2026-05-31, 21:07
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Jag tycker också synd om G:s halvsyster. Hon ska ha haft en nära relation med sin mamma. Dessutom var hon fortfarande tonåring när hennes mamma dog och hade redan psykiska problem. Enligt FUP misstänkte hon tidigt att hennes bror låg bakom mammans försvinnande.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Jag hoppar in här så jag kan få på näbben för att lägga mig i någon annans diskussion, men det var väl flera runt G som genast kände på sig att det var just han som låg bakom.

För att vara ett mord i lite "lyxigare" förorter som Danderyd och Vaxholm så förvånar det att så många är suicida i den här FUPen. Halvsystern, som det verkligen är synd om som du skriver, mordoffret som det också är synd om och båda mördarna som det är svårt att tycka synd om.

Det är som en sämre Norénpjäs där det inte går att introducera en till karaktär i FUPen utan att de har psykiska problem och är suicida.

Kanske blir man inte lycklig bara för att man "bor fint"?
Citera
2026-05-31, 22:56
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag hoppar in här så jag kan få på näbben för att lägga mig i någon annans diskussion, men det var väl flera runt G som genast kände på sig att det var just han som låg bakom.

För att vara ett mord i lite "lyxigare" förorter som Danderyd och Vaxholm så förvånar det att så många är suicida i den här FUPen. Halvsystern, som det verkligen är synd om som du skriver, mordoffret som det också är synd om och båda mördarna som det är svårt att tycka synd om.

Det är som en sämre Norénpjäs där det inte går att introducera en till karaktär i FUPen utan att de har psykiska problem och är suicida.

Kanske blir man inte lycklig bara för att man "bor fint"?

Hur vågar du lägga dig i (hahaha)...

Nåväl, min sympati för dottern handlar om att du förlorat dina föräldrar medan du fortfarande bara är tonåring. Dessutom måste dottern säga adjö till sin pappa inom några år (han är 20 år äldre än Anna). Enligt intervjuerna ansåg dottern Anna vara sin bästa vän och den viktigaste personen i sitt liv, så hon måste ha det svårt med både förlusten och omständigheterna kring hennes mammas död.

PS: Jag förlorade själv en förälder när jag var 17 och min son förlorade en när han var 16 - det finns så många upplevelser senare i livet där man saknar den här föräldern att dela det med.

Citera
2026-05-31, 23:49
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hur vågar du lägga dig i (hahaha)...

Nåväl, min sympati för dottern handlar om att du förlorat dina föräldrar medan du fortfarande bara är tonåring. Dessutom måste dottern säga adjö till sin pappa inom några år (han är 20 år äldre än Anna). Enligt intervjuerna ansåg dottern Anna vara sin bästa vän och den viktigaste personen i sitt liv, så hon måste ha det svårt med både förlusten och omständigheterna kring hennes mammas död.

PS: Jag förlorade själv en förälder när jag var 17 och min son förlorade en när han var 16 - det finns så många upplevelser senare i livet där man saknar den här föräldern att dela det med.

Ja jag håller med om att detta är en tragedi för de inblandade och halvsystern är som du skriver kanske den som drabbats värst. As man C beskrivs som ganska auktoritär i FUPen men det hindrar inte att också han tagit väldigt illa vid sig av det inträffade.

(Skrivet direkt på svenska utan Google.)
Citera
2026-06-01, 08:35
Medlem
Citat:
Jag tycker också synd om G:s halvsyster. Hon ska ha haft en nära relation med sin mamma. Dessutom var hon fortfarande tonåring när hennes mamma dog och hade redan psykiska problem. Enligt FUP misstänkte hon tidigt att hennes bror låg bakom mammans försvinnande.

Ja det finns väl troligtvis en lång historik som gjorde systern misstänksam mot G direkt? (Men det var väl fler som misstänkte G direkt?
Vilket fick mig att fundera på om hatet mot A kanske grundande sig i avundsjuka på sin systers relation med A och C? Och därav kanske hatet mot pappan kom, som lämnade G och A? Förhoppningsvis långsökt för annars är väl risken stor att avundsjukan ökat tills han släpps fri, eftersom G själv såg till att systern fick allt men så förnuftigt och ansvarsfullt kanske inte G resonerar, hittills har han ju inte visat mycket prov på att vara just det?
Så systern är det verkligen mest synd om, tänk så obehagligt detta måste vara för henne och hur hon kommer fasa för den dagen G släpps fri, och med all rätt tänker jag?
Citera
2026-06-01, 15:03
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja det borde du gjort för längesen?

