2026-05-31, 18:36
Medlem
Tjenixen där!

Ligger just nu i sängen med extrem bakfylla(drack ordentligt igår).

Men jag har stickningar i både ben och överkropp och det känns som inte ”kroppen riktigt hänger med ”. Och som armar och ben bara svävar. Typ en förlamningskänsla och domningar.

Är detta normalt om man festat till de rejält ? Mår förövrigt pyton.
Senast redigerad av Cassius58 2026-05-31 kl. 18:48.
Citera
2026-05-31, 18:43
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassius58
Tjenixen där!

Ligger just nu i sängen med extrem bakfylla(drack ordentligt igår).

Men jag har stickningar i både ben och överkropp och det känns som inte ”kroppen riktigt hänger med ”. Och som armar och ben bara svävar.

Är detta normalt om man festat till de rejält ? Mår förövrigt pyton.

Alkohol är mer skadligt än du tror .. Sprit är lösningsmedel som löser upp gråmassan i hjärnan som INTE kommer åter. Själv lekt alkis men idag dricker jag inte längre efter 30år som helgfyllo .

Lider faktiskt med dig, den känslan samt en massa ångest för ingenting är anledningen tll att jag slutat kröka och bara druckit 2 st 2.8% folkisar i helgen bara för den goda smaken och en 10 st feta jointar av mitt egenodlade monstergräs .
Citera
2026-05-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Alkohol är mer skadligt än du tror .. Sprit är lösningsmedel som löser upp gråmassan i hjärnan som INTE kommer åter. Själv lekt alkis men idag dricker jag inte längre efter 30år som helgfyllo .

Lider faktiskt med dig, den känslan samt en massa ångest för ingenting är anledningen tll att jag slutat kröka och bara druckit 2 st 2.8% folkisar i helgen bara för den goda smaken och en 10 st feta jointar av mitt egenodlade monstergräs .

Är detta normalt ? Har aldrig upplevt det innan just med stickningarna och domningarna.
Citera
2026-05-31, 19:10
Medlem
bo-jerrys avatar
Det har hänt mig med. Stick/ryck i olika kroppsdelar. Det går över efter nån dag. Troligen har du sovit i en arslig ställning
Citera
2026-05-31, 19:14
Medlem
Kroppen avgiftar sig, nervbanorna fått en del stryk av gift.
Inget en läkare skulle rekommendera, men ta en 2,8 och en till senare i kväll så kroppen får landa i lagom tempo.
Citera
2026-05-31, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Kroppen avgiftar sig, nervbanorna fått en del stryk av gift.
Inget en läkare skulle rekommendera, men ta en 2,8 och en till senare i kväll så kroppen får landa i lagom tempo.

Så detta är fullt normalt ? Inget farligt ?
Citera
2026-05-31, 19:41
Medlem
Citat:
Så detta är fullt normalt ? Inget farligt ?

Omöjligt att säga, men bakfylla på gränsen till lätt abstinens så brukar det fungera att sakta trappa ner med folköl.
Citera
2026-05-31, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Omöjligt att säga, men bakfylla på gränsen till lätt abstinens så brukar det fungera att sakta trappa ner med folköl.

Dricker inte så ofta 1-2 gånger i månaden ungefär. Så tror inte det är nån abstinens.
Citera
2026-05-31, 19:54
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bo-jerry
Det har hänt mig med. Stick/ryck i olika kroppsdelar. Det går över efter nån dag. Troligen har du sovit i en arslig ställning

Det bästa sättet att komma till rätta med ryck i olika kroppsdelar är att rycka tillbaks i dom.
Citera
2026-05-31, 19:54
Medlem
bo-jerrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Det bästa sättet att komma till rätta med ryck i olika kroppsdelar är att rycka tillbaks i dom.
Eller bara vänta
Citera
2026-05-31, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz

Inga ryck mer stickningar och domningar i hela kroppen.
Citera
2026-05-31, 20:29
Medlem
Precoverys avatar
Citat:
Inga ryck mer stickningar och domningar i hela kroppen.
Alkohol är ett nervgift. Det finns inga garantier att kroppen återställs helt efter en kraftig fylla. Men förmodligen går det över. Ta det som en varningssignal att det kan bli ännu värre nästa gång. Individer är olika känsliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in