2026-05-28, 07:16
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
De behöver inte ens chansa, NATO kan själva skicka en drönare mot någon ambassad och sedan försöka övertyga europeiska folket att man måste gå i krig mot Ryssland. Hade jag jobbat på en ambassad så hade jag stuckit direkt för att man är verkligen en måltavla från alla håll.
Chansen att nån ambassad skulle anställa en efterbliven foliehatt är väl noll.
Att Nato skulle köra en falseflag för att få utlösa artikel 5 är det bara korkade foliehattar som tror på. Det är helt osannolikt.
Att ryssen kommer att attackera civila i områden där ambassader finns är däremot möjligt. Deras precision är dessutom värdelös så vad som helst kan träffas oavsett vad de siktar på
Citera
2026-05-28, 07:27
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Chansen att nån ambassad skulle anställa en efterbliven foliehatt är väl noll.
Att Nato skulle köra en falseflag för att få utlösa artikel 5 är det bara korkade foliehattar som tror på. Det är helt osannolikt.
Att ryssen kommer att attackera civila i områden där ambassader finns är däremot möjligt. Deras precision är dessutom värdelös så vad som helst kan träffas oavsett vad de siktar på

Den europeiska delen av Nato är inriktad på krig och iaf baltstaterna sitt bästa för att locka Ryssland att proaktivt attackera nåt europeiskt land. Men tror inte Nato i dagsläget att de större europeiska Natoländerna vill ha krig. Enligt deras uttalanden så är det först runt 2030 som Tyskland har rustat upp tillräckligt för krig. När europeiska Nato känner att de rustat tillräckligt är det mycket möjligt att Nato medvetet drar igång storkriget med Ryssland. Det går inte att betrakta EUs politiker och komma till nån annan slutsats.
Citera
2026-05-28, 08:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Den europeiska delen av Nato är inriktad på krig och iaf baltstaterna sitt bästa för att locka Ryssland att proaktivt attackera nåt europeiskt land. Men tror inte Nato i dagsläget att de större europeiska Natoländerna vill ha krig. Enligt deras uttalanden så är det först runt 2030 som Tyskland har rustat upp tillräckligt för krig. När europeiska Nato känner att de rustat tillräckligt är det mycket möjligt att Nato medvetet drar igång storkriget med Ryssland. Det går inte att betrakta EUs politiker och komma till nån annan slutsats.
Du skriver väldigt verklighetsfrånvänt när du påstår att Nato provocerar Ryssland genom att förbereda sitt försvar. Du resonerar som en jävla gängkriminell som blir provocerad för att polisen skickar extra resurser till ditt område. Det är fan tragiskt.

Nato är en ren försvarsallians och Nato hade aldrig någonsin rustat upp om inte Ryssland anfallit Ukraina och gått in i en krigsekonomi. Fatta det är du snäll.
Citera
2026-05-28, 16:55
Medlem
Senator Ted Cruz intervjuas nyligen av Tucker Carlson och berättar att han ville stoppa Nord Stream redan 2019.
Han säger att det inte ligger i USAs intresse att Tyskland eller Europa kan köpa billig rysk gas.
(det är bättre om de köper amerikansk LNG istället)
Han sade att det berodde på att det ligger i USAs intresse att försvaga Ryssland ekonomiskt och militärt men vi vill inte kriga mot dem ( det får Ukraina sköta istället)
https://vm.tiktok.com/ZNRWfa9Jw/
Ted Cruz var iallafall öppen med hur "neocons" eller globalister i Washington ser på Europa.
Trump är långtifrån ensam om sin inställning.
Citera
2026-05-28, 20:30
Medlem
HipToBeSquares avatar
Denna gång på The Duran så har de en svensk gäst, Mats Nilsson vilket en person jag aldrig hört talas om tidigare. Han tar upp lite historia och läget, sveriges NATO medlemskap och ukrainakriget. Känns verkligen ovanligt att höra en svensk prata verklig svensk historia och det nuvarande läget utan PK-censuren. En sådan person en på 10000 i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=Tg84uEHYG2I
Citera
2026-05-28, 20:48
Avstängd
GustavAnders avatar
Citat:
Denna gång på The Duran så har de en svensk gäst, Mats Nilsson vilket en person jag aldrig hört talas om tidigare. Han tar upp lite historia och läget, sveriges NATO medlemskap och ukrainakriget. Känns verkligen ovanligt att höra en svensk prata verklig svensk historia och det nuvarande läget utan PK-censuren. En sådan person en på 10000 i Sverige.

En känd kommunist, hamas-aktivist och " rysslandsvän" läs putin-vän.