Ja efter mordet och skilsmässa bör hon säkert hamna i lägsta kastet? Var kanske därför hon föreslog till G att det var bättre att de tog sina egna liv istället?
Tack för tillrättavisningen att det heter kast, inte för att det är viktigt i sig, men jag hittade inte rätt ord förut?

Hur som helst så är det trevligare när du inte använder taktik i absurdum, och det förstår ju du också?
Det där vet du bättre själv som besitter visdomen ?
Tror absolut inte en du behöver tillrättavisning, det skulle inte jag kunna ?
Vet du vad, jag tror du inte kan ta en Nej faktiskt och är lite jobbig ?
Citera
2026-06-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Det där vet du bättre själv som besitter visdomen ?
Tror absolut inte en du behöver tillrättavisning, det skulle inte jag kunna ?
Vet du vad, jag tror du inte kan ta en Nej faktiskt och är lite jobbig ?

Nu är det ju du som kommenterat med knasigheter på mina funderingar och inte tvärtom jag som svarat på dina? Då är det väl snarare du själv som är jobbig?
Vaddå inte ta ett nej, känner du dig uppvaktad på något sätt så har du livlig fantasi, så påstå inte saker för du känner inte mig alls?
Citera
2026-06-01, 16:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Nu är det ju du som kommenterat med knasigheter på mina funderingar och inte tvärtom jag som svarat på dina? Då är det väl snarare du själv som är jobbig?
Vaddå inte ta ett nej, känner du dig uppvaktad på något sätt så har du livlig fantasi, så påstå inte saker för du känner inte mig alls?
Lägg ner ?
Känner dig för mycket nu.
Citera
2026-06-01, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Lägg ner ?
Känner dig för mycket nu.

Det tror du ja, du kan lägga ner själv för du började, kan du sluta?
Citera
2026-06-01, 20:29
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Ja jag håller med om att detta är en tragedi för de inblandade och halvsystern är som du skriver kanske den som drabbats värst. As man C beskrivs som ganska auktoritär i FUPen men det hindrar inte att också han tagit väldigt illa vid sig av det inträffade.

(Skrivet direkt på svenska utan Google.)

At faderen er autoritær er jo ikke så mærkeligt. Manden er 80 år, og det forklarer også datterens tættere forhold til sin "kun" 60-årige mor. Heldigvis har pigen to halvbrødre på faderens side, selv om de vist er en del ældre end hende. Man må håbe, hun kan få lidt nærhed dér.

(Hvad så - kan du klare lidt dansk uden Google?)
Citera
2026-06-01, 21:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
At faderen er autoritær er jo ikke så mærkeligt. Manden er 80 år, og det forklarer også datterens tættere forhold til sin "kun" 60-årige mor. Heldigvis har pigen to halvbrødre på faderens side, selv om de vist er en del ældre end hende. Man må håbe, hun kan få lidt nærhed dér.

(Hvad så - kan du klare lidt dansk uden Google?)
Ja på något sätt måste livet gå vidare även för de anhöriga.

Det är väl bra om halvsystern hittar någon hon kan stärka banden med inom familjen.
Senast redigerad av ursprungligen 2026-06-01 kl. 21:38.
Citera
2026-06-02, 09:36
Medlem
Jag vet att bilder inte säger/bevisar något om vad som försiggår i någons hjärna, dvs en persons psyke/psykiatriska status, men studier har ju visat att utbildningsnivå, socialt status, familje- och vänförhållanden mm kan påverka risken att begå kriminella handlingar, där högra/normla dessa minskar risken att falla i brottslighet. Naturligtvis kan alla dessa vara höga respektive normala, och vederbörande begå brott i alla fall, men då tänker jag att man måste vara naiv, lättmanipulativ, ha en personlighetsstörning, störd verklighetsuppfattning, neuropsykiatrisk sjukdom och/eller må psykiskt dåligt? Vet någon ifall dessa förekom(er) hos Mayurri?

