Citat:
Ursprungligen postat av
jcocker
Jag tycker att det är ledsamt och tråkigt.
Håller med! Framförallt känns det slarvigt. Jag har inget emot språkförändringar som känns genomtänkta och nödvändiga: snippa är ett utmärkt exempel.
Men sånna här slarviga förändringar... jag kommer osökt att tänka på det nya ordet "snippet". Så fruktansvärt. Igår hörde jag en fullvuxen man säga något om en snippet, helt i förbegående, som om det hade varit det mest naturliga saken i världen.
Snippet? NEJ. Ett klipp, ett kort klipp, en liten bit, en smakbit, ett smakprov, ett urval, ett urklipp. Säg vad som helst utom SNIPPET!!!