2026-05-31, 13:27
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Så om jag bara nämner ett namn så utgår du ifrån att denna person är helt isolerad från omvärlden? Vad är detta för slags logik? Det är väl underförstått att dessa representerar andra intressen och grupper.

Dessa grupper ligger bakom i princip allting i hur västvärlden har formats de senaste hundra åren. Speciellt vägvalen som är gjorda efter andra världskriget. Rockefellers som du nämner är inblandade, de behöver inte vara del av gruppen för att vara lojala till dem. Sedan som det oftast går till så brukar dessa bli ingifta med varandra och officiellt gå med i den. Precis som Wallenberg nu har gjort med Bonnier.

Sitt och se på showen då. Vi andra har arbete att utföra för att fixa skiten vi sitter i för våra kommande generationer. Allt går att lösa.

Ponera att du har rätt, då framstår svenskarna ändå som lika hjälplösa som om det vore de själva som kört sitt land på tippen. Men de ska alltså plötsligt vakna upp, bli intelligenta och reda ut allt som de inte begripit de senaste snart sextio åren? Lycka till med detta projekt.

Ska erkänna att jag har viss respekt för dig och Threadkiller. Ädla människor som tyvärr kommer att bränna ut er i er kamp för ett folk som inte förtjänar er.
Citera
2026-05-31, 13:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Jag har respekt för att du erkänner att du röstat för att köra Sverige på tippen, det är det inte många som gör. Heder till dig för detta.

Min uppfattning att vi går mot ett repressivt (internationellt) klassamhälle. En Mångkulturell polisstat. Jag bejakar det nya.

Har inga ambitioner med att skriva här, handlar bara om att ventilera.

Tack!
Jag begriper fullt ut behovet av att blåsa ut sin frustration. Är du verkligen ok med en mångkulturell polisstat? Om våra värsta fiender plötsligt placeras i ledande positioner så är det ok? Vi får försöka hitta det som binder oss samman, tro på och arbeta för förändring. Den officiella debatten är ju faktiskt helt annorlunda idag än 2014-2015. Nu säger man skicka hem kriminella, frånta kriminella uppehållstillstånd, återkalla medborgarskap. Det var ju "rasist-nazist-fascist-retorik" för bara 5-10 år sedan. Vi som är äldre kan ju ha en värdefull uppgift att utbilda och lära kommande generationer. Sverige ensamt kommer inte förändra något men det är en pågående rörelse som sagt i hela västvärlden mot det som varit. Nu tror jag Wold är en lömsk jävel men hennes uttalande om trans hade varit omöjligt för 5-10 år sedan. Felix och Östlund som himlar med ögonen och svarar emot när de får krkitik i SVT för att inte nämna några kvinnliga regissörer hade ju också varit otänkbart för 5-10 år sedan. Struntsaker, jag vet men det jag är ute efter är att tonen har förändrats. Folk vaknar och man är INTE belåten. Gör dig själv till en större person och välkomna dem. Den där gruppen man inte får kritisera styr oss när vi är splittrade och upptagna med att vara osams i periferin.
Citera
2026-05-31, 13:51
Medlem
Citat:
Ponera att du har rätt, då framstår svenskarna ändå som lika hjälplösa som om det vore de själva som kört sitt land på tippen. Men de ska alltså plötsligt vakna upp, bli intelligenta och reda ut allt som de inte begripit de senaste snart sextio åren? Lycka till med detta projekt.

Ska erkänna att jag har viss respekt för dig och Threadkiller. Ädla människor som tyvärr kommer att bränna ut er i er kamp för ett folk som inte förtjänar er.

Jag har blivit stämplad olika titlar så många gånger nu att det har tappat all effekt på mig när jag diskuterat dessa ämnen. De flesta vanliga människor är livrädda för dessa stämplar då de har en oerhörd makt bakom sig som gör att man kan tappar både jobb och familj. De är fiendens främsta vapen. Och då behövs människor som mig som de inte har någon effekt på längre. Men visst kommer man att bli hatad och utmålad som ond när man tar denna striden. Det får man leva med.

