2026-05-31, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag menar att det är onormalt att kunna planera och sen mörda sin mamma och svärmor.
Vi som inte kan göra sådant har svårt att förstå hur man kan göra detta.
Det är då ingen ide att sätta sig in i deras tankegångar eftersom man aldrig kommer att få ett begripligt svar.

Ja inte är det normalt på långa vägar, men tänker det måste till extremt mycket hat för att det ska kunna hända, och A verkar ju inte förtjäna något hat alls, och ändå blir mördad av sin egen son? Såklart det är svårt att förstå hur kärlek kunde förvandlas till sånt extremt hat?
Nej av G kom det inte något begripligt svar ur tyvärr, det enda man förstod var hur likgiltig han verkar, tom liksom?
Citera
2026-05-31, 12:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Jag har ingen erfarenhet av varken förhör eller hur någon mår efter planerade mord eller efter plötsliga mord, men tänker att det bör väl ändå vara en ganska stor skillnad hur dessa brottslingar mår?
Om man tänker att en person mördar utan någon som helst planering så bör de ju inte bara vara ångerfulla utan även chockade? Dom bör må väldigt dåligt under förhören under rättegång och kanske aldrig kan förlika sig vid det de gjort, de bör ju ha det extremt jobbigt?
Men personer som planerat mord under månader…kan de ens känns ånger och skuld och skamkänslor och tampas med sitt samvete att förlika sig med vad de gjort, för chockade över det kan de ju liksom inte vara?
Så hur är de då? Hur beter sig såna personer? Beter dom sig så likgiltigt och känslolöst kanske? All ilska och hat de måste känt, först en längre tid före innan mordplanerna ens tog form och påbörjades? Och sen själva planerandet av mordet i månader och sen slutligen själva mordet, det bör väl gå åt en hel del energi för att kunna göra allt detta? Ta det inte som att jag ömkar dom nu, jag menar bara att de efter mordet bör vara just känslomässigt tomma, när de fått utlopp för sitt hat? För det kan väl inte vara annat än ett djupt hat som ett planerat mord bottnar i, särskilt när det handlar om en närstående som i detta fall? Annars kunde de väl rånmördat någon annan de inte har något känslomässigt band till, om det bara handlat om pengar?
Återigen så gissar jag, så ska inte tas som fakta eller sanning?
Jag tror de kände sig euforiska när de lyckat med "det perfekta brottet".

När den långa planeringen blev fullbordad firade de säkert med lite droger och serotoninerna dansade i deras hjärnor. Kanske avslutade de kvällen med lite sex makar emellan? Lite som plåster på såren, eftersom riktigt plåster inte gick att köpa på kvällen när affärerna var stängda.

Inget kunde nu hindra dem från att ärva As pengar, köpa villa i Stockholm och lyxhus i Spanien. Liket gick säkert att elda upp i mindre etapper så bara lite omärklig rök, med en angenäm doft av lätt bränt kött skulle kunna skvallra för grannarna om vad som egentligen hänt eftersom man spelat indisk musik på hög volym för att kamouflera de avtagande skriken från den blödande A när de inte tillsammans hjälpte henne att sluta andas varligt med en kudde över ansiktet.

Jag tror inte att de kände sig tomma utan mer euforiska när A till slut förblödde och slutade andas.

Att verkligheten i form av liklukt sedan kom och knackade på dörren några dagar senare gjorde att de också insåg att kroppen inte kunde ligga kvar i lägenheten, inte ens utan huvud, eftersom polisen med moderna utredningsmetoder skulle kunna knyta den huvudlösa kroppen till lägenheten om den påträffades där.

Sedan lyckades de väl inte så bra när de skulle flytta kroppen till Nora träsk heller, utan där någonstans började "det perfekta mordet" att visa vissa svagheter. Men att undanröja kroppen ingick inte i själva grundplaneringen vad jag har förstått.
Citera
2026-05-31, 12:24
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
M är en vidrig människa som lät kvinnan dö.
M hade kunnat rädda henne genom att kontakta polisen.
Det gjorde hon inte utan lät kvinnan dö.
Inte ens i Indien ser man väl speciellt väl på mord.
M tycker inte heller att det är läge att kontakta polisen de dagar de hanterar kroppen i lägenheten. M borde väl kunnat agerat annorlunda när hon sovit på saken och säkert kommit ur drogruset lite dagen efter mordet.

Istället för att kontakta polisen köper de tillsammans rengöringsmedel till blodpölar och förvaringspåsar till kroppen, trots att ingen av dem verkar ha ens rudimentär kunskap om hur man städar. I "vanliga" mord brukar det vara "misstänkt rent" där mordet begåtts efter att GM städat. Här syns spåren tydligt för blotta ögat även efter "städningen".

Jag tycker det säger en hel del om att denna vidriga människa M är precis lika skyldig till mordet som den likaledes vidriga G.
Citera
2026-05-31, 12:34
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag tycker du ska besöka M i fängelset. Tänk vad tråkigt stackaren kommer ha det.
M kommer säkert att få en massa beundrarbrev från tokstollar runt om i världen.

Jag utesluter inte besök till M från journalister heller. Om Netflix producerar någon serie med "Sveriges klantigaste brott" så får nog M och G ett eget avsnitt om det klantigaste mordet. Bara att bli gripna innan kroppen ens hittats gör att den drogdynamiska mordduon kvalar in direkt i serien.

