Citat:
Ursprungligen postat av
EngelbertEggfjert
Va? Varför skullr jag vända mig starkt emot det? Det är väl toppen om allt utreds och ger konskvenser eller ett friande. Däremot finns det ingen officiell anklagelse från ICC gällande det just nu, och jag tänker inte sitta och hitta på en egen anklagelse.
nej, det vore ju konstigt om det fanns ett åtal för något som inte ens tycks ha kunnat hänt.
Citat:
Det är detta vi inte riktigt vet än. Däremot tycker jag att det finns tillräckligt mycket av varandra oberoende situationer där civila blandats in för att välkomna en grundlig utredning.
Nu när ICC åklagare inte duger, vem ska genomföra den här utredningen?
Citat:
Högre än? Hamas? Absolut. Har mycket högre krav på, men också förtroende för, Israel kontra Hamas. Samma när man jämför Israel med Iran. Israel är en demokratisk stat med en historia av innovation och utveckling. Inte helt utan problematiska beteenden, men ett tydligt i-land.
så om vi håller oss till andra i-länder, vilket skulle du hålla mot en högre standard?
Citat:
Däremot har ingruppsmentaliteten och avhumaniseringen slagit över fullständigt på senare tid.
verkar hänga ihop med den där utrotningen. va rätt surt att vara tysk, i tyskland, öster om oder-nisen linjen efter att tyskland gav up i ww2...
Citat:
Det är därför jag är så besviken.
Nog för att judar är ett exceptionellt folk, men de är bara människor.