Alkohol är ett nervgift. Det finns inga garantier att kroppen återställs helt efter en kraftig fylla. Men förmodligen går det över. Ta det som en varningssignal att det kan bli ännu värre nästa gång. Individer är olika känsliga.
Men detta bör försvinna efter några dagar ?
Senast redigerad av Cassius58 2026-05-31 kl. 20:39.
Förhoppningsvis. Men det finns ingen garanti för det som sagt. Du kan hjälpa dig själv genom att snarast inta vitaminet B1. Exempelvis råa solrosfrön. Ännu hellre injektion. Alkoholneuropati är en realitet, som i vissa fall är bestående.
Senast redigerad av Precovery 2026-05-31 kl. 21:05.
Förhoppningsvis. Men det finns ingen garanti för det som sagt. Du kan hjälpa dig själv genom att snarast inta vitaminet B1. Exempelvis råa solrosfrön. Ännu hellre injektion. Alkoholneuropati är en realitet, som i vissa fall är bestående.
Men så som jag förstår det så kan man väl inte få alkoholneuropati vid sporadiska drick tillfällen? Utan det måste varit en lång tid av rejält alkoholdrickande ? Flera års tid.
Ligger just nu i sängen med extrem bakfylla(drack ordentligt igår).
Men jag har stickningar i både ben och överkropp och det känns som inte ”kroppen riktigt hänger med ”. Och som armar och ben bara svävar. Typ en förlamningskänsla och domningar.
Är detta normalt om man festat till de rejält ? Mår förövrigt pyton.
Ligger just nu i sängen med extrem bakfylla(drack ordentligt igår).
Men jag har stickningar i både ben och överkropp och det känns som inte ”kroppen riktigt hänger med ”. Och som armar och ben bara svävar. Typ en förlamningskänsla och domningar.
Är detta normalt om man festat till de rejält ? Mår förövrigt pyton.
Så var samtliga av mina sista bakfyllor. Därav nykterist nu.
Men så som jag förstår det så kan man väl inte få alkoholneuropati vid sporadiska drick tillfällen? Utan det måste varit en lång tid av rejält alkoholdrickande ? Flera års tid.
Ja, men jag känner inte till dina vanor. Ta det ändå som en varningssignal.
1-3 gånger i månaden. Men igår va de rejält! Är ju ingen alkis så att säga som dricker konstant.
Vad vill du att jag ska säga? ”Drick som du brukar, detta är bara en tillfällig grej”? Nej. Jag är plus 60 och har bland annat vaknat upp i en rosbuske en gång efter en 75:a rom. Men aldrig haft nervsymtom. Idag dricker jag inte mycket.
Vad vill du att jag ska säga? ”Drick som du brukar, detta är bara en tillfällig grej”? Nej.
Nej, men just diagnosen vi snackade om så efter en snabb googling så krävs de rejäla mängder under fler års tid att man ska få det. Så som jag förstått de iallafall.