2026-05-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gassyoh
Programmet var väldigt kul. väl investerade pengar! garpen är grym och har rätt

Vetenskapen och Socialstyrelsen visar att den politiskt extrema Garplind har fel.

Har han ens betyg från gymnasiet?

Han uttalar sig trots att han är överbevisad.

Nästan alla som anser att de har fel kön är aspar och autister och har den funktionsnedsättning i grunden.

Majoriteten som byter kön ångrar sig och en stor procent begår självmord.
Citera
2026-05-30, 18:44
Medlem
Running_mans avatar
Garplind pratar såhär hela tiden(vilket är bra) och har sagt mycket grövre grejer om allt möjligt de senaste åren och det är detta några få lättkränkta tycker är galet?

Då har dom ingen koll på vem Christoffer Garplind är och vad han brukar prata om.

Jävla trams. Lättkränkta människor borde inte lyssna på radio eller poddar öht
Citera
2026-05-30, 18:51
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Garplind pratar såhär hela tiden(vilket är bra) och har sagt mycket grövre grejer om allt möjligt de senaste åren och det är detta några få lättkränkta tycker är galet?

Då har dom ingen koll på vem Christoffer Garplind är och vad han brukar prata om.

Men då är det väl han som är lättkränkt och som dessutom kränker andra. Han kanske borde ändra sitt sätt. Låter som en obehaglig människa.
Citera
2026-05-30, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/p3-chefen-det-ar-tydligt-att-garplind-skamtar

Christoffer Garplind skriver:

”Skäms ihjäl av att bli avlönad av samma företag som betalar den dåren”. Till Expressen säger han: ”Mygga av kärringen. Det är oetiskt av Sveriges Radio att ge henne tillgång till en mikrofon”.

Tanten ska låsas in. Hon är psykopat. Hon ska inte få tillgång till en mikrofon. Är det lite trångt i korridorerna på Sveriges Radio? Får man inte tycka olika där?

Enligt en finsk undersökning hade tre gånger fler begått självmord tio år efter operation i jämförelse med dom som inte lät operera sig till annat kön bland transar.
Citera
2026-05-30, 20:42
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Enligt en finsk undersökning hade tre gånger fler begått självmord tio år efter operation i jämförelse med dom som inte lät operera sig till annat kön bland transar.

" Finnish researchers themselves arrived at a much more nuanced conclusion with troubling implications. They reported that youth with significant mental health and functional problems at baseline not only failed to improve their functioning after they started hormones, but many got worse:

If the adolescents diagnosed with transsexualism had had difficulties at school/work as during the gender identity assessment, they mainly continued to have difficulties during the real-life phase. Only a minority moved from progressing with difficulties to progressing normatively, and equally many deteriorated during follow-up."

Baseline är att allvarliga psykiatriska tillstånd förblev obehandlade innan hormonbehandling, som dessutom förvärrades med hormonbehandlinge. Ungefär exakt så som Agnes W , i stort sett har sagt hela tiden , under tiden hormonbehandling gavs så frikostigt sedan början av hela transhysterin bland minderåriga . Man kan ha förståelse för att en ung människa som mår mycket dåligt greppar alla halmstrån som finns att tillgå, inklusive övertygelsen att tillhöra det andra könet när det hela tiden handlar om något komplett annat .
Citera
2026-05-30, 22:06
Medlem
Det verkar som Agnes Wold har missförstått den nya lagen, eller så har jag missförstått?

Jag har träffat människor i USA som skickas iväg till psykolog av sina föräldrar för att de är homosexuella. Psykologen försöker övertala dem att inte vara homosexuella utan att de ska bli heterosexuella istället. Dessutom har jag förstått att i USA är det inte bara psykologer utan det finns "Konverteringskliniker" som arbetar med att omvända homosexuella.

Som jag förstod den nya lagen så förbjuder den konverteringskliniker och den förbjuder psykologer att omvända homosexuella.

Så jag trodde att lagen var något positivt, borde inte Agnes Wold tycka det också. Eller tror hon på fullt allvar att man kan omvända en homosexuell?
Citera
2026-05-30, 22:37
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:

I högstadiet hade vi en kille (Patrik) som var en extremt vidrig person som mobbade flera andra till den grad att de nästan gick under. När man frågade läraren i klassen varför hon lät Patrik fortsätta mobba andra elever utan att Patrik ens fick en tillsägning, så sa hon: "Men du vet ju hur Patrik är. Det är inget att göra åt honom".