Sedan vill jag också kunna ligga på min dödsbädd och säga till mig själv: "jag gjorde det lilla jag kunde för mitt folk". Då är jag nöjd. Oavsett vad som sker.
Citera
2026-05-31, 14:02
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tack!
Jag begriper fullt ut behovet av att blåsa ut sin frustration. Är du verkligen ok med en mångkulturell polisstat? Om våra värsta fiender plötsligt placeras i ledande positioner så är det ok? Vi får försöka hitta det som binder oss samman, tro på och arbeta för förändring. Den officiella debatten är ju faktiskt helt annorlunda idag än 2014-2015. Nu säger man skicka hem kriminella, frånta kriminella uppehållstillstånd, återkalla medborgarskap. Det var ju "rasist-nazist-fascist-retorik" för bara 5-10 år sedan. Vi som är äldre kan ju ha en värdefull uppgift att utbilda och lära kommande generationer. Sverige ensamt kommer inte förändra något men det är en pågående rörelse som sagt i hela västvärlden mot det som varit. Nu tror jag Wold är en lömsk jävel men hennes uttalande om trans hade varit omöjligt för 5-10 år sedan. Felix och Östlund som himlar med ögonen och svarar emot när de får krkitik i SVT för att inte nämna några kvinnliga regissörer hade ju också varit otänkbart för 5-10 år sedan. Struntsaker, jag vet men det jag är ute efter är att tonen har förändrats. Folk vaknar och man är INTE belåten. Gör dig själv till en större person och välkomna dem. Den där gruppen man inte får kritisera styr oss när vi är splittrade och upptagna med att vara osams i periferin.

Samtidigt säger andra att Europas nationalistpartier är infiltrerade och manipulerade av externa aktörer. Uppenbarligen fick inte MAGA vad man trodde man skulle få med Trump.

Mor om detsamma här: (FB) Peter Thiel lämnar USA, "flyr" till Argentina

Massan är lika duperad nu som någonsin förr.

Det finns två alternativ:

1. Svenskar är så dumma att man inte kan anklaga dem för massinvandringen till Sverige. De förstår helt enkelt inte.
2. Svenskar är intelligenta och ansvariga för massinvandringen till Sverige.

Ingetdera ger särskilt mycket hopp för framtiden.
Citera
2026-05-31, 14:05
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Svenskarna har röstat för massinvandring i decennium efter decennium.

Ingen har tvingat svenskarna att rösta på detta vis.

Svenskarna körde högst frivilligt sitt eget land på tippen.

Ingen annan är skyldig till detta.

Endast svenskarna är skyldiga.

Frågor på detta?
Ja det stämmer i stort sett. Lite oklart om det beror på någon genetisk variation, extra stark propaganda, eller en blanding. Inte omöjligt att många svenskar har en genetisk sekvens som (likt laktosintolerans) gör att de blir extra godtrogna eller har en överdos empati på bekostnad av sig själv. Men det är också klart att vi under lång tid haft en massiv invandringspropaganda på alla nivåer i samhället. Och i hela Europa har "skulden" från andra världskriget används som ett mycket effektivt vapen för att kuva yttringar och argument mot invandring.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2026-05-31 kl. 14:09.
Citera
2026-05-31, 14:10
Medlem
Mad monks avatar
UK är om möjligt ännu värre för att inte tala om Frankrike. Nej det här är inget isolerat fenomen det är på global skala.
Citera
2026-05-31, 14:12
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Jag har blivit stämplad olika titlar så många gånger nu att det har tappat all effekt på mig när jag diskuterat dessa ämnen. De flesta vanliga människor är livrädda för dessa stämplar då de har en oerhörd makt bakom sig som gör att man kan tappar både jobb och familj. De är fiendens främsta vapen. Och då behövs människor som mig som de inte har någon effekt på längre. Men visst kommer man att bli hatad och utmålad som ond när man tar denna striden. Det får man leva med.

