Citat:
Ursprungligen postat av
HipToBeSquare
Jag tittar knappt på någon svensk media alls så Mats Nilsson var definitivt en person som var helt borta från min radar. När det gällde hans åsikter så tyckte jag inte något var konstigt utan stämmer in mycket med åsikterna i denna tråd.
Sedan kommer de sedvanliga orden "putinist" osv som inte säger någonting. Jag vet inte ens vad en hamasanhängare betyder idag och det låter mera som han inte är populär i de sionistiska leden, vilket man är automatiskt inte är när man är emot sveriges medlemsksap i NATO eller medverkan i ukrainakriget. "Rysslandspropagandist" (sovjetpropagandist är ett bättre ord) är något som jag förknippar mera med Jan Guillou (som jag tyvärr vet vem det är och jag ber om ursäkt för det).
Mats Nilsson ser ut som en skäggig vänsterpartist - so what?
Talande att krigshökarna på Ukrainaforumet
ringaktar personer som kritiserar det pågående folkmordet i Palestina och de hyllar säkert även USAs oprovocerade fullskaliga krig mot Iran. Samtidigt utger de sig för att stå för "moral" och "frihet" när det gäller att till varje pris fortsätta det mångåriga kriget mot Ryssland trots att Ukraina går under på kuppen.
De flesta är är inget annat än svenska copycats på Lindsey Graham, Ben Hodges eller John McCain.
Deras åsikter har inget med omtanke om det ukrainska folket att göra eller något annat folk öht, det är bara retorik..
Btw nu är det upprörda känslor i "kupolen" i Bryssel apropå en rysk drönare som landat i Rumänien (av misstag). Varför kan de inte bara utlösa artikel 5 och skicka trupper till Ukraina så de får utlösning någon gång? Istället för att sanktionera import av ryska kantareller?