2026-05-30, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiber-Twist
Siemens experter gäller gröna linjen som har ett signalsystem från dom.

Stoppet på röda linjen beror på vagn fel mellan t-centralen och Östermalmstorg.

Men röda linjen tycks dessutom ha något annat signalfel som gör att man kör 10 minuter a trafik.

(FB) Kaos i Stockholms tunnelbana! Folk kissar på sig! Barn gråter!
Senast redigerad av B.Dowie 2026-05-30 kl. 18:24.
Citera
2026-05-30, 18:25
Medlem
löls avatar
En laktosintolerant som råkat få i sig lite mjölk.
Fy fan vad roligt att se den paniken bland människor runt omkring haha.
Instängda i vagnar med denna bomb av bajs
Citera
2026-05-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludvig.Rudolf
Förstår att övriga Sverige skrattar åt oss, men så här blir det när man låter kvinnor styra. Pannkaka av alltihopa och ingenting som fungerar
Ja precis! Med män som styr sker inga olyckor eller incidenter överhuvudtaget.
Citera
2026-05-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Tre timmar + i en tunnelbanevagn (med troligen bristfällig eller motsägande information som det kan bli i kaos) ganska fullsmockad med då fler folk än som troligtvis bor i din by är inte så roligt. Kalla det gnäll om du vill.

En tunnelbaneresa är ingenting man planerar ska bli kaos, därför håller man sig de 5 minuter det egentligen ska ta... (Gällande kisset)

Det är väl inte så svårt att ställa sig och pissa i ett hörn?

Det kommer stinka, men so what? Det är ingen som dör av lukten.
Citera
2026-05-30, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Tack o lov har pengarna skickats till Ukraina så nu är det fullt med vagn-, signal-, växelfel i svenska tunnelbanan (vars befolkning till största del består av utlänningar). Grattis
Fast det är ju inte staten som driver/äger tunnelbanan utan regionen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Det är inte rälen som är strömsatt utan strömskenor på sidan samt att det finns strömavtagare på tåget som man kan snubbla på/få ström från innan man kommer till "fri räls".
Så har passagerare lika dålig kunskap så är det nog bra att det sker under planering.

Det är inte svårt att slå av strömmen under evakueringen.
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Kan inte låta bli att skratta åt alla nollåttor som kissar på sig och gnäller, vilka veka typer de är!
Nej, kan inte skratta åt det även om det vid första blicken ter sig löjligt. Som snubbe kan man ju hänga ut den och pissa i princip överallt, tjejer måste ju dra ner brallorna inför 100 andra resenärer. Inte så kul. De är också betydligt mer kissnödiga än vi killar.

Nej jag är inte Stockholmare och gör regelbundet dem till åtlöje i diverse trådar.
Citera
2026-05-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det är inte svårt att slå av strömmen under evakueringen.
Du har inte läst tråden där jag förklarat det en gång samt sedan länkat det?
Citera
2026-05-30, 18:44
Medlem
Jag minns när jag var på ett SJ-tåg som någon hoppat under...

Vi stod fan stilla i flera timmar. Folk ville på allvar ta sig ut men konduktörerna var stenhårda på att ingen fick lämna "mellan stationer". Jag med flera missade flyg etc och hade lätt kunnat ta en taxi från motorvägen bredvid men det fick vi absolut inte, trots att vi var 5min från centralen.

Nu fanns det både bar, toaletter och annat, men hade jag befunnit mig på tuben som en sardin bland andra hade jag nog skitit i vad de säger i högtalarna.

Folk ska inte behöva pissa på sig.

Böter hade de fått köra upp i röven. Jag fick inte flygbiljetten återbetald pga force majeure när jag snällt väntade (jag fick spendera natten på flygplatsen). Nästa gång bryter jag mig ut a la force majeure.

Folk får panik för mindre.
Citera
2026-05-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Du har inte läst tråden där jag förklarat den en gång samt sedan länkat det?

Nej.
Citera
2026-05-30, 18:49
Medlem
exoticspices avatar
Åkte sträckan tidigare i dag och det var packat med folk i vagnarna. Kan inte vara kul att sitta fast.

Då var det ngt fel på spåret och många tåg inställda.
Citera
2026-05-30, 18:50
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-gar-stockholm-marathon-sl-varnar-for-trippelkaos/

"Maraton, stormatch i Allsvenskan och signalfel i tunnelbanan.
Trafiksituationen i Stockholm är kaotisk på lördagen."

"Flera tunnelbaneresenärer har suttit fast i tunnelbanan sedan 13-tiden. Många är riktigt sura. "

"– Poliserna har precis kommit på, så nu har de börjat evakuera. Jag har suttit i 2,5 timmar."

"– De har börjat evakuera längst fram. Vi har snart varit här i tre timmar. Jag ser folk som har kissat på sig. Trist att se, säger en resenär. "

Men vad fals har de inte en emotionell support-vattenflaska med sig att kissa i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in