Sedan vill jag också kunna ligga på min dödsbädd och säga till mig själv: "jag gjorde det lilla jag kunde för mitt folk". Då är jag nöjd. Oavsett vad som sker.

+1

Citat:
Samtidigt säger andra att Europas nationalistpartier är infiltrerade och manipulerade av externa aktörer. Uppenbarligen fick inte MAGA vad man trodde man skulle få med Trump.

Mor om detsamma här: (FB) Peter Thiel lämnar USA, "flyr" till Argentina

Massan är lika duperad nu som någonsin förr.

Det finns två alternativ:

1. Svenskar är så dumma att man inte kan anklaga dem för massinvandringen till Sverige. De förstår helt enkelt inte.
2. Svenskar är intelligenta och ansvariga för massinvandringen till Sverige.

Ingetdera ger särskilt mycket hopp för framtiden.

Ja, det stämmer. Den där gruppen man inte får kritisera infiltrerar alla rörelser som står för motstånd. friatider gjorde en artikel om det. SD är väl det senaste man kuppade. Själv gissar jag att det skedde ca 2010-2015. Frågan lyfts dock och folk har fått upp ögonen för det så det är inte längre lika enkelt för dem.

Jag tror nog att det kan vara fler orsaker än bara de två alternativen du listar. Jag tror inte det är fullt så svart/vitt utan snarare en palett av orsaker som på olika nivåer, grupper, tider samverkar till dagens utfall. Även om jag också tycker folk är dumma i huvudet som inte begriper vansinnet eller vill ta till sig tex information om orsakerna så vet jag att hjärntvätten sitter så jävla hårt. Det går inte att forcera. Det finns det gamla talesättet att det är lättare att lura någon än få dem att inse att de varit lurade. Jag insåg själv att jag varit grundlurad, på en mängd områden och kan jag inse det så kan garanterat många andra det också. Jag har själv i min omgivning väckt mängder av folk. Tidigare slog jag på stora trumman och berättade allt men det blev för radikal information för snabbt så folk stängde av. Man får ta det successivt och mata dem när de frågar efter mer eller är redo för mer.
Citera
2026-05-31, 14:12
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronbefallningsman
Men det finns ju inget parti som vill minska invandringen? Säg inte SD, för invandringen har ökat under mandatperioden.
Inte från problemländer.
Citera
2026-05-31, 14:25
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:

Problemet är inte att massan är dum och lättledd, ty det har den alltid varit, under alla regimer i världshistorien. Frågan är om samhällsbygget ens skulle fungera om det inte varit så.

Problemet är inte att folket svikit. Problemet är att ledarskiktet svikit. Finanseliten har svikit, politikerna har svikit, journalisterna har svikit.

Men det finns för det första allt fler "vanliga människor" som vänder sig emot utvecklingen (eller snarare, ovanliga människor som har ett visst ledarskapskapital eller bara är fritänkare, men saknar makt och inflytande), såsom vi som diskuterar saken på Flashback, X, bloggar och bland gräsrötterna i politiska partier. Och vi har en viss påverkan på saker och ting. Vi kan leda eller putta en del av massan i rätt riktning vilket skapar tryck på ledarskiktet att ändra sin uppfattning om saker och ting.

För det andra finns det delar av ledarskiktet som i varierande grad börjar ställa sig på rätt sida. SD har en femtedel av väljarna bakom sig. Nigel Farage blir troligen premiärminister relativt snart och det mer radikala Restore Britain seglar upp som utmanare. Elon Musk har köpt X, tillåter yttrandefrihet där, och går till upprepat angrepp mot PK-väldet. Delar av IT-eliten börjar göra motstånd mot woke, och till och med skurkar som Larry Fink tvingas medge att massinvandring är skadligt. Och så vidare.

