2026-05-30, 21:40
Avstängd
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Du missade poängen. Jag föreslår att du ställer dig och pissar på en strömskena kanske redan ikväll.
Man testade att pissa på ett elstängsel på Mythbusters men det hände inget. Men det kanske är skillnad 🤷
Citera
2026-05-30, 21:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Man testade att pissa på ett elstängsel på Mythbusters men det hände inget. Men det kanske är skillnad 🤷
Jag föreslår att du tittar på det avsnittet igen. Både den faktiska premissen och resultatet.
Citera
2026-05-30, 21:48
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Att folk pissade ner sig fick mig att tänka på att det är egentligen lite märkligt att det inte finns någon enklare toalett ombord i någon vagn. Det borde man ha haft med i designen när man tog fram vagnarna. Finns ju på vanliga tåg så varför inte ha toalett på dessa. Visst är utrymmet lite mer begränsat, men en enkel toalett hade väl fungerat.

Men man tänker väl att det är så korta resor att det inte är värt kostnaden/besväret.

Säg att du aldrig lämnat din by med tre hus i skogen utan att säga att du aldrig lämnat din by med tre hus i skogen.
Citera
2026-05-30, 21:50
Avstängd
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag föreslår att du tittar på det avsnittet igen. Både den faktiska premissen och resultatet.
Som jag minns det var strålen inte tillräckligt samlad, strålen var mest bara droppar, och på grund av det kunde inte pisset leda elektriciteten in i kroppen.

Inget jag skulle praktisera vare sig på stängsel eller i t-banan dock.
Citera
2026-05-30, 21:52
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeDough
Som jag minns det var strålen inte tillräckligt samlad, strålen var mest bara droppar, och på grund av det kunde inte pisset leda elektriciteten in i kroppen.

Inget jag skulle praktisera vare sig på stängsel eller i t-banan dock.
Myten var dock inte 'får man en stöt av att pissa på ett elstängsel'. Att man får det är det väldigt många som kan vittna om.
Citera
2026-05-30, 21:53
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Jag minns när jag var på ett SJ-tåg som någon hoppat under...

Vi stod fan stilla i flera timmar. Folk ville på allvar ta sig ut men konduktörerna var stenhårda på att ingen fick lämna "mellan stationer". Jag med flera missade flyg etc och hade lätt kunnat ta en taxi från motorvägen bredvid men det fick vi absolut inte, trots att vi var 5min från centralen.

Nu fanns det både bar, toaletter och annat, men hade jag befunnit mig på tuben som en sardin bland andra hade jag nog skitit i vad de säger i högtalarna.

Folk ska inte behöva pissa på sig.

Böter hade de fått köra upp i röven. Jag fick inte flygbiljetten återbetald pga force majeure när jag snällt väntade (jag fick spendera natten på flygplatsen). Nästa gång bryter jag mig ut a la force majeure.

Folk får panik för mindre.
Jag får början till panik bara de stannar inne i tunneln. Hade fått hjärtinfarkt av detta och vad hade de gjort då? Tackar gud att jag inte var i detta tåg. Nu är det slutåkt i t-banan.
Citera
2026-05-30, 22:03
Medlem
Citat:
Har nu läst artikeln. Det är svårt att estimera när man kan evakuera för föraren, när det inte är dennes beslut helt.

För det mesta väntar man på hjälp, om det inte är nödevakuering som vid Skanstull på 90-talet när det brann. Då var det två journalister som skrev i tidningarna att det var åt helvete, när de själva brutit mot instruktionerna och gått åt fel håll.

Att man har polis vid evakuering är onödigt. Däremot måste man vara flera personer och evakuera i sektioner. Är det så att idioterna intervjuade i artikeln och evakuerades sist pga var de satt?

Jag förstår också att det är viktigt med spårsäkerhet. Men om dylikt händer så stäng av hela skiten, evakuera folk och lös sedan problemet.

Folk blir vilddjur när de hålls inlåsta i klaustrofobiska tunnlar.

Man ska inte behöva kissa på sig bland medresenärer. Det är ju helt sjukt traumatiskt.

Fan vad pinsamt om det var turister på tåget som inte fattar någonting dessutom.

"Yes. Just pee where you are standing! They will maybe fix it soon! Something is wrong witt the signal"
Citera
2026-05-30, 22:10
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Du missade poängen. Jag föreslår att du ställer dig och pissar på en strömskena kanske redan ikväll.
Varför vill du att folk ska pissa på strömskenor för?

Jag vill att man snarast möjligt släpper ut folk. Tre timmar är sjukt lång tid. Riskerna med strömskenan är kraftigt överdrivna.
Citera
2026-05-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Jag vill att man snarast möjligt släpper ut folk. Tre timmar är sjukt lång tid. Riskerna med strömskenan är kraftigt överdrivna.
Om det sker en olycka hur går diskussionen då?
Citera
2026-05-30, 22:13
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Då är det bara att gå och kissa, klappträ
Citera
2026-05-30, 22:15
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Om det sker en olycka hur går diskussionen då?
Du fattar inte att det är en olycka att flera hundra människor sitter inspärrade i tunnelbanevagnar flera timmar.
Citera
2026-05-30, 22:17
Medlem
Citat:
Du fattar inte att det är en olycka att flera hundra människor sitter inspärrad i en tunnel flera timmar.
Tänkte olycka med strömskena, dödsfall t ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in