Även G kommer nog att uppvaktas livligt i fängelset av drog-emo-stollar som beundrar allt han gjort.
Citera
2026-05-31, 12:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Son och flickvän, eller make och älskarinna? Tippar på pundarson som vill åt pengar...
Vi får ge trådens moderator intermittentexplosivitet att han redan i inlägg #20 hade "löst" mordet.
Citera
2026-05-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag tror de kände sig euforiska när de lyckat med "det perfekta brottet".

När den långa planeringen blev fullbordad firade de säkert med lite droger och serotoninerna dansade i deras hjärnor. Kanske avslutade de kvällen med lite sex makar emellan? Lite som plåster på såren, eftersom riktigt plåster inte gick att köpa på kvällen när affärerna var stängda.

Inget kunde nu hindra dem från att ärva As pengar, köpa villa i Stockholm och lyxhus i Spanien. Liket gick säkert att elda upp i mindre etapper så bara lite omärklig rök, med en angenäm doft av lätt bränt kött skulle kunna skvallra för grannarna om vad som egentligen hänt eftersom man spelat indisk musik på hög volym för att kamouflera de avtagande skriken från den blödande A när de inte tillsammans hjälpte henne att sluta andas varligt med en kudde över ansiktet.

Jag tror inte att de kände sig tomma utan mer euforiska när A till slut förblödde och slutade andas.

Att verkligheten i form av liklukt sedan kom och knackade på dörren några dagar senare gjorde att de också insåg att kroppen inte kunde ligga kvar i lägenheten, inte ens utan huvud, eftersom polisen med moderna utredningsmetoder skulle kunna knyta den huvudlösa kroppen till lägenheten om den påträffades där.

Sedan lyckades de väl inte så bra när de skulle flytta kroppen till Nora träsk heller, utan där någonstans började "det perfekta mordet" att visa vissa svagheter. Men att undanröja kroppen ingick inte i själva grundplaneringen vad jag har förstått.

Ja allt annat än chockade och panikslagna över något som hänt som de inte räknat med alla fall? Möjligtvis panikslagna över kroppen som blev ett problem de inte räknat med, men troligtvis inte eftersom kroppen var kvar i lägenheten så många dagar, ingenting är direkt begripligt så troligtvis var de nog rejält påtända, hur kunde de annars få för sig att gå ut med kroppen mitt på blanka dagen och dessutom säga att det är rutten mat i väskan när människor frågar? Det är obegripligt hur de tänkte från början till slut men nu kommer de ha tid att fundera över galenskaperna, om de bryr sig vill säga?
Citera
2026-05-31, 14:32
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja allt annat än chockade och panikslagna över något som hänt som de inte räknat med alla fall? Möjligtvis panikslagna över kroppen som blev ett problem de inte räknat med, men troligtvis inte eftersom kroppen var kvar i lägenheten så många dagar, ingenting är direkt begripligt så troligtvis var de nog rejält påtända, hur kunde de annars få för sig att gå ut med kroppen mitt på blanka dagen och dessutom säga att det är rutten mat i väskan när människor frågar? Det är obegripligt hur de tänkte från början till slut men nu kommer de ha tid att fundera över galenskaperna, om de bryr sig vill säga?
Bara tanken att de kallade As kropp "mat" gör att man får obehagliga kannibalvibbar av paret.

Jag är ganska trygg med att jag inte måste kunna sätta mig in i vad som rört sig i dessa mördares huvuden.

De ville ju döda A, så det enda de ångrar är väl att de åkte fast? Själva modet gick ju som de planerat, Det var väl först efteråt som planeringen inte var tillräckligt bra?
Citera
2026-05-31, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Bara tanken att de kallade As kropp "mat" gör att man får obehagliga kannibalvibbar av paret.

Jag är ganska trygg med att jag inte måste kunna sätta mig in i vad som rört sig i dessa mördares huvuden.

De ville ju döda A, så det enda de ångrar är väl att de åkte fast? Själva modet gick ju som de planerat, Det var väl först efteråt som planeringen inte var tillräckligt bra?

Sitter man med svar och facit är man ju väldigt trygg givetvis, men då vore det patetiskt att sitta här och vara kaxig översittare, jag utgår inte från att någon skulle göra så?
Citera
2026-05-31, 16:13
Medlem
TaxenSixtens avatar
Vilken fruktansvärd sista tid när Anna inser att hennes son med bihang håller på att mörda henne på det mest brutala sätt. Det är en så ofattbar ondska. Vad har de för störning egentligen tro mer än psykopati?
Citera
2026-05-31, 17:43
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vilken fruktansvärd sista tid när Anna inser att hennes son med bihang håller på att mörda henne på det mest brutala sätt. Det är en så ofattbar ondska. Vad har de för störning egentligen tro mer än psykopati?

Jag tycker också synd om G:s halvsyster. Hon ska ha haft en nära relation med sin mamma. Dessutom var hon fortfarande tonåring när hennes mamma dog och hade redan psykiska problem. Enligt FUP misstänkte hon tidigt att hennes bror låg bakom mammans försvinnande.

(Google Translate fra dansk til svensk)
Citera
2026-05-31, 19:42
Medlem
Känns som att G:s känslokyla måste bidragit till hans fall. Totalt onormalt att inte darra på rösten när ens morsa mördats av "någon annan"
Citera
2026-05-31, 20:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Känns som att G:s känslokyla måste bidragit till hans fall. Totalt onormalt att inte darra på rösten när ens morsa mördats av "någon annan"
Frågan varför G inte hindrade sin fru att mörda mamman under en timmes tid hänger i lyften som en vit elefant i rummet.

Det är som sagt inte lätt att reda ut exakt hur mordet gick till, men ingen av de inblandade har under en timmas tid övervägt att ens ringa 112.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in