2026-06-01, 00:31
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Om han får tillräckligt med röster. Blir det då 1 mandat eller räknas det som 4% och flera Riksdagsplatser?
Citera
2026-06-01, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Om han får tillräckligt med röster. Blir det då 1 mandat eller räknas det som 4% och flera Riksdagsplatser?

Det blir 1 mandat. Så det han främst bryter igenom är att han får en plattform i riksdagen. Han kan där stå och skälla ut partiledarna för de större nationella partierna likt han redan gör lokalt.

Den effekten kommer sannolikt göra att de når 4 % nationellt i efterföljande val då han driver en linje som efterfrågas även nationellt om han bara får tillräcklig nationell spridning.
Citera
2026-06-01, 08:29
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Förklara för mig som att jag vore 5år,

Exakt hur kan en ensam gaphals påverka ens något om han kommer in i riksdagen?

Den enda skillnaden jag kan se hända är på herr Allards lönekonto.

Är Svenskar verkligen så här efterblivna?
Citera
2026-06-01, 08:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez

Folk gillar hans politik och ärlighet. Skrikeriet är bara bonus.

Om han kommer in i riksdagen kommer han kunna påverka diskursen.

Angående lönekontot: Herr Allard har sedan han blev kommunalråd gett bort en betydande del av sin politikerlön (arvode), i praktiken motsvarande "halva lönen" efter skatt.

Hur mycket ger han bort?
Ca 16 000 kr per månad (enligt hans egna uppgifter från 2019 och framåt).
Hans bruttoarvode har legat runt 66 900–69 900 kr/månad (beroende på år).
Efter skatt får han ut ca 41 000 kr, behåller själv ca 25 000 kr (motsvarande vad halva arvodet skulle ge efter skatt) och skänker resten (ca 16 000 kr).

Vart går pengarna?
Pengarna går till lokala sociala projekt och välgörenhet, främst i Örebro-området (ibland närliggande platser). Exempel på donationer:
Avgiftsfri simskola (t.ex. i Kilsmo/Östernärke).
Stöd till hemlösa (t.ex. 30 000 kr till en förening).
Ungdomsverksamhet i idrottsklubbar (t.ex. 75 000 kr till Indianernas ungdomsverksamhet).
Stadsmissionen (t.ex. 100 000 kr).

Han har ibland samlat in extra pengar privat (t.ex. till offer för gängvåld) utöver den månatliga donationen.

Eller just det, du var ju visst mentalt som en femåring:
Den gubben arg. Men man får vara arg. Man får vara arg om de som bestämmer slösar bort pengar på dumheter.
Citera
2026-06-01, 09:39
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallevalle
Folk gillar hans politik och ärlighet. Skrikeriet är bara bonus.

Om han kommer in i riksdagen kommer han kunna påverka diskursen.

Angående lönekontot: Herr Allard har sedan han blev kommunalråd gett bort en betydande del av sin politikerlön (arvode), i praktiken motsvarande "halva lönen" efter skatt.

Hur mycket ger han bort?
Ca 16 000 kr per månad (enligt hans egna uppgifter från 2019 och framåt).
Hans bruttoarvode har legat runt 66 900–69 900 kr/månad (beroende på år).
Efter skatt får han ut ca 41 000 kr, behåller själv ca 25 000 kr (motsvarande vad halva arvodet skulle ge efter skatt) och skänker resten (ca 16 000 kr).

Vart går pengarna?
Pengarna går till lokala sociala projekt och välgörenhet, främst i Örebro-området (ibland närliggande platser). Exempel på donationer:
Avgiftsfri simskola (t.ex. i Kilsmo/Östernärke).
Stöd till hemlösa (t.ex. 30 000 kr till en förening).
Ungdomsverksamhet i idrottsklubbar (t.ex. 75 000 kr till Indianernas ungdomsverksamhet).
Stadsmissionen (t.ex. 100 000 kr).

Han har ibland samlat in extra pengar privat (t.ex. till offer för gängvåld) utöver den månatliga donationen.

Eller just det, du var ju visst mentalt som en femåring:
Den gubben arg. Men man får vara arg. Man får vara arg om de som bestämmer slösar bort pengar på dumheter.

