det!
Jag har hela tiden varit mest tänd på Marie men varför bara välja en?
Hade gärna velat gå med dem båda "i skogen".
En trekant med Sonja och Marie hade varit en nåd att stilla bedja om.

Annars håller jag på Peter i finalen.
Peter var en bra pojke. De skulle aldrig ha gjort som de gjorde mot honom.

Schyst röv på Sonja?! Allt som är stort är inte snyggt för det, hon har jättetantig röv. Hela hennes kropp och längd är allt annat än sexig.
Citera
2026-06-01, 11:59
Medlem
Citat:
Marie hade framförallt tur eftersom den pakt hon tillhörde blev majoritetspakt efter sammanslagningen, sedan var det bara att glida med.

Den som var osportslig var ju Iki som la alla sina tyngder på Carro medan Marie fick springa helt utan extra tyngder. Jag förstår att hon ville skydda sin paktmedlem men Marie var ju aldrig under hot om att bli utröstad, tvärtom antagligen den som minst behövde immuniteten.

Den som verkligen åkt på en räkmacka är intrimakerskan Iki som mobbat och vilat sig igenom årets Robinson.

Du, och ni, som snöat in er så uppenbart ”färgat” på detta spåret och drar detta till långbänk:

OM det - i ett parallellt universum - hade varit det exakt omvända, med följande laguppställning istället:
(utbytta till identiskt bärande roller)

Natalie - Ola - Sonja

Carro hade då hängt sina vikter på Sonja ALLA DA’R I VECKAN!
Att tro att Carro i det läget hade valt Ola (eller Natalie) istället är lika osannolikt som befängt!

Och dessa ”räkmackor” som ni så gärna tvistar om:
Marie - vann första heatet, tog sig vidare till finalheatet och vann finalheatet!
Hon har från dag ett aldrig underpresterat eller varit i närheten av att åka ut!

Helt objektivt så är det Carro, som av ren och skär tur i form av en Döskalle, var den enda som faktiskt fick chansen att glida tillbaka in i Robinson på en s.k. räckmacka.
Hon förlorade dessutom flera tävlingar bara under tiden i Gränslandet. Hon blev den ENDA som inte sattes på ett plan därifrån.
Att hon dessutom fick glida in finalveckan var också ren singla slant tur.

Detta är Robinson i ett nötskal. Där social förmåga, relationer, strategi, psykologi, uthållighet OCH tävlingar hela tiden flätas samman. Därför tycker jag det är synd att prestationer inte väger liiiite tyngre än vad de gör.
Senast redigerad av MzMoneyPenny 2026-06-01 kl. 12:08.
Citera
2026-06-01, 12:40
Medlem
Exakt min tanke. Tyckte bra om henne i början men hon har visat sig vara en falsk person med zero självinsikt. Hon har klagat så mycket på att hon är utsatt och det ena och andra men hon själv och hennes lag har gjort och hade gjort exakt samma sak.
Att sedan "ge" den andra tjejen vinsten och sedan tro hon ska slippa få nackdelen visar exakt hur lömsk och vidrig hon är. Ska du ge något till någon, gör det utan en baktanke att få något tillbaka.... Riktigt fult, att sedan hävda att hon "gett" vinsten. Hon orkade förmodligen inte ens hålla i och fattade hon skulle förlora.
Sätter hon är upp till Ola är också vidrigt, samtidigt som hon säger andra lyder allt Jonas vill. Saknar med största sannolikhet en fadersgestalt sedan tidigare. Blir bara lite äckligt med tanke på Ola har en partnern.

Sedan har vi hennes falska flin. Har gått någon kurs i yoga någon gång och låtsas nu vara Buddha som alltid är glad, men man ser det är fejk och bull. Skulle inte förvåna mig hon vinner eftersom produktionen säkert gillar ngn som älskar skicka röv.

Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Herregud vad många det är som gillar Carro. Helt obegripligt.