Sant attdet bara är typ 1 på 10.000 som är såna , tack och lov.
Senast redigerad av GustavAnder 2026-05-28 kl. 20:54.
Citera
2026-05-28, 21:12
Medlem
Citat:

Visst hade du länkat även om du ”aldrig hört talas om” att Mats Nilsson är en känd Hamasanhängare, Rysslandspropagandist och Putinanhängare? Eller råkade han bara vara med i The Durans lögnaktiga propaganda? Den du oavsett hade torgfört?
Citera
2026-05-28, 21:29
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Visst hade du länkat även om du ”aldrig hört talas om” att Mats Nilsson är en känd Hamasanhängare, Rysslandspropagandist och Putinanhängare? Eller råkade han bara vara med i The Durans lögnaktiga propaganda? Den du oavsett hade torgfört?

Jag tittar knappt på någon svensk media alls så Mats Nilsson var definitivt en person som var helt borta från min radar. När det gällde hans åsikter så tyckte jag inte något var konstigt utan stämmer in mycket med åsikterna i denna tråd.

Sedan kommer de sedvanliga orden "putinist" osv som inte säger någonting. Jag vet inte ens vad en hamasanhängare betyder idag och det låter mera som han inte är populär i de sionistiska leden, vilket man är automatiskt inte är när man är emot sveriges medlemsksap i NATO eller medverkan i ukrainakriget. "Rysslandspropagandist" (sovjetpropagandist är ett bättre ord) är något som jag förknippar mera med Jan Guillou (som jag tyvärr vet vem det är och jag ber om ursäkt för det).
Citera
2026-05-29, 06:58
Medlem
Citat:

Två små frågor:
Vad heter den icke-europeiska delen av Nato?

Vilka krig har den demokratiska försvarspakten NATO startat vs 18 krig som Ryssland startat?
Senast redigerad av Neuroadapt 2026-05-29 kl. 07:10.
Citera
2026-05-29, 07:04
Medlem
Citat:
Den europeiska delen av Nato är inriktad på krig och iaf baltstaterna (gör*) sitt bästa för att locka Ryssland att proaktivt attackera nåt europeiskt land.

Hur lurar Estland Ryssland?

Hur lurar Lettland Ryssland?

Hur lurar Litauen Ryssland?

*Lade till ett ord så att andra förstår din meningsuppbyggnad

Du måste vara medveten om att utan bevis så delar du falserier som direkt påverkar Sverige. I krigstid hade du blivit hängd.
Senast redigerad av Neuroadapt 2026-05-29 kl. 07:12.
Citera
2026-05-29, 07:09
Medlem
Citat:
Jag tittar knappt på någon svensk media alls så Mats Nilsson var definitivt en person som var helt borta från min radar. När det gällde hans åsikter så tyckte jag inte något var konstigt utan stämmer in mycket med åsikterna i denna tråd.

Allt som skrivs i alternativ media är šăńt? 🤣

Har du hört talas om källkritik och användande av sökfunktioner?

Du klagar på media men orkar inte själv använda källkritik.

Då är du ju sämre än den media du missaktar!
Citera
2026-05-29, 16:15
Medlem
Citat:

Sedan kommer de sedvanliga orden "putinist" osv som inte säger någonting. Jag vet inte ens vad en hamasanhängare betyder idag och det låter mera som han inte är populär i de sionistiska leden, vilket man är automatiskt inte är när man är emot sveriges medlemsksap i NATO eller medverkan i ukrainakriget. "Rysslandspropagandist" (sovjetpropagandist är ett bättre ord) är något som jag förknippar mera med Jan Guillou (som jag tyvärr vet vem det är och jag ber om ursäkt för det).
Mats Nilsson ser ut som en skäggig vänsterpartist - so what?
Talande att krigshökarna på Ukrainaforumet
ringaktar personer som kritiserar det pågående folkmordet i Palestina och de hyllar säkert även USAs oprovocerade fullskaliga krig mot Iran. Samtidigt utger de sig för att stå för "moral" och "frihet" när det gäller att till varje pris fortsätta det mångåriga kriget mot Ryssland trots att Ukraina går under på kuppen.
De flesta är är inget annat än svenska copycats på Lindsey Graham, Ben Hodges eller John McCain.
Deras åsikter har inget med omtanke om det ukrainska folket att göra eller något annat folk öht, det är bara retorik..
Btw nu är det upprörda känslor i "kupolen" i Bryssel apropå en rysk drönare som landat i Rumänien (av misstag). Varför kan de inte bara utlösa artikel 5 och skicka trupper till Ukraina så de får utlösning någon gång? Istället för att sanktionera import av ryska kantareller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in