2026-05-31, 21:35
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
1-3 gånger i månaden. Men igår va de rejält! Är ju ingen alkis så att säga som dricker konstant.

Ta ett stort glas mjölk. Min läkare sa att det lindrar samt tar bort bakfyllan.
-Det sa han till mig när vi pratade om whisky.. Inte bra pratade, vi tog några järn också..
Citera
2026-05-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Vad drack du och hur mycket?

Nu andra som blivit nykterister, är inte allt jävligt tråkigt nu? Jag kan inte tänka mig att leva utan alkohol.

Smällde nog i mig 20 öl och ett par drinkar. Började tidigt och slutade 6 på morgonen. Vaknade idag av att hela kroppen kändes som den domna bort och de känns de fortfarande som. Men kan röra mig utan bekymmer och gå även fast de känns obehagligt.
Citera
2026-05-31, 21:37
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Smällde nog i mig 20 öl och ett par drinkar. Började tidigt och slutade 6 på morgonen. Vaknade idag av att hela kroppen kändes som den domna bort och de känns de fortfarande som. Men kan röra mig utan bekymmer och gå även fast de känns obehagligt.
Ja det var ju en redig karatefylla vilket förklarar att du mår som du gör nu.
Citera
2026-05-31, 21:46
Medlem
AdamSmiths avatar
För helvete, ring 1177 om du är orolig i stället för fråga på Flashback.
Citera
2026-05-31, 21:47
Avstängd
Ta magnesium om du har det. Det hjälper.
Citera
2026-05-31, 21:48
Medlem
Jag har haft en rejäl allergisk reaktion en gång efter en matförgiftning i samband med rejäl bakfylla. Stickningar och klåda i händer och fötter samt frossa och inte kunde få något att stanna i magen...
Trodde jag skulle dö. Min sjuksyrra till syster sa att det är väldigt svårt för kroppen att bryta ner alkohol samtidigt som kroppen har en annan reaktion.
Dubbelt trubbel!
Man blir samtidigt uttorkad så vatten med en liten uns salt kan hjälpa.
Citera
2026-05-31, 21:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Vad drack du och hur mycket?

Nu andra som blivit nykterister, är inte allt jävligt tråkigt nu? Jag kan inte tänka mig att leva utan alkohol.
Håller med.
Men det är klart, har man ingen koll på sitt drickandet så kanske det är bäst att sluta.
Men själv skulle jag inte kunna vara utan ett gott rödvin till en god köttbit.
Och kunna ta en whiskey en tisdag bara för att det är gott.
Citera
2026-05-31, 21:55
Medlem
Citat:
Tjenixen där!

Ligger just nu i sängen med extrem bakfylla(drack ordentligt igår).

Men jag har stickningar i både ben och överkropp och det känns som inte ”kroppen riktigt hänger med ”. Och som armar och ben bara svävar. Typ en förlamningskänsla och domningar.

Är detta normalt om man festat till de rejält ? Mår förövrigt pyton.

Ja sånt där är vanligt. Du kan vara lugn.

Drick mycket vatten! Du har torkat ut kroppen.
Citera
2026-05-31, 21:56
Medlem
Citat:
Grattis, du är alkoholförgiftad.
Citera
2026-05-31, 21:59
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Är detta normalt ? Har aldrig upplevt det innan just med stickningarna och domningarna.

Jo fyfan, alkohol löser upp både nerverna och alla andra organ i kroppen. Sk fylleben är väl när nerverna börjar dö, längst ut i fötterna. Och det börjar nästan säkert med domningar, stickningar och känselbortfall.

Så det kan helt klart vara alkoholen, Men det kan även vara pga begynnande diabetes. Dricker du främst öl, är du överviktig?

Kanske läge att gå och testa dig för diabetes? Det är lätt att göra på vårdcentralen. Men räkna med att dom även kommer att vilja kolla dina alkoholmarkörer.

Men även alkoholen skadar nerverna i långa loppet.
Citera
2026-05-31, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Grattis, du är alkoholförgiftad.

Nä jag är bara ordentligt bakfull haha.
Citera
2026-05-31, 22:33
Medlem
Citat: