Flashback bygger pepparkakshus!
Idag, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Alla med hjärna vet att dessa
" kommentarer " är ryska troll.

Nåja, folk på gatanifilmen flinar elakt och belåtet när polisen tjuter som en stucken gris de med. Det kryllar alltmer av ryska troll i din patetiska fantasivärld och du verkar inte förstå att situationen för Nato i Ukraina försämrats och försvagats sedan 2022.
Citera
Idag, 07:08
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Nåja, folk på gatanifilmen flinar elakt och belåtet när polisen tjuter som en stucken gris de med. Det kryllar alltmer av ryska troll i din patetiska fantasivärld och du verkar inte förstå att situationen för Nato i Ukraina försämrats och försvagats sedan 2022.
alltfattar, Men inte du uppenbarligen?
det kryllar av rysstroll överallt på sociala media, nästan fler än ryska alkoholister .

Det finns inget Nato i Ukraina, föreslår att du tar av dig foliehatten, apropå fantasier.
Senast redigerad av GustavAnder Idag kl. 07:23.
Citera
Idag, 08:47
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Dom här poliserna är nog inte ute efter att mobilisera hundägarn men kolla kommentarerna från ukrainare. Dom är inte nådiga mot politikerna i ledningen av landet precis!

Förutom dom som kommenterar den förträffliga hundrasen som hundokunniga jag aldrig hört talas om.

Ok Den här videon verkar bara indirekt handla om kriget och politik men säger trots allt lite om läget i landet?

https://www.youtube.com/shorts/BPjeU9cwvS8

Finns liknande om polisen och statsledningen i Ryssland? Skulle för min del inte tro det.
En av dessa "Mussor"-Ukrainska snutar, flydde in i bilen för att undkomma hunden i slutet av videon.
(mussor= sopa/sopor/avfall/snut)
Duktig hund som skyddar husse från tvångsmobilisering.

Med avseende på antalet videos med liknande innehåll där försök görs till tvångsrekrytering så
är det uppenbart att folket totalt ledsnat på kriget och Z-regeringen.
Senast redigerad av RobbanUC Idag kl. 08:57.
Citera
Idag, 10:29
Medlem
är det inte snart dags för ukraina att ta förlusten skriva på fredsavtal och gå med i eu?
men det där får ju ukraina själva ta ställning till, som svensk kanske man inte greppar hela bilden..

såg det här och vet att det inte går att dra några säkra slutsatser, men då det här är alternativa nyheter så kan vi väl spekulera lite

för ca 1 år sedan januari 2025

horodyna ca 10 000 invånare

" Some 75 soldiers from Horodnya have fallen in battle, says Andriy Bohdan, with around 50 more missing."

det motsvarar 375 000 av 30 miljoner (allt annat lika)

https://www.spiegel.de/international...0-b482387b26aa
Citera
Idag, 11:11
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
är det inte snart dags för ukraina att ta förlusten skriva på fredsavtal och gå med i eu?
men det där får ju ukraina själva ta ställning till, som svensk kanske man inte greppar hela bilden..

såg det här och vet att det inte går att dra några säkra slutsatser, men då det här är alternativa nyheter så kan vi väl spekulera lite

för ca 1 år sedan januari 2025

horodyna ca 10 000 invånare

" Some 75 soldiers from Horodnya have fallen in battle, says Andriy Bohdan, with around 50 more missing."

det motsvarar 375 000 av 30 miljoner (allt annat lika)

https://www.spiegel.de/international...0-b482387b26aa

Ukraina borde självklart satts på att rädda det som räddas kan.
Men den ledning dom har kan ju då inte fortsätta håva in miljarder, de flesta har ju dessutom Israeliska pass och man kan undra om dom bryr sig om Ukraina och dess folk överhuvudtaget.

Dessa och Albanien och andra superkorrupta länder kommer att påskynda EU´s förfall, vilket är bra, men vi i Sverige kommer förväntas att få höjda skatter, ge bort vår sjukvård och pensioner - allt detta och mycket mer för en gäng som försöker utrota delar av sitt eget folk och dess tro, språk och kultur.

Vad gäller förlusterna du beräknar skulle Ukraina gråta av glädje om dom var så låga.
Citera
Idag, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
En av dessa "Mussor"-Ukrainska snutar, flydde in i bilen för att undkomma hunden i slutet av videon.
(mussor= sopa/sopor/avfall/snut)
Duktig hund som skyddar husse från tvångsmobilisering.

Med avseende på antalet videos med liknande innehåll där försök görs till tvångsrekrytering så
är det uppenbart att folket totalt ledsnat på kriget och Z-regeringen.

Måste dock berömma den andra polisen för hans förmåga att skrika dramatiskt. Man kunde ju tro att det var pungen hunden fått bett på. :-)

Det är faktiskt inte alls ovanligt att stridsmoralen och kampviljan i ett krig först börjar krackelera blan civila och militärledning och inte bland fotsoldater. Man skulle ju i ukrainas fall önska det vore tvärt om.

