2026-05-30, 20:41
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
En kvinna något yngre än mig, tror jag, har sin bil bredvid min i parkeringshuset.
En dag kom vi dit samtidigt. Hon kom utifrån och jag skulle åka.
Vi har pratat lite kort tidigare. Den här gången blev det lite längre. Hon frågade om jag ville följa med henne upp och ta en kopp kaffe. Jag sade nej tack, eftersom jag skulle iväg och handla.
När jag körde iväg kom jag att tänka på att jag kanske gick miste om ja ni fattar.
Vad tror ni? Gjorde jag det?
Vad säger jag nästa gång jag träffar henne?

Ett knull menar du, nej du gick miste om en kopp kaffe! Ska vi ta den där koppen kaffe nu kan du fråga!
Citera
2026-05-30, 20:46
Medlem
halaltarzans avatar
Tror också att du sumpade det? Men du kan ändå försöka att bjuda ut henne nästa gång ni ses, dock inte på kaffe, det är liksom för mossigt. Nej, erbjud ett glas vin istället.

Mvh relationsexperten Tarzan.
Citera
2026-05-30, 20:53
Medlem
Kvinnor är ganska svåra att ha och göra med. Man får oftast bara en chans, sedan är det kört. De blir kränkta på riktigt. De förstår inte att tillfället var fel, men erbjudandet var rätt. Har varit med om liknande där tjejen gått ifrån väldigt varm till iskall när man tackat nej till deras erbjudande. Sen ignorerar de bara en. Men lycka till!
Citera
2026-05-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Kaffe är kodord för sex så du missade ett knull då.
Jag tror att det är en jävligt stor myt men det förklarar varför män vägrar gå om de får fika henma hos en.
Citera
2026-05-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kvinnor är ganska svåra att ha och göra med. Man får oftast bara en chans, sedan är det kört. De blir kränkta på riktigt. De förstår inte att tillfället var fel, men erbjudandet var rätt. Har varit med om liknande där tjejen gått ifrån väldigt varm till iskall när man tackat nej till deras erbjudande. Sen ignorerar de bara en. Men lycka till!
Fast då var de inte intresserade riktigt heller.
Om du är intresserad av någon så är viss besvikelse acceptabel.

Däremot så har du rätt i att spela svår inte skapar en stark dragning till någon.

Det jag stör mig på är att män vägrar planera saker. Allt ska ske när de känner för det efter deras impulser. Kvinnor är kanske likadana, det skulle förklara varför män är så jobbiga och störiga gällande avsaknad av planeringsförmåga.
Citera
2026-05-30, 21:12
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Te är kodord för sex. Kaffe är kodord för dejt med hångel.

Så något i stil med "nu är jag redo att bli utvärderad för ett eventuellt förhållande över en kopp kaffe, men det går även bra med en kopp te om du bara vill ha sex".

Eftersom du är man bör du vara rak.
Citera
2026-05-30, 21:24
Medlem
LokenRots avatar
Citat:
En kvinna något yngre än mig, tror jag, har sin bil bredvid min i parkeringshuset.
Vi har pratat lite kort tidigare. Den här gången blev det lite längre. Hon frågade om jag ville följa med henne upp och ta en kopp kaffe. Jag sade nej tack, eftersom jag skulle iväg och handla.
När jag körde iväg kom jag att tänka på att jag kanske gick miste om ja ni fattar.

Parkerade du med en Ferrari eller.

Du gjorde helt rätt i att avstå kaffe med henne.

Vem frågar i ett garage om att dricka kaffe? Träffa en tjej som har hästarna hemma.
Senast redigerad av LokenRot 2026-05-30 kl. 22:00.
Citera
2026-05-30, 21:49
Avslutad
Det är nästan som när min granne kommer hem, som aldrig tycks vara hemma. Men så brukar vi då springa på varann.
Vill egentligen bara springa upp till hans lägenhet och rycka upp dörren för att se vad som gömmer sig både i huvudet och i hans hem.
Helt obegripligt.

TS, Gjorde en liknande tabbe långt bak i tiden. Säkert 10 år sedan. Skulle säga hejdå till en dejt typ samtidigt som jag skulle bege mig till gymmet.
Han frågade om vi skulle träna ihop.
Jag svarade på språng ”nej jag vill träna själv”
Han såg riktigt besviken ut men jag funderade inte mer över det… tills jag insåg att jag rent verbalt inte sagt allt jag tänkte i hjärnan haha
I min hjärna: ”jag vill träna själv men vi kan ses en annan gång. Vi får prata ihop senare för måste passa en tid senare ikväll”
Vi sågs aldrig igen…..

Har inge tips på hur du ska rädda situationen mer än att du får bjuda till nästa gång du springer på henne.
Citera
2026-05-30, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokenRot
Parkerade du med en Ferrari eller.

Du gjorde helt rätt i att avstå kaffe med henne.

Vem frågar om att dricka kaffe i ett garage? Träffa en tjej som har hästarna hemma.
Du begriper väl att de inte skulle dricka kaffet i garaget?
Citera
2026-05-30, 22:00
Medlem
Hon ville att ni även skulle komma samtidigt hemma hos henne 😋.

Det är ju bra att du inte är för på, även fast det var omedvetet. Tjejer gillar när man är lite svår, åtminstone om de är ute efter något mer än bara sex. Du får prata med henne nästa gång och säg att du tar gärna tar en kopp kaffe nu.
Citera
2026-05-30, 22:50
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Ja hon raggade på dig, så nästa gång ni ses öppna huven säg att det låter konstigt låt henne titta, när hon däger ser inget konstigt såger du bra, och föreslår en kaffe
Citera
2026-05-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Du begriper väl att de inte skulle dricka kaffet i garaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in