Citat:
Ursprungligen postat av
ironiq
Det rimmar ganska väl med det jag fick höra på platsen också, att hon ”vinkade till någon” och sen bara pang. Shit vilken tragik och vilken hemsk bild för väninnan att ha kvar på näthinnan.
Fullständig tragedi för alla inblandade som befann sig på platsen. Det var många svårt chockade vittnen och det var flera som bara släppte allt de hade för händerna, och rusade fram för att hjälpa den påkörda och mycket svårt skadade kvinnan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trulse53
Så om jag fattar ditt inlägg rätt, så kommer kvinnan från vänster sidan på Aschebergsgatan och går över till höger sida på denna gata, vagnen som träffar henne kommer ju från centrum upp för backen till Kapellplatsen, nr 22 som Levantine ligger på borde ju ligga på vänster sida med ojämna nummer , och gatans jämna nummer på högersidan , där också Föreningsgatan ligger .
Ja, det är riktigt. Om man står på Aschebergsgatan med ryggen mot Vasaplatsen, så kom den påkörda kvinnan gående från Vasa Kyrkogata och skulle gå mot Föreningsgatan på övergångsstället. Och spårvagnen på linje 10 mot Guldheden, vagn 826 - August Kobb - träffade kvinnan när hon var mitt framför spårvagnen.