För när jag insätter mig lite i hennes bakgrund ser jag en normal tjej, omgiven av väner och familj, som har rest till 30+ länder, har en magisterutbildning (dvs är högutbildad), skapat ett eget bolag (se länk nedan. Registrera F-skatt är iofs inte så svårt) och kommer från ett land, Indien, där utbildning stimuleras; många från det landet är ingenjörer, läkare och tandläkare och har bra rykte. Återigen, man kan vara högutbildad och social men ändå begå allvarliga brott, oavsett etnicitet, men det är inte den bilden jag får av Mayurri när jag läser hennes blogg, insta, threads osv. Hon har ingen kriminell bakgrund heller. Jag får snarare uppfattningen att det är Gustav som har varit bakom och därmed planerat det hela; det är ju trots allts hans familj som sitter på pengarna, som han verkar ha velat komma åt. Jag tänker att antigen är Mayurri väldigt naiv med eller utan en personlighetsstörning och därmed lättmanipulativ/lättlurad och då har Gustav lurat, påverkat och manipulerat henne, eller så lider hon av en neuropsykiatrisk störning/sämre psykist mående, t.ex. deprimerad (depression kan orsaka vanföreställningar, psykos), och/eller varit påverkat av droger och därmed avvikit mentalt från huvudspåret och hamnat i kriminalitet?

Bara en hypotes. Är någon mer i insatt i fallet/känner de inblandade och kan förklara mer?

https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/15876543
Senast redigerad av pittbrad 2026-06-02 kl. 10:17.
Citera
2026-06-02, 10:59
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
Jag vet att bilder inte säger/bevisar något om vad som försiggår i någons hjärna, dvs en persons psyke/psykiatriska status, men studier har ju visat att utbildningsnivå, socialt status, familje- och vänförhållanden mm kan påverka risken att begå kriminella handlingar, där högra/normla dessa minskar risken att falla i brottslighet. Naturligtvis kan alla dessa vara höga respektive normala, och vederbörande begå brott i alla fall, men då tänker jag att man måste vara naiv, lättmanipulativ, ha en personlighetsstörning, störd verklighetsuppfattning, neuropsykiatrisk sjukdom och/eller må psykiskt dåligt? Vet någon ifall dessa förekom(er) hos Mayurri?

För när jag insätter mig lite i hennes bakgrund ser jag en normal tjej, omgiven av väner och familj, som har rest till 30+ länder, har en magisterutbildning (dvs är högutbildad), skapat ett eget bolag (se länk nedan. Registrera F-skatt är iofs inte så svårt) och kommer från ett land, Indien, där utbildning stimuleras; många från det landet är ingenjörer, läkare och tandläkare och har bra rykte. Återigen, man kan vara högutbildad och social men ändå begå allvarliga brott, oavsett etnicitet, men det är inte den bilden jag får av Mayurri när jag läser hennes blogg, insta, threads osv. Hon har ingen kriminell bakgrund heller. Jag får snarare uppfattningen att det är Gustav som har varit bakom och därmed planerat det hela; det är ju trots allts hans familj som sitter på pengarna, som han verkar ha velat komma åt. Jag tänker att antigen är Mayurri väldigt naiv med eller utan en personlighetsstörning och därmed lättmanipulativ/lättlurad och då har Gustav lurat, påverkat och manipulerat henne, eller så lider hon av en neuropsykiatrisk störning/sämre psykist mående, t.ex. deprimerad (depression kan orsaka vanföreställningar, psykos), och/eller varit påverkat av droger och därmed avvikit mentalt från huvudspåret och hamnat i kriminalitet?

Bara en hypotes. Är någon mer i insatt i fallet/känner de inblandade och kan förklara mer?

https://find-and-update.company-information.service.gov.uk/company/15876543

Har du läst FUP? I den här får du svar på många av dina frågor.

Mayurri manipulerades av G, och det var förmodligen han som fick henne att börja använda diverse droger, men tidigt i deras förhållande skapade G trådar här på Flashback, där han beskrev henne som en tjej med borderline personlighetsstörning. I FUP nämns episoder där hon "svingade knivar", hotade att kasta sig från balkongen och plötsligt kunde gå därifrån när hon var med G och hans familj. Hon kunde helt ignorera G:s familj när de var tillsammans, och den mördade Anna var orolig att Mayurri skulle attackera G med en kniv.

Mayurri tjänade lite pengar på att undervisa i engelska online, och hon hade skrivit en kokbok online. Annars finns det ingen information om förmögenhet, yrke eller företag.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in