- Skrattar när folk hon vill ha ut åker ut
- Tycker skitstöveln Aza är en reko kille
- Slickar Olas röv på ett sätt som borde fö hans fru sotis
- Gnäller konstant på att lag nord spelar spelet fast hon själv gör detsamma
- Tycker det är för jävligt när folk sviker hennes pakt men har noll problem med att lag nord sviker Halil
- Har ett otroligt läskigt leende hela tiden

Vem minns inte hur hon reagerade när Halil kom till lag syd och sa att det i lag nord fanns två läger och att dessa innerligt avskydde varandra. Hon blev så glad att hon nästan pissade på sig och översteprästen Ola jublade "jag visste det".

Vinner kärringen så åker TV:n ut!!!
Citera
2026-06-01, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Exakt min tanke. Tyckte bra om henne i början men hon har visat sig vara en falsk person med zero självinsikt. Hon har klagat så mycket på att hon är utsatt och det ena och andra men hon själv och hennes lag har gjort och hade gjort exakt samma sak.
Att sedan "ge" den andra tjejen vinsten och sedan tro hon ska slippa få nackdelen visar exakt hur lömsk och vidrig hon är. Ska du ge något till någon, gör det utan en baktanke att få något tillbaka.... Riktigt fult, att sedan hävda att hon "gett" vinsten. Hon orkade förmodligen inte ens hålla i och fattade hon skulle förlora.
Sätter hon är upp till Ola är också vidrigt, samtidigt som hon säger andra lyder allt Jonas vill. Saknar med största sannolikhet en fadersgestalt sedan tidigare. Blir bara lite äckligt med tanke på Ola har en partnern.

Sedan har vi hennes falska flin. Har gått någon kurs i yoga någon gång och låtsas nu vara Buddha som alltid är glad, men man ser det är fejk och bull. Skulle inte förvåna mig hon vinner eftersom produktionen säkert gillar ngn som älskar skicka röv.
Exakt. Och tatueringarna på det. Huva!
Citera
2026-06-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Man är ju otroligt utsatt och sen att de var så få i de pakten kanske inte det är helt rimligt att lägga alla tyngder på henne medans Marie fick noll. Visst man hejar på sina närmsta hit och dit men Marie gled ju som en räkmacka utan tyngd medans carro hade hur många som helst. Osportsligt att vinna när det blev skevt belastat.

Helt objektivt - Vilken räkmacka är halast?
Marie som vann finalheatet? Eller Carro som faktiskt gled in pga av en döskalle istället för att sättas på ett plan hem då hon förlorade i Gränslandet?
Tack vare årets upplägg med två Gränsländare in till Robinson vid nedstängningen förlorade Carro de facto även mot Iki gällande immuniteten.
Refererar vidare till min tråd ovan där jag beskriver ett omvänt scenario!

Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Tänker ju att just den tävlingen är tråkig för att det påverkas mycket av det sociala spelet. Men knappast osportsligt av Marie? Hon har ju snarare navigerat smart i att vara omtyckt och inte setts som ett hot och slapp därför få handikapp.

🎯 Precis så!
Det faller helt platt att beskylla ”hur” en (eller ”fel”) deltagare vinner pga produktionens upplägg med tyngd på socialt spel mer än prestationer!
Senast redigerad av MzMoneyPenny 2026-06-01 kl. 13:20.
Citera
2026-06-01, 13:22
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx

Håller med till 100. Ger mej faen på att hon vinner. Jag tål henne inte.Sen en sak till...
Visst var det ovanligt mycket "kläng" på varandra mellan henne & Ola? Måste stuckit i Olas frus ögon.
Oerhört tacksam att den vidrige Ola fick ta sitt pick & pack och dra. Bara ovärdiga individer kvar nu.
Det självbelåtna fanskapet Iki som typ representerar en stor del av dagens samhälle har glidit med på en räkmacka genom hela säsongen. Den botoxstinna Marie som slickat röv i tysthet plus den kärlekskranka Sonja som också slickat Jonas röv sen starten....Nä fy faen säjer jag. Amadeus...vilken jävla klåpare.
Ännu en säsong riggad & fixad från produktionen.
Slutar titta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in