2026-05-30, 22:17
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Jag förstår också att det är viktigt med spårsäkerhet. Men om dylikt händer så stäng av hela skiten, evakuera folk och lös sedan problemet.

Folk blir vilddjur när de hålls inlåsta i klaustrofobiska tunnlar.

Man ska inte behöva kissa på sig bland medresenärer. Det är ju helt sjukt traumatiskt.

Fan vad pinsamt om det var turister på tåget som inte fattar någonting dessutom.

"Yes. Just pee where you are standing! They will maybe fix it soon! Something is wrong witt the signal"
🤣🤣🤣

Precis så.

Ja, det låter som att det brustit rejält i beslutskedjan. På järnväg har man klara direktiv och tidsramar för sånt här, men eftersom tunnelbanan är ett slutet system med ett väldigt luddigt regelverk för sånt här, så faller det på typ om trafikledningen är slagkraftig eller ej.

Föraren kan förstås nödevakuera om det råder upploppsstämning och tror att folk tänker lämna tåget ändå.

Om den stod så nära Östermalmstorg att det blockat båda grenar måste det varit oerhört enkelt egentligen.
Citera
2026-05-30, 22:17
Avstängd
Det positiva är att dom fick gå ur tåget och gå i tunneln, det är inte alla som får uppleva det
Citera
2026-05-30, 22:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Kan inte låta bli att skratta åt alla nollåttor som kissar på sig och gnäller, vilka veka typer de är!

Två. Och. En. Halv. Timme.

Jag satt fast i ett SJ-tåg en gång i tre timmar. Kissade inte på mig - men det var en jävligt äcklig upplevelse när vi först satt fast i tre h utan vatten och utan fönster som kunde öppnas. Mitt i sommaren, gassande sol på taket. Var säkert 32° i tågvagnen.

Och sen behövde vi springa som fan från ett tåg till ett annat för att säkra förstaklass-sätena vi betalat för. Naturligtvis sprang allt riffraff och grabbade tag i de säten de kunde i förstaklass-vagnen.

Små barn kan bli jävligt rädda av att stå still och ovissheten om vad som händer...

SL har failat lika illa som SJ har gjort, trodde aldrig den dagen skulle komma.
Alla ansvariga på SL förtjänar sparken. Varför i HELVETE har de inte ett PROGRAM för sånt här!!!

Jag har blivit evakuerad från tåg, linbanor etc och det har aldrig varit några problem. Snabbt har det gått också. Det FINNS nödvägar. Varför använde man inte dem? Varför lät man folk vänta i hela 2,5 timmar???

20 minuter kan vara nära smärtgränsen. Inte mer. DETTA MÅSTE JU ÄVEN SL VETA!
Citera
2026-05-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Två. Och. En. Halv. Timme.

Jag satt fast i ett SJ-tåg en gång i tre timmar. Kissade inte på mig - men det var en jävligt äcklig upplevelse när vi först satt fast i tre h utan vatten och utan fönster som kunde öppnas. Mitt i sommaren, gassande sol på taket. Var säkert 32° i tågvagnen.

Och sen behövde vi springa som fan från ett tåg till ett annat för att säkra förstaklass-sätena vi betalat för. Naturligtvis sprang allt riffraff och grabbade tag i de säten de kunde i förstaklass-vagnen.

Små barn kan bli jävligt rädda av att stå still och ovissheten om vad som händer...

SL har failat lika illa som SJ har gjort, trodde aldrig den dagen skulle komma.
Alla ansvariga på SL förtjänar sparken. Varför i HELVETE har de inte ett PROGRAM för sånt här!!!

Jag har blivit evakuerad från tåg, linbanor etc och det har aldrig varit några problem. Snabbt har det gått också. Det FINNS nödvägar. Varför använde man inte dem? Varför lät man folk vänta i hela 2,5 timmar???

20 minuter kan vara nära smärtgränsen. Inte mer. DETTA MÅSTE JU ÄVEN SL VETA!
Man felsöker och oftast räcker det, skall man fokusera på utrymning då blir det stopp i trafiken och i princip alla tåg drabbas.
Citera
2026-05-30, 22:25
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Jag får början till panik bara de stannar inne i tunneln. Hade fått hjärtinfarkt av detta och vad hade de gjort då? Tackar gud att jag inte var i detta tåg. Nu är det slutåkt i t-banan.

Jag känner så också. Som kund vill jag veta hur beslutskedjan ser ut och vem som är ansvarig.

Om jag började ett jobb på SL på måndag, säger vi, teoretiskt sett, så hade det varit min första fråga. "Hur ser beslutskedjan ut och vad är min roll?"
Citera
2026-05-30, 22:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Man felsöker och oftast räcker det, skall man fokusera på utrymning då blir det stopp i trafiken och i princip alla tåg drabbas.

... I fem minuter tills alla är ute i friska luften igen.... Oj vad jobbigt...
Citera
2026-05-30, 22:31
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteBoySummer
Att det tar över 2.5 timmar att evakuera är under all kritik.

Borde ta max 30 minuter att konstatera att det är allvarligt fel, därefter ska människorna ut. Ingen ska behöva sitta instängd så lång tid det här tog. Det måste gå att lösa bättre, vad hade hänt om eld var inblandat. Hade hela tåget med alla resenärer brunnit inne då?

Ja, det hade det nog. Säger max 20 minuter. Valla ut resenärerna. Vem bryr sig om ett annat tåg blir fem minuter sent?

Ena handen vet inte vad den andra handen gör på SL!
Citera
2026-05-30, 22:37
Medlem
Folk behöver börja använda glashammarna o dörröppnarknappar som finns, varför har det inte hänt än?

Jag är extremt extraordinärt introvert, patologiskt timid tom..

Men?
Runt nära tre timmar?

Jag skulle lämnat vagnen.
Oavsett annat
Citera
2026-05-30, 22:38
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
En laktosintolerant som råkat få i sig lite mjölk.
Fy fan vad roligt att se den paniken bland människor runt omkring haha.
Instängda i vagnar med denna bomb av bajs

Eller tänk om det funnits en desperat människa tillika pyroman därinne! Startar en eld "för att NU kommer de väl ändå öppna" och det slutar med att alla dör i ett eldhav?

Känns som att man skulle behöva en diamantrivare och hela verktygslådan med sig när man reser med SL. Gummistövlar också kanske.
Citera
2026-05-30, 22:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Men vad fals har de inte en emotionell support-vattenflaska med sig att kissa i?

Var snäll o förklara hur en tjej skulle kissa i en flaska. Vi behöver pottor.
Citera
2026-05-30, 22:46
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Var snäll o förklara hur en tjej skulle kissa i en flaska. Vi behöver pottor.

Får skaffa en liberpee eller bsra ha rn ordentligt stort hål på emotinoll support vattenflaskan
Citera
2026-05-30, 22:48
Medlem
newsfilters avatar
Låter som ett riktigt fett IG till SLs trafikledning och planering.

Hur kan man inte ge ut information i högtalarna och att det ska ta tre timmar innan folk får lämna tåget.

Katastrof och pinsamt, men det är väl inte tillräckligt smarta personer som ansvarar för detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in