Handen på hjärtat: Hade du på BSS-tiden, eller vid någon enda tidpunkt fram till 2016 eller så, trott att världens rikaste man öppet skulle säga att vita håller på att bli en minoritet i sina egna hemländer, att detta är hemskt och måste stoppas, att det är en kamp mot att bli "besegrad och erövrad", och gett sitt stöd åt inlägg som förespråkar "vit solidaritet"?

"Eliten" är till stor del vår fiende. Men inte helt. Och även den kan omvändas. Det går frustrerande trögt och sakta, men det går åt rätt håll. Och det kan väldigt lätt bli snöbolls- eller dominoeffekter av det hela.

Loppet är inte kört.

Och vad beträffar att bränna ut sig i kamp för ett folk som inte förtjänar det, har jag i princip redan gjort det (inte ända sedan BSS-tiden, men hyfsat länge), men jag är inte bitter. Jag lever ett ganska bra liv, och nu när jag mestadels ägnar mig åt mig själv och mina närmaste och inte ägnar någon större energi åt att göra motstånd mot tingens ordning, kommer mitt personliga liv bara att bli bättre. Jag nätkrigar fortfarande lite eftersom jag inte kan låta bli (ibland alltför mycket effort-posting i sociala medier; faktum är att jag tänker ta en rejäl Flashbackpaus efter detta inlägg) men det är allt just nu.

Mitt samvete är rent, jag har gjort mitt bästa och nu får andra ta över. Skulle jag ändå ta upp fanan senare och göra mer än så, då är det för att jag bestämt mig för att jag orkar trots allt.

Och oavsett vad som händer kommer jag aldrig att stå och ropa "överge era poster, motstånd är meningslöst" till dem som tagit över.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-05-31 kl. 14:29.
Citera
2026-05-31, 14:31
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Enligt SCB så har de asylsökande minskat kraftigt under Tidö.
https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/asylsokande-i-sverige/#time
Ja asylinvandringen har minskat men anhörighetsinvandringen är minst lika stor om inte större. Det tidö har gjort är att dribbla med benämningar på olika sorters invandring. Kranen från MENA står på fullt fortfarande men med annan etikett.
Citera
2026-05-31, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tidigare slog jag på stora trumman och berättade allt men det blev för radikal information för snabbt så folk stängde av. Man får ta det successivt och mata dem när de frågar efter mer eller är redo för mer.

Har också märkt detta. Man måste börja smått och jobba i etapper. Det är helt enkelt för mycket att ta in allting på en gång. De flesta människor kan inte ta in så mycket utan man ger dem en bit och sedan får de sitta och tänka på saken och gärna kolla upp saker på egen hand. Är de hungriga kommer de tillbaka för mera senare.

Men bara att så ett litet frö har betydelse. Det gör att dessa kan börja se mönstret på egen hand. Till slut trillar fasaden ner. Det blir lite som Neo i Matrix till slut ser du koden hur allting är uppbyggt.
Citera
2026-05-31, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
England
Frankrike
Tyskland
Sverige
Vi är körda.

Vi skulle gjort som Finland Polen Japan Ryssland Tjeckien bara skitit att ta hit alla

Det var ju bra exempel - not

Finland kraschar: Högre arbetslöshet, Klart högre statsskuld än sverige (Nej det beror inte bara på ryssen), Andelen äldre klart högre

Japan har redan gått under. Ingen vet om det ändå. Statsskulden i stratosfären, Andelen äldre är bisarr. Arbetslösheten är låg, men till ex sysselsättningsgraden är lägre än sverige. Dock ökar den men det är inte alltid bra. Andelen pensionärer och kvinnor som arbetar ökar. Men det gör att kvinnor inte ökar barnafödandet

Ryssland: Landet är demografisk katastrof. Varför: WWI, Stalin, WWII och Ukrainakriget plus minskat födande.

Tjeckiens: födelstal är usla men har en nettoinvandring. 10 procent av befolkningen är invandrare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in