Citat:
Ursprungligen postat av
Comitium
Det är "vårat folk" tycker vänstern om de kriminella.
Brottslingar är människor, såsom vi ser med de många högerpersoner som begår brott.
Det är barnsligt att tänka att brottslingar bara är av en sorts politik. Ja, nassar och annat högerfolk gillar att ignorera reglerna så snart de är vid makten, men jag hade aldrig trott att bara för att folk delar min politik är de utan synd. Vänster, höger, etc, alla kan vara skyldiga.
För ett ärligt svar på frågan så anses det av delar av vänstern att högre straff inte hjälper hålla nere brott, vilket är bevisligt. Det som gäller för att hålla nere brott är ett fungerande rättsväsende, förebyggande effekter samt effektivt fokus.