Citat:
Ursprungligen postat av
Vattendealaren
Måste dock berömma den andra polisen för hans förmåga att skrika dramatiskt. Man kunde ju tro att det var pungen hunden fått bett på. :-)
Det är faktiskt inte alls ovanligt att stridsmoralen och kampviljan i ett krig först börjar krackelera blan civila och militärledning och inte bland fotsoldater. Man skulle ju i ukrainas fall önska det vore tvärt om.
Lyssnar för min del gärna på intervjuer av ukrainska soldater och där inser en hel del att kriget är hopplöst och förlorat. Samtidigt säger många: Jag kan inte bara ge upp för det vore att visa att alla mina soldatkamrater som stupat gjort det helt förgäves och meningslöst. Dessutom är mina kamrater vid fronten mina enda nära vänner och att ge upp vore att svika även dem.
Jag tror inte de ukrainska fotsoldaterna och drönarpiloterna kommer bli de som ger upp.
Hoppas för min del på våld och strid om makten mellan korrupta politiker och detta vansinne tar slut.
Det kommer alltid ett moment när man inser att allt är slut och att vidare ansträngningar var/är förgäves.
När statsledningen "flytt" till Israel med pengarna och lämnat både soldater och land åt sitt ovissa öde så lär de flesta inse att det hela var
ett stort bedrägeri som bedrevs på USA's flyktiga och falska löfte om stöd för Ukraina.
Slutsatsen som Amerikanerna ser det :
Om det går så går det, dvs. att försvaga Ryssland, och om det misslyckas så har det ändå varit mycket lönsamt.
Samtidigt det bästa krig som pengar kan köpa då inga Amerikanska soldater dör, bara förbrukningsvaran Ukrainska soldater.
För Ukrainska män (inkluderat högerextremister) som sett sina kamrater/vänner/släktingar dö så kommer hat att ersätta bedrövelse, och detta hat kommer riktas mot bedragarna som skickat dem att dö i ett krig som inte kan vinnas (vilket syns i nutid vid fronten).
De högerextrema har mycket långa armar och kan nå över hela världen med resultat att Z & Co i stort inte kan vara säkra någonstans förutom möjligen i Israel, kanske inte ens där.
Ilskan när det går upp för de flesta att de lurats av det Ukrainska Juderiet:
Pjotr Poroshenko ✡ som
"privatiserade sin del" av försvarsindustrin och försåg UAF med
undermålig materiel för snöd vinnings skull.
Zelenskis plånbok
Mindich ✡ som introducerade
Zelenski ✡ för
Kolomoiski ✡ som presenterade Z som presidentkandidat på sin TV-kanal, och
en lång rad av förhudshandikappade med dubbla medborgarskap Ukraina-Israel i Zelenskis bekantskapskrets som skott sig.
De Ukrainska männen utnyttjades och dör/dog i kriget i ett fult spel som var mycket lönsamt för
bedragarna med samma etniska tillhörighet ✡.
Likaså gällande dito Amerikanskt med inflytande över Amerikansk politik:
Victoria Nudelman/Nuland ✡ och
Antony Blinken ✡
samt de Amerikanska religiösa fanatikerna/
kristna Sionisterna representerade av både
"I am a Sionist"- Biden, och
"den orange Juden" Trump
Dima berättar:
Nu kräver EU att Ukraina håller ut!
Kriget måste fortsätta.
Citat:
3 Nights of Endless Strikes💥Battle for Seversk: Decisive Phase⚔️Military Summary For 2025.12.07
https://www.youtube.com/watch?v=bV3SVGQbiwI
Sammanbrottet närmar sig, Stanislav Krapivnik berättar på The Duran:
Citat:
Morale breaks, panic spreads, big cauldron forming
https://www.youtube.com/watch?v=p5FpsE9joEk