Lyssnar för min del gärna på intervjuer av ukrainska soldater och där inser en hel del att kriget är hopplöst och förlorat. Samtidigt säger många: Jag kan inte bara ge upp för det vore att visa att alla mina soldatkomrater som stupat gjort det helt förgäves och meningslöst. Dessutom är mina kamrater vid fronten mina enda nära vänner och att ge upp vore att svika även dem.

Jag tror inte de ukrainska fotsoldaterna och drönarpiloterna kommer bli de som ger upp.

Hoppas för min del på våld och strid om makten mellan korrupta politiker och detta vansinne tar slut.
Citera
Idag, 17:04
Medlem
MuhammedSvensks avatar
Eftersom Ukraina hävdar att dom håller Pokrovsk/Krasnoarmijsk så letar en rysk soldat efter dom.

https://x.com/MyLordBebo/status/1997285805598159048
Citera
Idag, 17:57
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Måste dock berömma den andra polisen för hans förmåga att skrika dramatiskt. Man kunde ju tro att det var pungen hunden fått bett på. :-)

Det är faktiskt inte alls ovanligt att stridsmoralen och kampviljan i ett krig först börjar krackelera blan civila och militärledning och inte bland fotsoldater. Man skulle ju i ukrainas fall önska det vore tvärt om.

Lyssnar för min del gärna på intervjuer av ukrainska soldater och där inser en hel del att kriget är hopplöst och förlorat. Samtidigt säger många: Jag kan inte bara ge upp för det vore att visa att alla mina soldatkamrater som stupat gjort det helt förgäves och meningslöst. Dessutom är mina kamrater vid fronten mina enda nära vänner och att ge upp vore att svika även dem.

Jag tror inte de ukrainska fotsoldaterna och drönarpiloterna kommer bli de som ger upp.

Hoppas för min del på våld och strid om makten mellan korrupta politiker och detta vansinne tar slut.
Det kommer alltid ett moment när man inser att allt är slut och att vidare ansträngningar var/är förgäves.
När statsledningen "flytt" till Israel med pengarna och lämnat både soldater och land åt sitt ovissa öde så lär de flesta inse att det hela var ett stort bedrägeri som bedrevs på USA's flyktiga och falska löfte om stöd för Ukraina.

Slutsatsen som Amerikanerna ser det :
Om det går så går det, dvs. att försvaga Ryssland, och om det misslyckas så har det ändå varit mycket lönsamt.
Samtidigt det bästa krig som pengar kan köpa då inga Amerikanska soldater dör, bara förbrukningsvaran Ukrainska soldater.

För Ukrainska män (inkluderat högerextremister) som sett sina kamrater/vänner/släktingar dö så kommer hat att ersätta bedrövelse, och detta hat kommer riktas mot bedragarna som skickat dem att dö i ett krig som inte kan vinnas (vilket syns i nutid vid fronten).
De högerextrema har mycket långa armar och kan nå över hela världen med resultat att Z & Co i stort inte kan vara säkra någonstans förutom möjligen i Israel, kanske inte ens där.

Ilskan när det går upp för de flesta att de lurats av det Ukrainska Juderiet:
Pjotr Poroshenko ✡ som "privatiserade sin del" av försvarsindustrin och försåg UAF med undermålig materiel för snöd vinnings skull.
Zelenskis plånbok Mindich ✡ som introducerade Zelenski ✡ för Kolomoiski ✡ som presenterade Z som presidentkandidat på sin TV-kanal, och en lång rad av förhudshandikappade med dubbla medborgarskap Ukraina-Israel i Zelenskis bekantskapskrets som skott sig.
De Ukrainska männen utnyttjades och dör/dog i kriget i ett fult spel som var mycket lönsamt för bedragarna med samma etniska tillhörighet ✡.

Likaså gällande dito Amerikanskt med inflytande över Amerikansk politik:
Victoria Nudelman/Nuland ✡ och Antony Blinken ✡
samt de Amerikanska religiösa fanatikerna/kristna Sionisterna representerade av både "I am a Sionist"- Biden, och "den orange Juden" Trump

Dima berättar:
Nu kräver EU att Ukraina håller ut!
Kriget måste fortsätta.
Citat:
3 Nights of Endless Strikes💥Battle for Seversk: Decisive Phase⚔️Military Summary For 2025.12.07
https://www.youtube.com/watch?v=bV3SVGQbiwI

Sammanbrottet närmar sig, Stanislav Krapivnik berättar på The Duran:
Citat:
Morale breaks, panic spreads, big cauldron forming
https://www.youtube.com/watch?v=p5FpsE9joEk
Senast redigerad av RobbanUC Idag kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in