Citat:
Ursprungligen postat av
Knaseligas
Ja, utan tvekan. Nackdelen med skottpengen är kanske att alla jägare skall ut för att skjuta ihop en slant och då även jägare som inte träffar en vägg på 25 meters avstånd men den faran går att lösa med skjutprov innan jakt för att få skottpengen. Samma problematik gäller naturligtvis för all jakt idag oavsett vilt men en skottpeng på 2 000 kronor tror jag kommer att locka ut fler jägare än för spänningen/köttets skull som nu.
Tack för info och som sagt, även om jag inte jagar så borde det vara lite lockande att jaga vildsvin och samtidigt då tjäna en extra peng.
Som jag förstår så är jakt en rätt dyr hobby.
Man får väl som du säger ansöka för att bli vildsvinsavskjutare och då samtidigt skicka in ett godkänt skjutprov från senaste året.
Citat:
Ursprungligen postat av
Glödskal
Mp kommer aldrig att gå med på skottpengar för vildsvinsjakt.
Sossarna ger ett löfte som de vet de inte kommer att infria.
Ett parti kan lägga fram mer eller mindre vilka förslag som helst även om de vet att de aldrig kommer gå igenom eller att de ens kommer jobba för frågan.
Allt handlar om förhandlingar så länge du inte får över 50% av rösterna i valet.
Sen är det bara rangordna dina frågor och sätta dem mot vad de andra partierna tycker, frågor där bara ett parti tycker frågan är viktig blir sällan något alls.