2026-05-29, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Talande att krigshökarna på Ukrainaforumet
ringaktar personer som kritiserar det pågående folkmordet i Palestina och de hyllar säkert även USAs oprovocerade fullskaliga krig mot Iran. Samtidigt utger de sig för att stå för "moral" och "frihet" när det gäller att till varje pris fortsätta det mångåriga kriget mot Ryssland trots att Ukraina går under på kuppen.
Dravel...

Jag är emot Israels mördande men det är totalt oväsentligt.

Är du så enkelspårig att du klumpar ihop detta så är du naivare än en 13 årig tjej.

Varför tror ryssrunkare detta?
Senast redigerad av Neuroadapt 2026-05-29 kl. 18:50.
Citera
2026-05-29, 18:48
Medlem
NATOists avatar
Oberoende CIAsnubbe avslöjar i intervju att Nato misstagit Putins tålamod för svaghet. Tidigare behövde Ryssland lite tid för att matcha hela Nato. Inte så längre.
https://rumble.com/v7aiv9w-putins-gloves-are-off-and-hes-not-bluffing-ex-cia-agent-larry-johnson-on-ru.html?e9s=src_v1_ ucp_a

Något stort på gång de närmsta dagarna
Parkeringsplats av flygplansgivare?
Citera
2026-05-29, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NATOist
Oberoende CIAsnubbe avslöjar i intervju att Nato misstagit Putins tålamod för svaghet. Tidigare behövde Ryssland lite tid för att matcha hela Nato. Inte så längre.
https://rumble.com/v7aiv9w-putins-gloves-are-off-and-hes-not-bluffing-ex-cia-agent-larry-johnson-on-ru.html?e9s=src_v1_ ucp_a

Vilket tålamod?
Alla som vet något om krig vet att det kostar. Det minst önskade utfallet är utnötningskrig.

Rumble 🤣
Min mamma har mer rätt än rumble!
Citera
2026-05-29, 19:29
Medlem
Area55s avatar
Tar Putin droger?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/detaljen-i-klippet-ar-putin-dyngrak/

När man ser detta videoklipp, så börjar man undra.
Inte sprit i bilden. Det tror inte jag.
Snortar?
Citera
2026-05-29, 19:32
Medlem
Area55s avatar
Citat:

Oh nooo
Larry Johnsson

Säg inte att du länkar till denna människa.
Ökänd.

Räcker så.
Citera
2026-05-29, 19:45
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Den europeiska delen av Nato är inriktad på krig och iaf baltstaterna sitt bästa för att locka Ryssland att proaktivt attackera nåt europeiskt land. Men tror inte Nato i dagsläget att de större europeiska Natoländerna vill ha krig. Enligt deras uttalanden så är det först runt 2030 som Tyskland har rustat upp tillräckligt för krig. När europeiska Nato känner att de rustat tillräckligt är det mycket möjligt att Nato medvetet drar igång storkriget med Ryssland. Det går inte att betrakta EUs politiker och komma till nån annan slutsats.

Det var intressant.
Så Ryssland är så korkade, att de inte inser att de går i en fälla?
Du vet bättre, uppenbarligen!

Kan du inte utveckla för en som inte förstår?
Citera
2026-05-30, 09:08
Medlem
bema56s avatar
Citat:

Ha ha! Oberoende CIA-snubbe! Hur blåst är du? Killen är en ökänd foliehatt och Putirunkare.
Citera
2026-05-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Brian Berletic lägger fram det Amerikanska grunddokumentet från Rand Corporation där man öppet beskriver att man provocerar fram ett krig mellan Ukraina och Ryssland.
Ett krig som man öppet förklarar att förbrukningsvaran Ukraina kommer förlora

Stackars Ukraina är bara ett litet steg på vägen mot det stora kriget mot Kina.
Brian Berletic är intressant att lyssna på.
Men om Ukraina bara är ett litet steg på vägen mot det stora kriget mot Kina så har "neocons" definitivt kört fast redan. Samma gäller kriget mot Iran. Korkad strategi av Rand.
USA skulle istället ha satsat allt på att blockera Malackasundet och Taiwan IMO.
Men jag tänker att det kanske egentligen var frågan om att försvaga Europa inklusive MÖ och då är strategin faktiskt mer rationell?
USA inser att de inte kan ta ett direkt krig med Kina (eller Ryssland) så istället kan man försvaga deras främsta handelspartners och/eller göra dem beroende av USA.
Sett ur det perspektivet är inte Trumpadm galna som vissa hävdar utan snarare rationella.
Citera
2026-05-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Tar Putin droger?

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/detaljen-i-klippet-ar-putin-dyngrak/

Snortar?
Klassisk rysk kultur.
När allt går till helvete (igen), fram med vodkaflaskan!
Citera
2026-05-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuroadapt
Två små frågor:
Vad heter den icke-europeiska delen av Nato?

Vilka krig har den demokratiska försvarspakten NATO startat vs 18 krig som Ryssland startat?
Den icke-europeiska delen av Nato utgörs helt av dess nordamerikanska medlemmar: USA och Kanada.
Citera
2026-05-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Tar Putin droger?

Snortar?

Nånting går han på definitivt, jag skulle gissa på mediciner.

Medellivslängden för en Ryss är detsamma som i många delar av Afrika, Ryssar är ju som man brukar säga "vita negrer". Medellivslängden är 65 år så jag gissar att Putin redan har vissa tydliga ålderskrämpor som han tar medicin för.
Citera
2026-05-30, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NobelPrizeWinner
Brian Berletic är intressant att lyssna på.
Men om Ukraina bara är ett litet steg på vägen mot det stora kriget mot Kina så har "neocons" definitivt kört fast redan. Samma gäller kriget mot Iran. Korkad strategi av Rand.
USA skulle istället ha satsat allt på att blockera Malackasundet och Taiwan IMO.
Men jag tänker att det kanske egentligen var frågan om att försvaga Europa inklusive MÖ och då är strategin faktiskt mer rationell?
USA inser att de inte kan ta ett direkt krig med Kina (eller Ryssland) så istället kan man försvaga deras främsta handelspartners och/eller göra dem beroende av USA.
Sett ur det perspektivet är inte Trumpadm galna som vissa hävdar utan snarare rationella.
Det är väl de allra flesta geopolitiska bedömare överens om tror jag, att USA inte kan klara av Kina eller Ryssland själva utan att det mynnar ut i ett nukleärt krig. Usa vet även att de inte kan besegra Kina i ett konventionellt krig i sydkinesiska sjön heller (utan att de måste ta till eller att de mynnar ut i användningen av kärnvapen).

Däremot så försöker USA, med alla buds medel, att försöka hålla sig kvar i toppen av näringskedjan. Detta genom att nu försöka få andra att kriga deras krig och på så sätt både försvaga sina motståndare och hålla nere sina samarbetspartners (inte låta dem stärkas i relation med USAs upplevda motståndare).

Jag tror snart att Ryssen flippar iväg flipperkulan och "bränner till" ett av de mest uppsnofsigaste EU-länderna (Någon Baltland eller Rumänien kanske) och på så sätt varnar EU och USA för att gå i storkrig mot ryssen.

Kineserna kommer definitivt att mer påtagligt försöka kontrollera/styra Taiwan inom kort. Om det innebär militärt, vilket de helst vill undvika tror jag, eller på annat sätt vet jag ej.
Senast redigerad av Charlatanery-end 2026-05-30 kl. 14:49. Anledning: komplettering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in