2026-05-30, 18:51
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benasque
Jag minns när jag var på ett SJ-tåg som någon hoppat under...

Vi stod fan stilla i flera timmar. Folk ville på allvar ta sig ut men konduktörerna var stenhårda på att ingen fick lämna "mellan stationer". Jag med flera missade flyg etc och hade lätt kunnat ta en taxi från motorvägen bredvid men det fick vi absolut inte, trots att vi var 5min från centralen.

Nu fanns det både bar, toaletter och annat, men hade jag befunnit mig på tuben som en sardin bland andra hade jag nog skitit i vad de säger i högtalarna.

Folk ska inte behöva pissa på sig.

Böter hade de fått köra upp i röven. Jag fick inte flygbiljetten återbetald pga force majeure när jag snällt väntade (jag fick spendera natten på flygplatsen). Nästa gång bryter jag mig ut a la force majeure.

Folk får panik för mindre.
Du höll dig dock inom slaveriet sist så hoppas du får rätt nästa gång. På riktigt.
Citera
2026-05-30, 19:08
Medlem
Sitter på röda nu, inte värre än en måndagsmorgon✨
Citera
2026-05-30, 19:47
Medlem
Finns det säkerhetspersonal ombord på tågen?
Citera
2026-05-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpieWinston
Finns det säkerhetspersonal ombord på tågen?

Nä normalt sett är det aldrig någon form av personal på tunnelbanetåg annat än föraren.
Citera
2026-05-30, 20:00
Medlem
Roligt o välförtjänt!
Citera
2026-05-30, 20:03
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Tack o lov har pengarna skickats till Ukraina så nu är det fullt med vagn-, signal-, växelfel i svenska tunnelbanan (vars befolkning till största del består av utlänningar). Grattis
Skickar SL pengar till Ukraina?
Citera
2026-05-30, 20:31
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Ja men då är det ju riggar för att döda då eller?
Men du har rätt och jag med.
Jag är en chanstagare som väljer att lämna skeppet istället för att dö långsamt i det. Finns poäng för båda strategier.
Hur många har dött i Stockholms tunnelbana pga. sådana här stopp? Någonsin?

Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Tunnelbanehaveri pga maraton? Loppet går väl ändå inte över tunnelbanespår?
Naturligtvis inte, det är därför ingen har påstått det heller.
Citera
2026-05-30, 20:38
Medlem
Madagascars avatar
Var det några stackare som fick sitta i tre timmar? Helt oacceptabelt. Släpp ut folk!! Visst, det finns en strömskena, men bara på ena sidan och det är inga problem att gå i mitten av spåret.

Släpp ut folk!!!
Citera
2026-05-30, 20:39
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Antar att terroristkramarna försöker hålla sin vanliga lördagsdemonstration också?
Jadå. Överhörde ett par som skulle åka in och vifta med flaggor på Maraton, vad nu det har med att springa att göra.

Jag är mest nyfiken vad det var för "vagnsfel" som gör att man stoppar trafiken så länge. Man torde haft halva tåget kvar på Östermalmstorg om man blockar växeln mot Ropsten?
Citera
2026-05-30, 20:40
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Var det några stackare som fick sitta i tre timmar? Helt oacceptabelt. Släpp ut folk!! Visst, det finns en strömskena, men bara på ena sidan och det är inga problem att gå i mitten av spåret.

Släpp ut folk!!!
Strömskena varierar vilken sida på vissa sträckor FYI.
Citera
2026-05-30, 20:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Strömskena varierar vilken sida på vissa sträckor FYI.
Du missar poängen.
Citera
2026-05-30, 20:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Du missar poängen.
Nej. Om man stänger av strömmen är förvisso samtliga strömskenor släckta. Så din "poäng" var helt överflödig.

Att gå mitt i spåret bakom tåget har inget att göra med hur de tar sig ut ur tåget om strömskenan är påkopplad.

Det är snarare du som missar poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in