Citat:
Ursprungligen postat av
Fear2be
Då kanske han gapar, skriker och säger fula ord i Stockholm istället för i Örebro. Okej, några politiker blir måttligt besvärade - men påverkan på politiken är nära noll. Och det tycker jag är bra för jag vill inte ha högre skatter och en råkommunist vid makten. Han går där och skriker i Stockholm, på Kebnekajse, på finlandskryssning och så vidare - vad blir det för skillnad? Man röstar väl för att man vill något såsom lägre skatter, bättre arbetsvillkor, högre straff om man är skötsam?
Örebropartiet vill generellt sänka skatterna, göra sig av med alla som lever på transfereringar och premiera svenskar som producerar något värde åt nationen, dvs "både läkare och sjuksköterskor". Med andra ord är Örebropartiet inte kommunister, eftersom de vill höja både övre medelklass, medelklass och arbetarklass, så länge du genererar något av värde. Dessutom vill de slänga ut invandrare som lever på bidrag eller är kriminella. Men ja, Markus Allard hänvisar ibland till Marx. Det betyder inte per automatik att han är "råkommunist".
Överlag tänker jag så här: är du vänster-nationalist så röstar du på Örebropartiet. Är du höger-nationalist så röstar du på AFS. Är du sosse-nationalist med förkärlek för Israel så röstar du på SD.