2026-05-29, 20:32
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Jo visst, men samtidigt så är gruppen autistiska män eller personer som inte förstår kvinnlig invit eller agerar på det ändå låg jämfört med de som agerar på det utan att vara douchebags.

Och nu är det inte precis som att ts skulle kunna hamna i någon typ av trubbel av "överdrivet utforskande om snubben ville ta det ett steg längre".

Men vi har ju redan fakta på att han är blyg, så varför slår du bort mina argument? Hade TS sagt att han var en player så hade vi kunnat avfärda autism ja. Sedan finns det grader på spektrat och många är odiagnostiserade.
Citera
2026-05-29, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag är så sjukt kär i en kille jag jobbar med. Vi jobbar tätt ihop även om vi befinner oss i olika delar av landet. Har fträffats ett par gånger irl. Vår kontakt sker mest över Teams. Han verkar blyg men ibland skrattar vi och har flow och det känns som mer än kollegialt beteende.

Kan inte ni killar som är blyga berätta hur ni är om ni är intresserade/kära, hur kan man tolka er och vad är bästa sättet att ta relationen vidare?
Fattar han att du är intresserad? Vad gör du för att han ska tro det? Att ni har skrattat lite och haft flow låter väldigt neutralt. Har ni snackat lur? Har ni umgåtts utanför jobb?
Citera
2026-05-29, 20:37
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Jag är så sjukt kär i en kille jag jobbar med. Vi jobbar tätt ihop även om vi befinner oss i olika delar av landet. Har fträffats ett par gånger irl. Vår kontakt sker mest över Teams. Han verkar blyg men ibland skrattar vi och har flow och det känns som mer än kollegialt beteende.

Kan inte ni killar som är blyga berätta hur ni är om ni är intresserade/kära, hur kan man tolka er och vad är bästa sättet att ta relationen vidare?

Bjud ut honom på en öl eller två nästa gång ni ses eller förslå en dejt, det tar ju bara en timme med tåg!
Citera
2026-05-29, 20:42
Avstängd
puterealbas avatar
Jag vet inte om jag är blyg, men åtminstone ganska introvert i nyktert tillstånd - och möjligen något autistisk. Detta gör att jag kan vara ganska trög gällande inviter från kvinnfolk, har det efteråt visat sig. Alltså: när jag väl har fattat att "jo, hon håller nog på och ger inviter" och agerar på dem så brukar kvinnan säga "fan vilken tid det tog, men det var det värt".

Men exakt hur du ska göra är svårt att säga. Skulle dock inte nte rekommendera någonting vulgärt som en del i tråden har gjort - vad fan, är folk inte alls romantiskt lagda nuförtiden?
Citera
2026-05-29, 20:47
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Men vi har ju redan fakta på att han är blyg, så varför slår du bort mina argument? Hade TS sagt att han var en player så hade vi kunnat avfärda autism ja. Sedan finns det grader på spektrat och många är odiagnostiserade.

Det är inte precis som att du har lagt fram dundrande argument i den här tråden. Även om en ökning av autism finns så innebär det inte att just den här personen är autistisk. På samma sätt som jag korrelerar hur snubbar skulle agera på en kvinnas inviter så gör du en korrelation mellan blyghet och autism. I det så är nog korrelationen mellan snubbars svar på ja till sexuella inviter nog mångt mycket starkare än att blyga killar har autism. Om du inte har förstått det så är speciellt unga killar extremt rädda för att bli avvisade.

Så nej, jag tror inte att han har autism, och även om han har autism så kanske han ändå vill ligga med en kvinna eftersom han är en kille.
Citera
2026-05-29, 20:48
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Om du inte har förstått det så är speciellt unga killar extremt rädda för att bli avvisade.

Där ser man, måste missat där TS skrev ut åldern.
Citera
2026-05-29, 20:49
Medlem
Roar.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Hans typ kanske inte är en tjej som säger "hej, jag vill suga din kuk och svälja din sperma" utan att ens ha pratat utanför jobbet.

Aha, du menar att såna tjejer finns alltså? Åh fan, men det här är ju FläskBakk!!!
Citera
2026-05-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
tänker inte säga ett skit

Och till alla er snuskiga tjejer som vill mig nåt lämna mig ifred nästa jävla kärring som kåt visslar när jag är ute kommer få en smäll på käften.

🖕

Haha hög igenkänning fast med match making helvete som jag själv inte signat upp mig på.
TS, se han som en vän. Vem fan pallar en stel dejt.
Citera
2026-05-29, 20:52
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:

Jag utgår ifrån att du har en släng av autism själv och kanske inte förstår sånna saker som att, "majoriteten av unga män har stora problem med att närma sig kvinnor av rädsla för att bli avvisade, att bli avvisade skulle innebära att de inte har något värde som en man inför gruppen." Detta tänk kan män bibehålla långt upp i vuxen ålder och är hindrande i deras sociala utveckling. Jag säger inte att det är så här, dock min observation och vad jag uppfattar att andra män beskriver empiriskt. Och om man tänker så är det inte svårt att se att korrelationen mellan autism och blyghet inte är särskilt stark.
Citera
2026-05-29, 21:03
Medlem
Citat:

Citat:
Jag utgår ifrån att du har en släng av autism själv och kanske inte förstår sånna saker som att, "majoriteten av unga män har stora problem med att närma sig kvinnor av rädsla för att bli avvisade, att bli avvisade skulle innebära att de inte har något värde som en man inför gruppen." Detta tänk kan män bibehålla långt upp i vuxen ålder och är hindrande i deras sociala utveckling. Jag säger inte att det är så här, dock min observation och vad jag uppfattar att andra män beskriver empiriskt. Och om man tänker så är det inte svårt att se att korrelationen mellan autism och blyghet inte är särskilt stark.

Jag tror det motsatta, att Gunnar egentligen är en gubb-player.
Citera
2026-05-29, 21:05
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Autism ja, men herre gud orka läsa vissa texter ibland, ovanstående kräver fokus as fuck för att komma igenom.
Citera
2026-05-29, 21:11
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Autism ja, men herre gud orka läsa vissa texter ibland, ovanstående kräver fokus as fuck för att komma igenom.

Det är väll inte så svårt att diskutera dina yttranden om det faktiskt är sånt som du har en ståndpunkt inom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in