2026-05-29, 21:13
Medlem
NegernsDofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Ja men berätta allt för mig då

Vad blir:
Visar intresse+ ställer inga frågor+ leende+ skratt+ visar inte intresse+ ställer frågor= ?
Det betyder han vill suga tutte men inte orkar lyssna på ett blogginlägg om din katt eller granolafrukost
Citera
2026-05-29, 21:17
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegernsDoft
Det betyder han vill suga tutte men inte orkar lyssna på ett blogginlägg om din katt eller granolafrukost

Jo precis, tänkte faktiskt att jag skulle fråga om hon hade några bilder liknande dessa teamssituationer så att jag kunde bedömma killens grad av efterblivenhet.
Citera
2026-05-29, 21:20
Medlem
Du har väl redan sätt tecknet kanske.?
Blyghet är väl en tydligt tecken haha
Citera
2026-05-29, 21:30
Medlem
Foliekavajs avatar
Nu är jag inte blyg men jag flikar in ändå, jag har träffat ett par tre tjejer på jobb som kunnat funka om det inte varit just för att vi jobbar ihop. Jag vill inte bli ihop med nån jag jobbar med och håller dom världarna gärna separata, kanske tänker han likadant?
Citera
2026-05-29, 21:43
Medlem
En clitpic är ju alltid välkommen. Jobba vidare från det om du får positiv respons.
Citera
2026-05-29, 21:51
Medlem
Citat:
Jag är så sjukt kär i en kille jag jobbar med. Vi jobbar tätt ihop även om vi befinner oss i olika delar av landet. Har fträffats ett par gånger irl. Vår kontakt sker mest över Teams. Han verkar blyg men ibland skrattar vi och har flow och det känns som mer än kollegialt beteende.

Kan inte ni killar som är blyga berätta hur ni är om ni är intresserade/kära, hur kan man tolka er och vad är bästa sättet att ta relationen vidare?

Fråga om ni kan hitta på något tillsammans? En löptur efter jobbet? En promenad? Fika. Något event. Prata med honom ställ frågår... håll om honom, krama honom länge och nära... blir det läge för en kyss, JA jag tror det
Citera
2026-05-29, 22:37
Medlem
En blyg kille kommer troligtvis bli väldigt glad av bli uppvaktad, han kommer dock inte förstå otydliga inbjudningar utan kräver nog ’vill du gå på date med mig’.
Citera
2026-05-29, 22:48
Medlem
Kennethkvartings avatar
Nu är jag visserligen inte blyg, jag är inte heller singel, men jag var singel en gång i tiden.

Jag tror att du ska lägga korten på bordet och vara rättfram. Tala klarspråk helt enkelt. Det är möjligt att det finns väldigt dåliga tillfällen att göra det, men det finns aldrig ett perfekt tillfälle, det är ett som är säkert, välj därför ett mindre dåligt tillfälle och säg typ rakt ut att du tycker om honom mer än som en vän/kollega och skulle vilja utveckla det hela, gärna till något romantiskt.

Skulle det vara så att han inte alls har några liknande känslor för dig kommer det inte bli så bra, det kommer bli konstigt och i värsta fall kommer er professionella relation lida, men vad fan, lite måste man riskera.
Citera
2026-05-29, 23:24
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ja du har faktiskt rätt, men just den biten är så svår. Ett avvisande skulle vara förödande.
Bättra ta chansen än att lägga sig platt.

Som det sägs: man ångrar inte vad man gjort utan det man inte gjort.
Citera
2026-05-29, 23:35
Avstängd
Turkmostafas avatar
Hej ts gör en gullig chans lapp vill du ha chans på mig skriv det.
Citera
2026-05-29, 23:48
Medlem
Jag tycker du ska kasta fram blygdläpparna framför hans ansikte och trycka ut dem och daska hans kinder med dem. Jag tror det skulle vara ett effektivt sätt att bryta den här blyghetsaspekten som verkar vara den stora utmaningen i det här fallet, som verkligen verkar förstöra för er båda.

Kanske borde du istället sära på skinkorna och trycka upp ditt rövhål mot hans mun. Sedan ta handen mot hans nacke och liksom tvinga in han mot din analöppning. Jag tror även det förmodligen är en effektiv metodik för att uppnå dina mål i det här säregna fallet. Chockfaktorn brukar enligt min erfarenhet ofta fungera, så jag gissar att även ditt, inte problem, men den utmaningen du står inför, skulle lösas av att du använder dig av rövmotmunmetoden. Han är ju dessutom blyg, och den lösningen skulle ju faktiskt tvinga han till att bryta sin blygsel. Jag har väldigt svårt att se att den inte skulle bryta hans blygsel. Den borde ju faktiskt tvinga han till någon slags aktiv handling. Annars tycker jag faktiskt att han kan dra åt helvete. Då är han helt enkelt ingenting att ha, och du kan gå vidare med ditt liv, med all rätt på din sida.
Citera
2026-05-30, 00:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Har du förslag på tillfälle och på vilket sätt säga det?

Är väl bara å säga ”jag tycker det är supertrevligt att snacka med dig, vill du ses privat vid något tillfälle eller är du kanske rent av i en relation(?) så att det vore olämpligt att ses IRL?”

Hur svårt kan det va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in