Innan ni börjar hoppa på mig och säga saker som att ”fotboll har ju alltid varit politiskt din idiot” - och så kanske är fallet, i många fall - så måste jag få skriva av mig lite innan jag spricker. För det som händer just nu är masspsykos. Har inget bättre ord för det.
Köpte Expressens VM-bibel idag, enbart för att ha något att läsa (samt se lite ögongodis) och började läsa med intresse. Men redan i inledningen, där experterna skulle tippa och gud vet vad, så var det frågor om vad man såg fram emot mest respektive minst. Och jag skojar inte; av typ sex stycken sakkunniga så var åtminstone fem eniga om att Trump var en stor skit och att VM skulle handla om honom.
Säga vad man vill om Trump, jag håller inte med den mannen i allt, verkligen inte. Men finns det inget som heter åsiktsfrihet i det här landet? Måste alla tycka exakt likadant? Vad hade hänt om en av experterna till exempel hade skrivit att det han/hon såg fram emot mest var att Trump skulle sitta på läktarna och heja på sitt lag, hade den personen fått sparken då?
Jag kan tycka att fotboll och politik inte ska blandas ihop allt för mycket, vet att det säkert är oundvikligt, men kan man inte bara låta grabbarna få spela over there utan att man ska blanda in sin egen personliga åsikt om USA:s president? Remember; han är ju trots allt vald av amerikanerna, och vi i Sverige är ju så mycket bättre på allt och kan allt, eller hur? (ironi)
Vet inte om jag lägger tråden rätt nu, min frågeställning är ju lite mer åt det politiska hållet, samtidigt som det har med fotboll att göra. Så om den hamnat fel kan den med fördel flyttas.
Ni på fb; vad tycker ni? Och håll gärna en respektfull ton.
Köpte Expressens VM-bibel idag, enbart för att ha något att läsa (samt se lite ögongodis) och började läsa med intresse. Men redan i inledningen, där experterna skulle tippa och gud vet vad, så var det frågor om vad man såg fram emot mest respektive minst. Och jag skojar inte; av typ sex stycken sakkunniga så var åtminstone fem eniga om att Trump var en stor skit och att VM skulle handla om honom.
Säga vad man vill om Trump, jag håller inte med den mannen i allt, verkligen inte. Men finns det inget som heter åsiktsfrihet i det här landet? Måste alla tycka exakt likadant? Vad hade hänt om en av experterna till exempel hade skrivit att det han/hon såg fram emot mest var att Trump skulle sitta på läktarna och heja på sitt lag, hade den personen fått sparken då?
Jag kan tycka att fotboll och politik inte ska blandas ihop allt för mycket, vet att det säkert är oundvikligt, men kan man inte bara låta grabbarna få spela over there utan att man ska blanda in sin egen personliga åsikt om USA:s president? Remember; han är ju trots allt vald av amerikanerna, och vi i Sverige är ju så mycket bättre på allt och kan allt, eller hur? (ironi)
Vet inte om jag lägger tråden rätt nu, min frågeställning är ju lite mer åt det politiska hållet, samtidigt som det har med fotboll att göra. Så om den hamnat fel kan den med fördel flyttas.
Ni på fb; vad tycker ni? Och håll gärna en respektfull ton.