2026-05-30, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag är så sjukt kär i en kille jag jobbar med. Vi jobbar tätt ihop även om vi befinner oss i olika delar av landet. Har fträffats ett par gånger irl. Vår kontakt sker mest över Teams. Han verkar blyg men ibland skrattar vi och har flow och det känns som mer än kollegialt beteende.

Kan inte ni killar som är blyga berätta hur ni är om ni är intresserade/kära, hur kan man tolka er och vad är bästa sättet att ta relationen vidare?

Nu skulle jag inte själv kalla mig som blyg utan mer avvaktande för att kunna veta vart jag har folk, så hur just jag är eller någon annan är anser jag som fullkomligt irrelevant för ett svar i detta sammanhang.
Det som det handlar om är dig och den där killen.
Är han inte tillräckligt framåt, så ligger det ju på dig att dra lite i trådarna.
Detta behöver inte vara så märkvärdigt utan handlar mer om att öppna upp dig lite och komma med en eller annan kommentar för att se hur det ligger till och vart det ev. kommer leda.
Allt detta kommer ta max 10 minuter, men det gäller några väl valda ord och att göra det.
Du är ju inte blyg, så då borde det inte vara något problem.
Få tummarna loss och lycka till!
Citera
2026-05-30, 01:55
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det är väll inte så svårt att diskutera dina yttranden om det faktiskt är sånt som du har en ståndpunkt inom.

Jag tycker hur som att man inte raggar PÅ jobbet utan man kan oskyldigt fråga om AW eller så tar man kontakt utanför jobbet om möjligt. Har själv blivit raggad på, på jobbet ett par gånger och det har varit enbart jobbigt då jag varit helt fokuserad på jobb och har dessutom ganska stort ansvar. Blev en gång rent ställd mot väggen av en kollega som antagligen inte klarade av att jag inte visade intresse på hennes flirtning...
Citera
2026-05-30, 02:01
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
Hej ts gör en gullig chans lapp vill du ha chans på mig skriv det.

Har faktiskt funkat för mig åtminstone en gång i vuxen ålder! (även om jag inte uttryckte det exakt så - inte heller skrev jag en lång kärleksdikt - bara några få valda ord inkl mitt nummer PLUS att en kvinna faktiskt gjorde en liknande sak mot mig en gång)
Citera
2026-05-30, 02:40
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag är så sjukt kär i en kille jag jobbar med. Vi jobbar tätt ihop även om vi befinner oss i olika delar av landet. Har fträffats ett par gånger irl. Vår kontakt sker mest över Teams. Han verkar blyg men ibland skrattar vi och har flow och det känns som mer än kollegialt beteende.

Kan inte ni killar som är blyga berätta hur ni är om ni är intresserade/kära, hur kan man tolka er och vad är bästa sättet att ta relationen vidare?
Det du tolkar som blyg är att vi egentligen funderar över hur bäst vi ska styckmörda er horor
Citera
2026-05-30, 05:15
Medlem
sebastian66s avatar
Helt ärligt Personligen tror jag att jag skulle lägga ner och tanken på ett förhållande men kille på jobbet.
Det brukar vara en dålig kombination att man har sin flickvän eller pojkvän på jobbet.
Om du hittar en blyg kille så tror jag att du har problem på vägen. Problemet är att det är svårt för att blyga har väldigt svårt att uttrycka sig. Därför kanske det kan vara bättre att titta utanför arbetet och hitta en normal kille som inte är för blyg.
Citera
2026-05-30, 05:42
Medlem
Om du inte också är blyg så frågar du han helt enkelt vad han gör på t.ex. lördag. Sen frågar du om han har någon flickvän, säger han nej så säg bara att ni ska gå på dejt du och han på lördag.

Säger han nej tack så säger du jo det ska vi visst, det blir kul.
Citera
2026-05-30, 14:09
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittfrossa
Jag är genuint nyfiken, vad ser du i en blyg kille?

Han ser väldigt fin ut till det yttre, han ser och hör mig. Jag känner mig inte förminskad på något sätt i hans sällskap. Han får mig att le och skratta. Det finns en kemi och attraktion som är svår att beskriva. En nyfikenhet på hur han är och känns. Ja typ det
Citera
2026-05-30, 14:11
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Är väl bara å säga ”jag tycker det är supertrevligt att snacka med dig, vill du ses privat vid något tillfälle eller är du kanske rent av i en relation(?) så att det vore olämpligt att ses IRL?”

Hur svårt kan det va?

Ja det skulle kunna funka. Kan ta det nästa gång vi ses irl
Citera
2026-05-30, 14:13
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Fattar han att du är intresserad? Vad gör du för att han ska tro det? Att ni har skrattat lite och haft flow låter väldigt neutralt. Har ni snackat lur? Har ni umgåtts utanför jobb?

Det var faktiskt hans beteende som väckte mina känslor. Första gången vi träffades irl såg jag han vara som kollega. Men hans blickar, leenden och kroppsspråk träffade mig och väckte mina känslor.
Citera
2026-05-30, 14:14
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Helt ärligt Personligen tror jag att jag skulle lägga ner och tanken på ett förhållande men kille på jobbet.
Det brukar vara en dålig kombination att man har sin flickvän eller pojkvän på jobbet.
Om du hittar en blyg kille så tror jag att du har problem på vägen. Problemet är att det är svårt för att blyga har väldigt svårt att uttrycka sig. Därför kanske det kan vara bättre att titta utanför arbetet och hitta en normal kille som inte är för blyg.

Nu jobbar ju inte vi på samma arbetsplats men jag förstår poängen
Citera
2026-05-30, 14:15
Avstängd
Turkmostafas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Har faktiskt funkat för mig åtminstone en gång i vuxen ålder! (även om jag inte uttryckte det exakt så - inte heller skrev jag en lång kärleksdikt - bara några få valda ord inkl mitt nummer PLUS att en kvinna faktiskt gjorde en liknande sak mot mig en gång)
jag vet vem kan tacka nej till en chans
Citera
2026-05-30, 14:32
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turkmostafa
jag vet vem kan tacka nej till en chans

Jag var för många år sedan intresserad av en kollega. Tog mod till mig och skrev ett mejl och föreslog fika. Fick ingen respons. Bytte jobb och gick vidare. Så den händelsen gör nog att jag är feg. Men samtidigt har jag en helt annan dynamik med den här killen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in