Citat:
Ursprungligen postat av
Viravi
Förr kändes bloggen mycket mer levande tycker jag. Men jag tror en del av det kanske har att göra med bilderna. Förr lyckades hon fånga mycket av känslan i inlägget med vimliga, stökiga, härliga ögonblicksbilder. Nuförtiden känns allt så tillrättalagt. "Här är en till iscensatt bild på mig när jag plutar med läpparna". Ger en helt annan vibe.
Håller med om att bloggen kändes mer levande back in the days. Faktum är att jag särskilt minns några bilder tagna utomhus i någon Stockholmspark, men också Safari på Kenya och lite annat smått och gott som en gång i tiden gjorde att jag fastnade för hennes otroliga förmåga att fånga stämningar på bild.
När jag gick tillbaka i arkivet verkar hon ha varit konstant full redan för tjugo år sedan, eller mer specifikt årssummeringen 2007. Minns att jag när det begav sig tyckte att det var charmigt dekadent och inte alls reagerade på hennes omfattande spritintag. Iofs var hon ju ung och barnfri då och man själv kunde väl lättare relatera till den livsstilen med resor och uteliv.
https://sandrabeijer.elle.se/om-sant-som-ar-fint/sammanfattning-2007/
Några citat från tiden i fråga:
”Trots att skolan närmade sig sitt slut och jag satt och jobbade alldeles för sena kvällar gick jag och Joakim ut och festade sex dagar i veckan i ungefär 2 månaders tid. Jag vet inte hur jag lyckades, men jag slutade helt enkelt att sova. Det kändes som om jag var konstant bakis.”
”Vi vann inte den här gången. Men Cannes festivalen var sjukt roligt. Champagne, strandfester och bakelser.”
”Världens varmaste sommar. Dagarnas spenderades på kontoret, men nätterna upptogs av vin, öl, pojkar och smutsiga klubbar på lower east.
det var som om New York fyllde upp hela hjärtat så att någon sömn behövdes inte.”
”Favoritklubben i juli var PS1. En dagsklubb i Queens där folk var fulla och dansade som 17 mitt på dagen.
Jag älskart!”
”Jag och Michelle flyttade till en lägenhet i midtown. Vi spenderade alla pengar på öl och åt därför typ kex till middag.”
Nästan samtliga av månaderna summeras med texter om hur full hon var, bilder där hon dokumenteras med dimmig blick, halsande ur en vinflaska m.m. så nog är det hennes favoritintresse även bakåt i tiden.