2026-05-30, 14:20
Medlem
Tycker man borde kunna införa uniform på fler arbetsplatsers så att 1) man slipper lite klädkostnader 2) det faktiskt syns att man arbetar på stället. Lättare också att komma in i jobbrollen om man är klädd i arbetskläder.
Citera
2026-05-30, 14:28
Medlem
Analwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag tror inte att någon har misstagit Z för hemlös uteliggare någon gång.

Det var det nog ingen som skrev heller, det var tal om att ha samma sorts kläder varje dag.
Citera
2026-05-30, 14:31
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Mark Zuckerberg bär 300-400 dollars t-shirts, har ett 20-tal, samma modell, märke, färg - gråa.

Tanken är att inte behövda ödsla mental energi på klädval.

Nu har ju dom flesta av oss inte ett liv som Mark Zuckerberg, men kanske vissa av oss klär oss ungefär likadant varje dag eller rentutav samma kläder, tänker på t ex hårdrockare som kanske kör sina jeans och en band t-shirt bara och sen är dom ready to go.

Eller kanske invandrarkillar med sina adidasbrallor.

Hur gör ni? Är det ungefär samma för det mesta eller varierar ni er?

Jag väljer kläder efter vad jag ska göra och vad jag tycker är bekvämt!
Citera
2026-05-30, 14:40
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Bestämde mig för några år sen att byta ut hela min garderob till endast:

20 st exakt likadana lättskötta skjortor med bara olika färger och mönster. Funkar lika bra i stan, i skogen, på sommar och på vinter.
30 st exakt likadana gråa t-shirt.
3 par exakt likadana jeans.
35 par exakt likadana kalsonger.
35 par exakt likadana strumpor.

Tillkommer ett par tjocktröjor, långkalsingar, termosockor, sommarjacka, vinterjacka, shorts etc. Men inget onödigt jag aldrig behöver använda.
Även en uppsättning "finkläder" för begravningar, bröllop etc.

Bästa jag gjort! Förenklat livet enormt!

Räknar med att endast mindre uppdateringar behöver göras innan jag dör...
Men varför 30 av varje? Räcker ju med 2 av varje. När du tvättar den ena använder du den andra och tvärtom.
Citera
2026-05-30, 15:11
Medlem
Ballcancers avatar
Mark har ju autism så jag förstår att han gör så för att underlätta för sig själv.

Jag har oftast bekväma jeans och t shirt. Sen kan man ju ta på sig smycken och finare skor eller sneakers för att göra det lite finare eller fulare.

Allt beror väl på vad man ska göra. Man har kanske annat på sig när man ska ut och vandra eller sitta i en bil en lång resa osv.
Citera
2026-05-30, 15:21
Medlem
puterealbas avatar
Jag har samma cargobyxor året om. Förut hade jag dyra, italienska tygbyxor men de gick sönder när jag skulle över ett staket på fyllan.
Citera
2026-05-30, 15:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Men varför 30 av varje? Räcker ju med 2 av varje. När du tvättar den ena använder du den andra och tvärtom.

Behöver bara tvätta en gång per månad med lite marginal!
Citera
2026-05-30, 15:35
Avstängd
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Jag är nudist och jag är trött på att alltid se likadan ut.
Jag misstänker att mina arbetskompisar också tisslar och tasslar om det.

Jag undrar hur pygmeer och andra folk som går nakna gör när dom vill förnya sig.

Handhjärta till dig. Knepet tänker jag stavas "kroppsfärg". Du kan måla en ny outfit på dig varje dag!
Citera
2026-05-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Jag gjorde ett löfte till mig själv för 10 år sen att alltid klä mig bekvämt (om det inte är begravning, bröllop mm självklart) så det är mer eller mindre samma kläder beroende på årstid.

Är jag på jobbet har jag ju samma arbetskläder som alltid

Som man har man alltid bekväma kläder, även på begravning och bröllop. Är det obekvämt så har kostymen fel passform.

Så har noll förståelse för sådant gnäll från män. Däremot kvinnor har ju en hel del obekväma kläder och skor.
Citera
2026-05-30, 15:44
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Behöver bara tvätta en gång per månad med lite marginal!
Själv går jag på tvåveckors cykel. Men bra med marginaler med.
Citera
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Mark Zuckerberg bär 300-400 dollars t-shirts, har ett 20-tal, samma modell, märke, färg - gråa.

Tanken är att inte behövda ödsla mental energi på klädval.

Nu har ju dom flesta av oss inte ett liv som Mark Zuckerberg, men kanske vissa av oss klär oss ungefär likadant varje dag eller rentutav samma kläder, tänker på t ex hårdrockare som kanske kör sina jeans och en band t-shirt bara och sen är dom ready to go.

Eller kanske invandrarkillar med sina adidasbrallor.

Hur gör ni? Är det ungefär samma för det mesta eller varierar ni er?

Jag har i perioder kört likadana kläder varje dag, det är väldigt behändigt. Nu har jag arbetskläder på mig på jobbet så inte riktigt samma "behov" men köper fortfarande det mesta av mina kläder i bulk så jag har 20 likadana t-shirts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Jag har samma cargobyxor året om. Förut hade jag dyra, italienska tygbyxor men de gick sönder när jag skulle över ett staket på fyllan.

Cargobyxorna är inte gjorda av tyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in