Du låter som min fröken i högstadiet.
Citera
2026-05-30, 22:48
Medlem
Majsmannen2s avatar
Är väl inte så mycket fräschare att uppmana att låsa in folk för deras åsikter.

Men hon träffade onekligen en öm punkt.
Citera
2026-05-30, 23:09
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Han är nykommunist. Och nykommunist är egentligen bara "slav" inget annat. Slav åt härskarna och nu har han jobb på nykommunistiska SR att föra depopulationsagendan framåt. Svenskarna - skall utrotas.

Det är hans agenda. Åsikter om att trans kan vara skadligt för Sverige och svenskarna måste kvävas i sin linda anser denne slav.

Fast det där med slav håller jag inte med om. Definitionen är arbete utan lön. Han får nog bra betalt.
Slav är man åt kapitalisten.
Citera
2026-05-30, 23:42
Medlem
VivaLaMusicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfd32d04
Det verkar som Agnes Wold har missförstått den nya lagen, eller så har jag missförstått?

Jag har träffat människor i USA som skickas iväg till psykolog av sina föräldrar för att de är homosexuella. Psykologen försöker övertala dem att inte vara homosexuella utan att de ska bli heterosexuella istället. Dessutom har jag förstått att i USA är det inte bara psykologer utan det finns "Konverteringskliniker" som arbetar med att omvända homosexuella.

Som jag förstod den nya lagen så förbjuder den konverteringskliniker och den förbjuder psykologer att omvända homosexuella.

Så jag trodde att lagen var något positivt, borde inte Agnes Wold tycka det också. Eller tror hon på fullt allvar att man kan omvända en homosexuell?

Well. De brukar blir jättemanliga böghatare när man omvänder dem, fast de runkar sönder kuken till bögporr i smyg.

Det är bättre att bögar får böga för deras egen och alla lurade kvinnors skull.
Citera
2026-05-30, 23:49
Medlem
Garplind - och även hans vederlike Emil Persson - kanske skulle skaffa sig ett riktigt jobb istället.
Citera
2026-05-31, 07:08
Medlem
Berias avatar
Citat:

Det intressanta här är inte att Garplind blir upprörd. Det får han väl bli. Agnes Wold säger saker som många tycker är helt galna, och det är inte konstigt att folk reagerar.

Det intressanta är att reaktionen från public service egen lilla kulturprins blir att hon ska "myggas av", att hon är en "dåre", en "kärring", en "psykopat" och att hon borde låsas in. Sedan kommer chefen och förklarar att det är "tydligt att han skämtar". Jaha...då så...magisk liten SR-regel där. Säger rätt person rätt sak i rätt tonläge blir det tydligen inte ett angrepp, utan ironi. Säger fel person fel sak i fel fråga blir det däremot demokratihot, hat, utsatt grupp och krismöte i korridoren.

Och Garplind är ju inte direkt nån stackars praktikant som råkade säga fel i fikarummet. Han är P3-profil, SVT-profil, P3 Guld, På spåret, Cyklopernas land, hela den där självsmekande kulturpaketeringen. Han leder alltså ett program vars titel kommer från Knausgårds gamla sågning av Sverige som ett enögt land där folk inte klarar av avvikande åsikter. Sedan dyker Agnes Wold upp med en avvikande åsikt och Garplind gör exakt cyklopen. Han vill inte bemöta henne...han vill ta mikrofonen.

Det blir nästan för bra. Cyklopernas land var tydligen inte en programtitel, utan en arbetsplatsbeskrivning.

Sedan kan man tycka vad man vill om Wolds uttalande. Jag tycker också att hon uttryckte sig klumpigt, minst sagt. Men det är fortfarande en rätt stor skillnad mellan att säga "det där var fel och jag kan förklara varför" och att säga "mygga av kärringen". Det ena är debatt. Det andra är den vanliga kulturklassens lilla panikreflex när någon utanför flocken inte säger rätt värdeavgrundsord.

Så frågan kvarstår: Får man tycka olika på Sveriges Radio, eller gäller det bara fram till att någon i P3 får moralisk kortslutning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in