All cred till honom om det där med att ge bort pengarna stämmer. No doubt. Men återigen, vad kan en ensam man, gaphals eller inte, åstadkomma helt ensam i riksdagen?
Elsa Widding, ett stolpskott helt klart, var ju ett tag ”högerns” gosedjur och utmanade allt och alla när hon blev sk vilde. Hon har ju inte lyckats ändra ett shit och får noll gehör från den övriga politiker adeln. Varje gång hon tar upp en fråga är det ju typ 2 pers i kammaren. Ignorera så försvinner problemet.

Eller förväntar du dig att SVT och övriga MSM kommer att ta upp Allards bravader och skapa opinion för hans politik? Om du tror det så pm:a mig, jag har en bro att sälja dig.

Att rösta på Allard ändrar endast hans eget lönekonto som sagt. Vad han nu än väljer att göra med de pengarna.

En röst på Allard är en bortkastad röst eller ännu värre, en röst på skräckkabinettet S-V-MP….
Citera
2026-06-01, 10:23
Avslutad
Carlos:

Allt börjar någonstans. De flesta tyckte att Jimmie Åkesson var en galning i början.

Självklart kommer SVT och MSM inte att ta upp Allards bravader. Men det gör ju absolut ingenting, eftersom det nuförtiden går alldeles utmärkt att nå en stor publik på annat sätt. SVTs konsumenter bor dessutom på en helt annan planet. En planet vars diktator har bestämt att det mest moraliska brottet i världen är att rösta "höger" om Liberalerna. Och ingen där vågar säga emot. Så det projektet skulle varit dödfött ändå.

I övrigt: folk som röstar på Örebropartiet tycker att SD har tappat både fokus och själ, och lägger hellre sin röst på någon vars lojalitet ligger hos svenskarna, än någon som kryper för EU, USA, eller Israel.
Citera
2026-06-01, 10:54
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez

Efterbliven är man om man röstar på Tidö efter deras totala fiasko.
Citera
2026-06-01, 11:52
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Efterbliven är man om man röstar på Tidö efter deras totala fiasko.

Visst, Allard kommer in och får predika inför tomma läktare(missförstå mig inte, mycket av det han säger stämmer. En halv hjärna räcker för att inse det) och S-V-MP får härja i minst 4 år till. Fucking S-V-MP, hur kommer man tillbaks efter det liksom???!!!

Hur dåliga tidö än må vara så är ju alternativet miljarder gånger värre…..
Citera
2026-06-01, 11:58
Medlem
Bilderberg78s avatar
De som gillar enmanspartister överskattar alltid deras storhet. Inget känner till detta parti utanför en handfull personer.
Citera
2026-06-01, 12:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
De som gillar enmanspartister överskattar alltid deras storhet. Inget känner till detta parti utanför en handfull personer.

En femtedel av örebroarna säger att de kommer att rösta på Örebropartiet. Det är ganska många.
Majoriteten av örebroarna känner till Örebropartiet. Det är ganska många.
Du vet väl för övrigt att Öreborpartiet är ett parti som verkar i Örebro och pysslar med frågor som handlar om Örebro?
Allt det här med tankar kring riksdagen är bara en bonus, eftersom Markus Allards åsikter och stil gillades av väldigt många utanför Örebro.
Väldigt många är fler än en handfull.
Citera
2026-06-01, 13:09
Medlem
Jag förstår varför man vill rösta på.öp när man ser hur hjärndöda dom är i deras kammare😂
Citera
2026-06-01, 14:06
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallevalle
En femtedel av örebroarna säger att de kommer att rösta på Örebropartiet. Det är ganska många.
Majoriteten av örebroarna känner till Örebropartiet. Det är ganska många.
Du vet väl för övrigt att Öreborpartiet är ett parti som verkar i Örebro och pysslar med frågor som handlar om Örebro?
Allt det här med tankar kring riksdagen är bara en bonus, eftersom Markus Allards åsikter och stil gillades av väldigt många utanför Örebro.
Väldigt många är fler än en handfull.
Tråden gäller riksdagen, Skånepartiet höll på i 30 år innan de la ner. Just saying.... Afs, same shit different name.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in