2026-05-30, 17:34
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Marxismen är 100% ateistisk
Ateism betyder att man inte tror på gud. Man kan vara konservativ, liberal, sosse, miljöpartist, fascist, kommunist, fågelskådare, lokförare, polis, läkare, advokat, byggnadsarbetare, lokalvårdare och ateist samtidigt. Hänger du med?
Citera
2026-05-30, 17:35
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Ateism betyder att man inte tror på gud. Man kan vara konservativ, liberal, sosse, miljöpartist, fascist, kommunist, fågelskådare, lokförare, polis, läkare, advokat, byggnadsarbetare, lokalvårdare och ateist samtidigt. Hänger du med?
Man kan även vara ateist och marxist. Vilket leder till dåliga saker.
Citera
2026-05-30, 17:36
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Bibeln rekommenderar inte slaveri. Det var en specifik period under det gamla testamentet, där det lät typ "om ni nu måste ha slavar, försök att inte slå ihjäl dom i alla fall".
Därmed har ju kristendomens textbok ratificerat slaveri.
Citera
2026-05-30, 17:36
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Man kan även vara ateist och marxist. Vilket leder till dåliga saker.
Jaha?
Citera
2026-05-30, 17:38
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Jaha?
Ateismen har ett 1667 gånger värre track record angående våld än kristendomen, det är statistik. Dom var hårda ateister, det går inte att undvika.
Citera
2026-05-30, 17:39
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ateismen har ett 1667 gånger värre track record angående våld än kristendomen, det är statistik. Dom var hårda ateister, det går inte att undvika.
Nej. Ateism innehåller inte en specifik politisk inriktning.
Citera
2026-05-30, 17:41
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Nej. Ateism innehåller inte en specifik politisk inriktning.
Om ateister kommer för att mörda mig skiter jag i vilken politisk inriktning dom har. Om kristna tänkte mörda dig, skulle du bry dig vilket parti dom röstar på?
Citera
2026-05-30, 17:48
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Om ateister kommer för att mörda mig skiter jag i vilken politisk inriktning dom har. Om kristna tänkte mörda dig, skulle du bry dig vilket parti dom röstar på?
Varför tror du att någon ateist ska mörda dig?

Den som garanterat kommer att bestraffa dig hårt är din egen "gud", baserat på alla synder du har begått genom alla dina lögner.
Citera
2026-05-30, 17:53
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Varför tror du att någon ateist ska mörda dig?

Den som garanterat kommer att bestraffa dig hårt är din egen "gud", baserat på alla synder du har begått genom alla dina lögner.
Statistiken visar att det är möjligt, sen att du säger saker som "religion bör bekämpas" eller vad var det du skrev förut. Man lägger ihop 2+2 så ser man att det är inte helt otänkbart. Om du själv fick ett vapen och någon med auktoritet sa åt dig att det var rätt, vad skulle hända?

Miljoner kristna mördas just nu runt omkring i världen. Du själv verkar ha en lite sådär läskig underton i det du skriver. "Det vore bättre om dom inte fanns" typ. Utan att säga det rakt ut.
Citera
2026-05-30, 18:05
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Statistiken visar att det är möjligt, sen att du säger saker som "religion bör bekämpas" eller vad var det du skrev förut. Man lägger ihop 2+2 så ser man att det är inte helt otänkbart. Om du själv fick ett vapen och någon med auktoritet sa åt dig att det var rätt, vad skulle hända?

Miljoner kristna mördas just nu runt omkring i världen. Du själv verkar ha en lite sådär läskig underton i det du skriver. "Det vore bättre om dom inte fanns" typ. Utan att säga det rakt ut.
Med bekämpa menar jag att vi

- inte ska dela ut våra skattepengar till religiösa grupper

- vi ska hålla kristendomskunskapen långt från skolan

- vi ska motverka att barn och vuxna blir påverkade av kristna lögner

- public service ska inte ha några religiösa inslag

Jag har inte föreslagit dödsstraff för kristna.

Däremot behöver vi säkert öka anslagen till psykvården för att de ska kunna rehabilitera sådana som dig när du själv söker vård.

Varför ljuger du hela tiden? Enligt din religion: förtjänar du himmel eller helvete när du är ohederlig, falsk och full av lögner och förtal?
Citera
2026-05-30, 18:13
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:

Däremot behöver vi säkert öka anslagen till psykvården för att de ska kunna rehabilitera sådana som dig när du själv söker vård.

Varför ljuger du hela tiden? Enligt din religion: förtjänar du himmel eller helvete när du är ohederlig, falsk och full av lögner och förtal?
Det är så det börjar. Folkmord startar inte med "vi ska utrota dom", utan med gradvisa inskränkningar av rättigheter, kombinerat med en medföljande avhumanisering som blir värre och värre tills våldet börjar. Den gradvisa upptrappningen hindrar folk från att se vad som händer, ibland får folk inte ens veta, nyheterna visar inte hur illa det egentligen är.

När allt är över och faktan ligger framme på bordet frågar sig folk, "hur kunde detta hända?".
Avhumanisering. Man börjar dela upp folk i ett "vi" och "dom", där "dom" måste bekämpas. Med tiden blir metoderna mer och mer kreativa, men eftersom "vi" är dom goda så sker allt i godhetens namn.

Du advokerar för steg 1, när någon annan senare föreslår steg 2 kanske du inte direkt skriker ut ditt stöd, men du protesterar inte heller. "Det är ju inte jag som gör det", kanske du tänker för att rationalisera det.
Citera
2026-05-30, 18:19
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_anti-religious_legislation
Läs detta.
"In short, the rhetorical pattern followed a familiar arc seen in other 20th-century persecutions: begin with a theoretical framework that casts the target group as harmful to society (religion enslaves the workers), move to institutional propaganda depicting believers as backward, dangerous, or enemy agents, legally strip the group of protections under other pretexts, and officially deny that persecution is happening at all. The stated goal was always liberation, freeing people from "superstition", which made the violence easier to justify internally and to outsiders."

"The State promoted what it called "scientific atheism", the idea that science had disproven religion, and that only the uneducated or mentally backward still believed. One of the aims of the purge was to take away the church's intellectuals and to assist the propaganda that only backward people believed in God."

"The pattern from start to finish follows what historians now recognize as a genocide template: theoretical dehumanization → propaganda normalizing hatred → legal stripping of rights → institutional destruction → mass killing, all while officially denying that any of it was happening."
Din text låter faktiskt identiskt till hur sovietkommunismens anti-religiösa propaganda lät innan folkmordet på religiösa började.
Senast redigerad av bakelsernassmak 2026-05-30 kl. 18:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in