Citat:
Ursprungligen postat av
16266
Du blandar ihop den tekniska betydelsen av ordet med hur det används i vanligt språk. “Att vinna ett argument” är ett etablerat idiom och ingen blir förvirrad av det. På samma sätt som man kan “vinna en diskussion” utan att diskussionen bokstavligen är en tävling. Språk fungerar inte som en juridisk definitionslista.
Jo men det är ju exakt det det gör. "Jag vann en diskussion" har samma tvärsäkerhetsdignitet som påståendet "jag vann ett brottmål" även om det givetvis kan råda delade meningar om vem som vunnit en diskussion.
Och här, små barn, ser vi vad som händer med en tant som inte har fått sex på ett halvår. It gets dark.