Citat:
Ursprungligen postat av
Doosing
Låter bra. Extremliberalism likt skräplandet USA där vanligt folk lever som skräp medan en liten klick smällfeta har det bra. Det är så det går när rikemanspartier lyckas lura arbetarklassen att de representerar dem. Utan den lögnen hade de aldrig kommit över 10%. Vi ser samma i Sverige så din önskan kommer säkert slå in men misstänker att du är samma smuts som oss andra och kommer få verkligheten uppkörd där bak precis som oss
När man är 55 och har tröttnat på karriären så kan man leva på avkastningen på dom miljoner man har skrapat ihop på börsen under åren.
Då man går bort, vid 100 års ålder om man ska tro våra politiker, så får barnen och barnbarnen ärva en stor summa pengar istället för att det ska tillfalla staten. Win/win
Dom flesta i min umgängeskrets lever redan som att pensionssystemet inte existerar.
Detta verkar även dagens ungdom fatta, då väldigt få tror att dagens pensionssystem kommer ge dom något. Så det blir nog bara en tidsfrågan innan vi får se en rejäl reform av pensionssystemet när dessa ungdomar blir det största röstblocket.
Du sköter ditt och jag sköter mitt så blir alla glada, jag existerar inte för dig och du existerar verkligen inte för mig.